• Sthlmsthlm

    Vi som är gravida efter ÄD 2017

    Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

    Hoppas jag får sällskap!

  • Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Sthlmsthlm
    dreamz skrev 2017-02-27 06:34:24 följande:

    Heej tjejer!

    Måste berätta att idag kände jag för första gången pyret! :D det kändes som en stor bubbla eller typ ett puls slag först på vänstra sidan ovanför naveln och sedan igen en bra bit neranför! Åhhh så härligt! <3

    Hur går det för alla? Kram!


    Å vad mysigt! Vilken vecka är du i nu?

    Jag är i vecka 17 och har inte känt något än. Längtar!
  • thejar
    dreamz skrev 2017-02-27 06:34:24 följande:

    Heej tjejer!

    Måste berätta att idag kände jag för första gången pyret! :D det kändes som en stor bubbla eller typ ett puls slag först på vänstra sidan ovanför naveln och sedan igen en bra bit neranför! Åhhh så härligt! <3

    Hur går det för alla? Kram!


    Åh vad härligt!

    Njut, det är du (och alla andra som väntat och längtat) så värda! Kram
  • thejar

    Nu är det nervöst igen... 
    Idag ska KUB-testet bli av. Hoppas nu innerligt att det endast är positivt och att allt ser bra ut.

  • Sthlmsthlm
    thejar skrev 2017-02-28 08:15:25 följande:

    Nu är det nervöst igen... 
    Idag ska KUB-testet bli av. Hoppas nu innerligt att det endast är positivt och att allt ser bra ut.


    Håller tummarna! Mysigt att få se bebbe på ultraljud. Jag har RUL nästa fredag och det känns som evigheter sedan jag fått se den!!
  • thejar
    Sthlmsthlm skrev 2017-02-28 08:44:00 följande:

    Håller tummarna! Mysigt att få se bebbe på ultraljud. Jag har RUL nästa fredag och det känns som evigheter sedan jag fått se den!!


    Allt gick bra :)

    Pyret var väldigt aktiv och vände och vred på sig hela tiden. Allt för att försvåra för läkaren haha
  • dreamz

    Tack alla!

    Inte kännt något mer men de borde väl bli mer regelbundet snart hoppas jag :) .

    Jag är i V 22+1 idag å tiden går fort! Skickade in ansökan om gravidpenningen så väntar med spänning på när man får gå hem :)

    Kram alla!

  • elvira74
    Gulsippa400 skrev 2017-03-01 21:48:34 följande:

    Hur gick det idag Elvira? :)


    Hej!

    Det gick inte så bra. Lillen halkat efter ytterligare en dag. De kolla flödet i navelsträngen och tyckte det var minskat så in igen på tisdag. Fostervatten är dock inte påverkat än. Fick bekräftat misstanken från förra ultraljudet att det är pojkar.
  • Gulsippa400
    elvira74 skrev 2017-03-02 07:34:38 följande:

    Hej!

    Det gick inte så bra. Lillen halkat efter ytterligare en dag. De kolla flödet i navelsträngen och tyckte det var minskat så in igen på tisdag. Fostervatten är dock inte påverkat än. Fick bekräftat misstanken från förra ultraljudet att det är pojkar.


    Nä men oj va nervöst :( Men så länge fostervattnet inte är påverkat är det väl bra? Vet du om urinblåsa och magsäck såg ok ut?
  • Sthlmsthlm
    elvira74 skrev 2017-03-02 07:34:38 följande:

    Hej!

    Det gick inte så bra. Lillen halkat efter ytterligare en dag. De kolla flödet i navelsträngen och tyckte det var minskat så in igen på tisdag. Fostervatten är dock inte påverkat än. Fick bekräftat misstanken från förra ultraljudet att det är pojkar.


    Tänker på dig! Hoppas du får klara besked på tisdag. Flödet kan tydligen påverkas av att det är äggdonation också fick jag veta av barnmorskan.
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017