• Äldre 23 Dec 15:12
    140835 visningar
    122 svar
    122
    140835

    BF Mars 2017?

    Hej!

    Finns det någon mer här som har bf i mars 2017? Skulle vara trevligt att få komma i kontakt med er.

  • Svar på tråden BF Mars 2017?
  • Äldre 8 Mar 20:15
    Mam9888 skrev 2017-03-08 18:55:40 följande:

    Hos mig är det stopp. Händer inget mer än mensliknande värkar som jag enbart hade i måndags.... Barnet verkar ha det bra i magen..


    Såå segt att vänta!
    Man är rätt less såhär i slutet. Varje dag känns som en evighet!

    Jag har en del sammandragning och fortfarande lite blodblandade flytningar, mensvärk mm sedan hinnsvepningen i mån.
    Men inte att det startat någon förlossning direkt. Utan känns mer som att kroppen arbetar för att få bort tappen... hoppas det iaf. När sammandragningarna kommer så har jag blivit kissnödig men nu känner jag mig nödig varje gång ist. Så hoppas att det händer något i kroppen!
    Ska till bm på fredag. Tänkte kolla om hon kan göra en svepning till eller iaf kolla om något händer där inne.
    Hade varit så skönt att komma igång på lite mer naturligt sätt istället för igångsättning på förlossningen.
    Igångsättning tyckte jag blev så chockartat för kroppen med förra barnet. Blev liksom pang direkt.
    Va väldigt intensivt med låååånga värkar och väldigt kort mellan dem för mig.

    Har planerad igångsättning den 20e så hoppas han vill ut innan det!
  • Äldre 8 Mar 20:17
    jesssicahansen skrev 2017-03-08 02:36:49 följande:

    I söndags 5/3 kom våran tjej 3795gr och 51 cm lång :D


    Stort grattis!
    Hoppas förlossningen gick bra och att du och bebis mår bra!
  • Äldre 8 Mar 20:58
    2Deville skrev 2017-03-06 21:05:10 följande:
    Hej
    Gjorde ett tillväxt ultraljud idag. Och frågade om läkaren kunde kolla tappen också.
    När hon gjorde det så frågade hon om jag ville att hon skulle göra en hinnsvepning. Va öppen 1,5cm så hon kunde komma åt att göra det.
    Har haft en väldigt tuff graviditet, legat inne på sjukhus 2ggr bl.a. Denna graviditeten har havandeskapsförgiftningen legat stadigt på en mild variant i ca 1mån.
    Hade kraftig havandeskapsförgiftning med förra. Fick ändå gå över ca 2v då.
    Är planerad igångsättning i 40fulla veckor nu. Så kommer inte hå över iaf.

    Så jobbigt att gå över. Be bm/läkaren kolla tappen. Vem vet dom kanske erbjuder dig hinnsvepning under undersökningen. Annars så fråga. Hört många som fått detta utan att haft kämpiga graviditeter.

    Fick hinnsvepning kl 14 och känner inte av det så mycket. Liten blödning, spänd mage och lite ilningar och tryck neråt. Inga kraftiga sammandragningar eller så:(

    Lycka till!
    2Deville skrev 2017-03-08 20:15:39 följande:
    Såå segt att vänta!
    Man är rätt less såhär i slutet. Varje dag känns som en evighet!

    Jag har en del sammandragning och fortfarande lite blodblandade flytningar, mensvärk mm sedan hinnsvepningen i mån.
    Men inte att det startat någon förlossning direkt. Utan känns mer som att kroppen arbetar för att få bort tappen... hoppas det iaf. När sammandragningarna kommer så har jag blivit kissnödig men nu känner jag mig nödig varje gång ist. Så hoppas att det händer något i kroppen!
    Ska till bm på fredag. Tänkte kolla om hon kan göra en svepning till eller iaf kolla om något händer där inne.
    Hade varit så skönt att komma igång på lite mer naturligt sätt istället för igångsättning på förlossningen.
    Igångsättning tyckte jag blev så chockartat för kroppen med förra barnet. Blev liksom pang direkt.
    Va väldigt intensivt med låååånga värkar och väldigt kort mellan dem för mig.

