• Sthlmsthlm

    Vi som är gravida efter ÄD 2017

    Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

    Hoppas jag får sällskap!

  • Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Sthlmsthlm

    KUB avklarad, och det gick bra! Vi fick 1/19600 och max är 1/20000 om jag förstått det rätt. Jag var ju helt inställd på att det skulle gå bra, med tanke på att vi betalt 25 000 kr för PGS. Men man vet ju aldrig ändå...

    Det bästa var ändå att få se lilla pyret komplett med armar och ben, ligga och sprattla därinne! Redan dryga 6 cm lång. Overkligt! 

  • elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2017-01-30 14:02:14 följande:

    KUB avklarad, och det gick bra! Vi fick 1/19600 och max är 1/20000 om jag förstått det rätt. Jag var ju helt inställd på att det skulle gå bra, med tanke på att vi betalt 25 000 kr för PGS. Men man vet ju aldrig ändå...

    Det bästa var ändå att få se lilla pyret komplett med armar och ben, ligga och sprattla därinne! Redan dryga 6 cm lång. Overkligt! 


    Grattis och vad skönt allt gick bra :). Går och väntar på att det ska bli torsdag snart. Visst kommer torsdag efter måndag :).
  • Gulsippa400
    Sthlmsthlm skrev 2017-01-30 14:02:14 följande:

    KUB avklarad, och det gick bra! Vi fick 1/19600 och max är 1/20000 om jag förstått det rätt. Jag var ju helt inställd på att det skulle gå bra, med tanke på att vi betalt 25 000 kr för PGS. Men man vet ju aldrig ändå...

    Det bästa var ändå att få se lilla pyret komplett med armar och ben, ligga och sprattla därinne! Redan dryga 6 cm lång. Overkligt! 


    Grattis va roligt!!
  • Sthlmsthlm
    elvira74 skrev 2017-01-30 17:19:34 följande:

    Grattis och vad skönt allt gick bra :). Går och väntar på att det ska bli torsdag snart. Visst kommer torsdag efter måndag :).


    Tiden kan gå så långsamt! Håller tummarna på torsdag.
  • thejar

    Hur har ni andra gjort med er medicinering? 
    Jag har idag
    Progynon: 1 tablett morgon +1tablett middag + 1 tablett kväll
    Utrogestan: 4 tabletter morgon + 4 tabletter kväll
    vitaminer: 1 tablett om dagen (någon tjeckisk variant)

    Jag pratade med Koordinatorn i Tjeckien och de vill att jag under vecka 11 halverar medicinen för att sen vecka 12 sluta helt. 

    Har ni andra slutat tvärt? trappat ner? behållt någon medicin längre? 

    Jag är bara i vecka 9 än så länge men frågorna finns där redan Foten i munnen

  • Sthlmsthlm
    thejar skrev 2017-01-31 11:16:29 följande:

    Hur har ni andra gjort med er medicinering? 
    Jag har idag
    Progynon: 1 tablett morgon +1tablett middag + 1 tablett kväll
    Utrogestan: 4 tabletter morgon + 4 tabletter kväll
    vitaminer: 1 tablett om dagen (någon tjeckisk variant)

    Jag pratade med Koordinatorn i Tjeckien och de vill att jag under vecka 11 halverar medicinen för att sen vecka 12 sluta helt. 

    Har ni andra slutat tvärt? trappat ner? behållt någon medicin längre? 

    Jag är bara i vecka 9 än så länge men frågorna finns där redan Foten i munnen


    Progynon
    Jag tog 2 progynon 3 ggr/dag. Började trappa ner vecka 8, men fick direkt missfärgade flytningar och fick öka på dosen igen. Började nedtrappning igen vecka 10 och då gick det bättre.

    9 jan - 14.01 2 pills per day (vecka 10)
    14.01-18.01 by 1 pill per day
    19.01 stop. Please inform us about your condition.
    Lutinus
    Håller på att trappa ner lutinus nu. Funkar bra. Längtar tills jag blir av med skiten!!
    25.01-29.01 2 supp 2 times per day (vecka 12)
    30.01-3.02 1 supp 3 times per day (vecka 13)
    4.02-8.02 1 supp 2 times per day (vecka 14)
    9.02-13.02 1 supp per day (vecka 15)
    14.02 ? stop. Please inform us about your condition.
  • Gulsippa400
    thejar skrev 2017-01-31 11:16:29 följande:

    Hur har ni andra gjort med er medicinering? 

    Jag har idag

    Progynon: 1 tablett morgon +1tablett middag + 1 tablett kväll

    Utrogestan: 4 tabletter morgon + 4 tabletter kväll

    vitaminer: 1 tablett om dagen (någon tjeckisk variant)

    Jag pratade med Koordinatorn i Tjeckien och de vill att jag under vecka 11 halverar medicinen för att sen vecka 12 sluta helt. 

    Har ni andra slutat tvärt? trappat ner? behållt någon medicin längre? 

    Jag är bara i vecka 9 än så länge men frågorna finns där redan 


    Jag hade Progynon och Utrogest 3 ggr/dag och Trombyl varannan dag.

    Jag fick ett nedtrappningsschema som jag startade med efter tidiga ultraljudet i vecka 7+. Progynon trappade jag ner under en vecka och Utrogest under nästan en hel månad. Tar fortfarande Hjertemagnyl (Trombyl) varannan dag och ska göra till vecka 16. Jag tjatade rätt mycket om att få sluta med medicinerna, blev GALEN på alla piller och kladd med vagitorier!! Tog bara Utrogest vaginalt eftersom jag blir jätteslö och konstig om jag tar dem oralt.
  • elvira74

    Hej allihopa!

    Det gick bra idag på kub. Allt såg fint ut och de små busfröna hoppa omkring som bara den. Inga tecken på kromosomförändringar. Den ena lite mindre än den andra. Nu känner jag att jag kan slappna av och det är bara två veckor tills jag ser dem nästa gång :). Hoppas allt är bra med er andra!

  • elvira74
    thejar skrev 2017-01-31 11:16:29 följande:

    Hur har ni andra gjort med er medicinering? 

    Jag har idag

    Progynon: 1 tablett morgon +1tablett middag + 1 tablett kväll

    Utrogestan: 4 tabletter morgon + 4 tabletter kväll

    vitaminer: 1 tablett om dagen (någon tjeckisk variant)

    Jag pratade med Koordinatorn i Tjeckien och de vill att jag under vecka 11 halverar medicinen för att sen vecka 12 sluta helt. 

    Har ni andra slutat tvärt? trappat ner? behållt någon medicin längre? 

    Jag är bara i vecka 9 än så länge men frågorna finns där redan 


    Jag trappa ner östrogenet efter det tidiga ultraljudet i ca vecka 8 med 1 tablett varannan dag. Lutinus började trappa jag ner från 2 tabletter 3 gånger dagligen under vecka 11- vecka 12. Vecka 13 slutade jag helt.
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017