• Äldre 8 Dec 10:55
    337109 visningar
    3185 svar
    3185
    337109

    Vi som är gravida efter ÄD 2017

    Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

    Hoppas jag får sällskap!

  • Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Äldre 9 Dec 06:28
    #1

    Hej! Jag är med!

    Har BF 3 juli 2017.

    När har du?

  • woo
    Äldre 9 Dec 08:33
    #2

    Hej hoppar in här jag med. BF lite oklart än pga av div kompilationer.

    Kram woo

  • Äldre 9 Dec 08:33
    #3

    Vad kul! Om man får tro internet, så är det runt 11 aug. Men jag har ju inte kommit till första ultraljudet än, så det känns lite tidigt att ropa hej :)

    Lämnade ett blodprov till idag. Känner mig nog lite säkrare om jag ser att HCG stiger som det ska.

    Hur mår du? Har du fått några blödningar som verkar vanligt?

  • Äldre 9 Dec 09:04
    #4
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-09 08:33:30 följande:

    Vad kul! Om man får tro internet, så är det runt 11 aug. Men jag har ju inte kommit till första ultraljudet än, så det känns lite tidigt att ropa hej :)

    Lämnade ett blodprov till idag. Känner mig nog lite säkrare om jag ser att HCG stiger som det ska.

    Hur mår du? Har du fått några blödningar som verkar vanligt?


    Jag mår väldigt bra.. bara bröstvårtorna som ömmar å trött men jag är nog inne i "spökvecka" för jag har typ inga symptom men har sett bebis 2 gånger redan å den 19/12 ska vi titta igen <3 .

    Nej jag har inga blödningar fått vilket e skönt!

    Men huvudvärk kommer smygandes oftare.
  • Äldre 11 Dec 08:59
    #5

    Jag hoppar också gärna in :) bäbis i juni efter äggdonation i St Petersburg.

  • Äldre 12 Dec 13:38
    #6

    Grattis Sessan! 

    Dreamz - skönt att du mår bra!

    Jag har inga symptom idag. Blir supernervös att graviditeten plöstligt gått över. Blä... vill ta blodprov varje dag. :)

    Gjorde ett blodprov i fredags som visade HCG 6100, så det var en "korrekt" stegring. Hu vilka nerver man behöver.

  • Äldre 12 Dec 15:56
    #7
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-12 13:38:02 följande:

    Grattis Sessan! 

    Dreamz - skönt att du mår bra!

    Jag har inga symptom idag. Blir supernervös att graviditeten plöstligt gått över. Blä... vill ta blodprov varje dag. :)

    Gjorde ett blodprov i fredags som visade HCG 6100, så det var en "korrekt" stegring. Hu vilka nerver man behöver.


    Jag e för feg för att göra blodprov i tid å otid, rädd att det ska visa sig att allt går tillbaka..

    En vecka kvar till UL. Någon som vet om man gör på magen eller e de vul i v 12?
  • Äldre 12 Dec 17:54
    #8

    Hoppas få komma med här i början av 2017. Tredje syskonförsöket ev den 27 dec. I v 12 är det definitivt på magen. Går att göra redan från ca v 6-7 men en del läkare föredrar då att göra vul. Spännande, blir d kub då?

  • woo
    Äldre 12 Dec 20:16
    #9
    dreamz skrev 2016-12-12 15:56:26 följande:
    Jag e för feg för att göra blodprov i tid å otid, rädd att det ska visa sig att allt går tillbaka..

    En vecka kvar till UL. Någon som vet om man gör på magen eller e de vul i v 12?
    Det brukar vara UL vid Kub/Nup
  • Äldre 14 Dec 09:13
    #10

    Tack för svar!

    Känns så mysigt (jag är knubbig från början) men min mage var liksom lite så där sladdrig som knubbis magar kan vara.. men nu e den mer fastare! Bebis <3

    Nä jag har inte bestämt mig om jag ska göra kub, men i mitt landsting får man iaf ett ul i V 12 vid ÄD.

    Behöver man vara kissnödig inför UL? Ser dem bättre då?

    Igår gick jag in i V 12 <3 weeee!

    Firade med att ligga på dass å spy halsen av mig! Usch! Första gången... idag ligger jag med nackspärr å så jäkla ont i huvudet..

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017