    Har planerad igångsättning den 20e så hoppas han vill ut innan det!
    Vad skönt att iaf ha ett slutdatum. Synd att hinnsvepningen inte gjorde mer verkan, gjorde den ont? Blödde du direkt efteråt eller tog det ett tag innan blödningen kom? Man säger ju att verkan efter en hinnsvepning sitter i två dygn. Hoppas att du får en ny på fredag om det inte sätter igång innan. Håller med om att varje dag känns som en evighet. Försöker hålla mig sysselsatt och få tiden att gå fort, men så mellanlandar man och tänker att det faktiskt kan vara riktigt lång tid kvar.
    Jag var hos BM idag men vågade inte be henne undersöka mig. Märkte på henne att hon inte tyckte att jag var klar eftersom jag inte gått full tid ännu så tror inte hon hade velat göra någon hinnsvepning ändå.. Nästa besök om två veckor kanske.. men hoppas ju på att få föda innan dess. jag sattes igång med tredje barnet efter att ha gått över 3 veckor, tyckte också det blev väldigt chockartat. Det gick himla snabbt och det var ju iofs skönt men tyckte värkarna var intensivare än de varit under de förlossningar som startat normalt så vill helst undvika det. 
    jesssicahansen skrev 2017-03-08 02:36:49 följande:

    I söndags 5/3 kom våran tjej 3795gr och 51 cm lång :D


    Stort grattis!!!



  • Äldre 8 Mar 21:37

    Håller tummarna för att det sätter fart snart för oss alla. Jag upplever att barnet har sjunkit mer och mer ner och är där nere och kittlar mig ???? Haha!!

  • Äldre 9 Mar 01:45
    DevilsDaughter skrev 2017-03-08 20:58:38 följande:
    2Deville skrev 2017-03-08 20:15:39 följande:Såå segt att vänta!
    Man är rätt less såhär i slutet. Varje dag känns som en evighet!

    Jag har en del sammandragning och fortfarande lite blodblandade flytningar, mensvärk mm sedan hinnsvepningen i mån.
    Men inte att det startat någon förlossning direkt. Utan känns mer som att kroppen arbetar för att få bort tappen... hoppas det iaf. När sammandragningarna kommer så har jag blivit kissnödig men nu känner jag mig nödig varje gång ist. Så hoppas att det händer något i kroppen!
    Ska till bm på fredag. Tänkte kolla om hon kan göra en svepning till eller iaf kolla om något händer där inne.
    Hade varit så skönt att komma igång på lite mer naturligt sätt istället för igångsättning på förlossningen.
    Igångsättning tyckte jag blev så chockartat för kroppen med förra barnet. Blev liksom pang direkt.
    Va väldigt intensivt med låååånga värkar och väldigt kort mellan dem för mig.

    Har planerad igångsättning den 20e så hoppas han vill ut innan det!
    Vad skönt att iaf ha ett slutdatum. Synd att hinnsvepningen inte gjorde mer verkan, gjorde den ont? Blödde du direkt efteråt eller tog det ett tag innan blödningen kom? Man säger ju att verkan efter en hinnsvepning sitter i två dygn. Hoppas att du får en ny på fredag om det inte sätter igång innan. Håller med om att varje dag känns som en evighet. Försöker hålla mig sysselsatt och få tiden att gå fort, men så mellanlandar man och tänker att det faktiskt kan vara riktigt lång tid kvar.
    Jag var hos BM idag men vågade inte be henne undersöka mig. Märkte på henne att hon inte tyckte att jag var klar eftersom jag inte gått full tid ännu så tror inte hon hade velat göra någon hinnsvepning ändå.. Nästa besök om två veckor kanske.. men hoppas ju på att få föda innan dess. jag sattes igång med tredje barnet efter att ha gått över 3 veckor, tyckte också det blev väldigt chockartat. Det gick himla snabbt och det var ju iofs skönt men tyckte värkarna var intensivare än de varit under de förlossningar som startat normalt så vill helst undvika det. Stort grattis!!!



    Hinnsvepningen gjorde faktiskt inte så ont mest obehagligt. Fick en liten blödning direkt. Och haft lite blodblandat slem sedan dess. Också hört att verkan ska vara 48h på en hinnsvepning. Har passerat det nu:(
    Vi försökte med en liten färdknäpp här ikväll;)
    Gick på toa direkt efter och då lossnade resten av min slempropp. Trodde den redan va borta, för det trodde bm att det mesta av den var vid hinnsvepningen.
    Hoppas på att det kommer igång snart för oss!
    Gick över 2v med första och är väldigt glad att jag slipper det denna gången iaf.

    När är bf för dig? Min är 19/3.
    Känns som att v38 är en magisk gräns för hinnsvepning där jag bor.

    Om jag hade varit dig så hade jag pratat med bm om att planera in hinnsvepning för dig. Så kroppen kanske sätter igång det själv och du slipper bli igångsatt/gå över.
    (Om du vill ha det då så klart)

    Kan tänka mig att även om hinnsvepningen inte sätter igång en förlossning så påverkar den säkerligen processen framåt något iaf. Det kan ju säkert underlätta vid igångsättning att vara lite mogen iaf;)
  • Äldre 9 Mar 07:50
    2Deville skrev 2017-03-09 01:45:37 följande:
    Hinnsvepningen gjorde faktiskt inte så ont mest obehagligt. Fick en liten blödning direkt. Och haft lite blodblandat slem sedan dess. Också hört att verkan ska vara 48h på en hinnsvepning. Har passerat det nu:(
    Vi försökte med en liten färdknäpp här ikväll;)
    Gick på toa direkt efter och då lossnade resten av min slempropp. Trodde den redan va borta, för det trodde bm att det mesta av den var vid hinnsvepningen.
    Hoppas på att det kommer igång snart för oss!
    Gick över 2v med första och är väldigt glad att jag slipper det denna gången iaf.

    När är bf för dig? Min är 19/3.
    Känns som att v38 är en magisk gräns för hinnsvepning där jag bor.

    Om jag hade varit dig så hade jag pratat med bm om att planera in hinnsvepning för dig. Så kroppen kanske sätter igång det själv och du slipper bli igångsatt/gå över.
    (Om du vill ha det då så klart)

    Kan tänka mig att även om hinnsvepningen inte sätter igång en förlossning så påverkar den säkerligen processen framåt något iaf. Det kan ju säkert underlätta vid igångsättning att vara lite mogen iaf;)
    Mitt BF är också 19/3. Jag tror att min slempropp gått redan. Den brukar gå tidigt för mig. Jag brukar vara ca 1,5 cm öppen från v 37 nångång men ändå sen gå över tyvärr. Häftigt att ni fick resultat av färdknäppen! Vi försöker oss också på det där men det verkar inte ha någon verkan tyvärr och av erfarenhet så har det aldrig funkat för oss. Tror också att även om en hinnsvepning inte sätter igång förlossningen så påskyndar det säkert mognadsprocessen.
     
    Mam9888 skrev 2017-03-08 21:37:32 följande:

    Håller tummarna för att det sätter fart snart för oss alla. Jag upplever att barnet har sjunkit mer och mer ner och är där nere och kittlar mig ???? Haha!!


    Jag tyckte för ett tag sedan att barnet hade sjunkit jättemkt men när jag några dagar senare var hos BM så sa hon att han låg väldigt högt, och faktiskt jag kände ju hur han tryckte mot revbenen. Sen tycker jag att det har varierat lite, känner ena dagen hur han trycker sig enråt och det ilar och har sig där nere. Nästa dagr trycker han upp mot revbenen så det gör ont. Frågade BM om det igår och hon sa att han är så pass rörlig att han rör sig lite upp och enr som han vill. Att han just igår låg långt ner men ändå är så pass rörlig och eftersom jag fött flera barn så kommer han nog förbli så fram till förlossningen. Hade föredragit att han gått ner och stannat där! 

  • Äldre 9 Mar 08:09

    Bf 26 Mars också.

  • Äldre 10 Mar 16:02

    Hur går det för er alla?

    Ansträngde mig en hel del igår i stallet på morgonen/förmiddagen. På kvällen och innan jag somnade hade jag ganska mycket och kraftiga förvärkar. Även lite grann idag. Idag har bebisen tryckt neråt som sjutton! 
    Troligtvis berodde de kraftiga förvärkarna igår på ansträngningen men kanske kan det ändå betyda att det börjar närma sig? Jag hoppas ju sååå på att slippa gå över! 

  • Äldre 10 Mar 19:22
    DevilsDaughter skrev 2017-03-10 16:02:26 följande:

    Hur går det för er alla?

    Ansträngde mig en hel del igår i stallet på morgonen/förmiddagen. På kvällen och innan jag somnade hade jag ganska mycket och kraftiga förvärkar. Även lite grann idag. Idag har bebisen tryckt neråt som sjutton! 
    Troligtvis berodde de kraftiga förvärkarna igår på ansträngningen men kanske kan det ändå betyda att det börjar närma sig? Jag hoppas ju sååå på att slippa gå över! 


    Då händer det säkert en del där inne :) positivt att bebis trycker neråt också!

    Men man bara går och väntar på att värkarna ska hålla i sig. Hoppas du slipper gå över! Det är fullmåne i helgen och vissa kan ju påverkas något av det också.

    Själv va jag hos bm idag. Min tapp va väldigt mjuk (halv mjuk i måndags) och hon kunde vidga den till 3cm ist för 1,5cm. Hon gjorde hinnsvepning nr 2. Så hoppas på att det ger lite mer effekt på tappen mm.
    Blev väldigt glad att det hänt något iaf. Hade super svårt att utplåna tappen och öppna mig de första cm med nr 1. Så nöjd att det går åt rätt håll iaf.

    Håller tummarna för oss alla!
  • Äldre 16 Mar 08:48

    Hur går det för er?

Svar på tråden BF Mars 2017?