• Anonym (Nyfiken)

    Vilket är värst?

    Vilket är värst, om er dotter blir sambo/gifter sig med en nazist eller en IS-sympatisör?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är värst?
  • Tecum
    flygrl skrev 2017-01-04 20:54:22 följande:
    Tycker ni har en väldigt överslätande syn på nazister. :/ Dom e också djupt intoleranta mot dels åsiktsmotståndare dels icke vita och judar. Möjligen kan dom tolerera människor av fel etnicitet/ras lever åtskilda från dom vita/arierna eller whatever. Samexistens på lika villkor accepterar dom inte och särskilt inte kärleksförhållanden över rasgränser. Dom förkastar demokratin och förespråkar våld som politisk metod bara det dom som tur e inte e särskilt många och starka i dagens Sverige. I rätt ögonblick skulle dom slå till och då får andra passa sig. :/ I ett IS styrt Sverige har jag som kristen ingen plats på samma vis jag som svart men född här och helt integrerad inte har nån plats i ett nazi styrt Sverige. Båda dom rörelserna väcker min avsky lika mycket. smile8.gif Exakt.
    Jag förstår hur du tänker mtp din bakgrund, men jag tycker ändå att du har fel. Nazismen idag är mycket prat och lite verkstad (som väl är) och de sysslar inte med terrordåd som slår blint. Om nazismen tog makten i Sverige är det möjligt att du med din hudfärg skulle betraktas som lägre stående, men inte att du skulle avrättas som IS gör med alla ickemuslimer. Så det finns tydliga grader i helvetet...
  • flygrl
    Tecum skrev 2017-01-04 21:55:41 följande:
    Jag förstår hur du tänker mtp din bakgrund, men jag tycker ändå att du har fel. Nazismen idag är mycket prat och lite verkstad (som väl är) och de sysslar inte med terrordåd som slår blint. Om nazismen tog makten i Sverige är det möjligt att du med din hudfärg skulle betraktas som lägre stående, men inte att du skulle avrättas som IS gör med alla ickemuslimer. Så det finns tydliga grader i helvetet...
    Enligt SÄPO e nazzarna få & dåligt organiserade och därför inget större hot mot landets säkerhet. MEN ideologin finns ju där och skulle dom få ett uppsving e dom riktigt farliga. Dom har ju överfallit människor i Sverige genom åren bla. en svart kille på väg hem sent som blev svårt knivhuggen. :/

    Och i Ryssland och övriga Östeuropa där dom e starka står dom för mycket brutalt våld mot personer av "fel" ursprung & homosexuella. Och kollar man på deras track record e det bloddrypande. Behöver jag nämna Förintelsen? I USA e ju KKK & White Supremacy rörelsen nazianstruken och dom har spridit terror mot ffa svarta men även judar mfl under lång tid. Dom e terrorister imho. :(

    Skulle dom ta makten i Sverige ser jag det inte som orealistiskt dom skulle mörda många många människor. Annars förslava eller utvisa. Nej, va inte så naiv ang nazisterna. :/
  • i-o

    Borg dödar inte mer än nödvändigt. De assimilerar och likriktar.
    De flesta människor är bedömt ganska lika varandra i sin förmåga under borg-förhållanden.

  • i-o
    flygrl skrev 2017-01-05 00:15:01 följande:
    Enligt SÄPO e nazzarna få & dåligt organiserade och därför inget större hot mot landets säkerhet. MEN ideologin finns ju där och skulle dom få ett uppsving e dom riktigt farliga. Dom har ju överfallit människor i Sverige genom åren bla. en svart kille på väg hem sent som blev svårt knivhuggen. :/

    Och i Ryssland och övriga Östeuropa där dom e starka står dom för mycket brutalt våld mot personer av "fel" ursprung & homosexuella. Och kollar man på deras track record e det bloddrypande. Behöver jag nämna Förintelsen? I USA e ju KKK & White Supremacy rörelsen nazianstruken och dom har spridit terror mot ffa svarta men även judar mfl under lång tid. Dom e terrorister imho. :(

    Skulle dom ta makten i Sverige ser jag det inte som orealistiskt dom skulle mörda många många människor. Annars förslava eller utvisa. Nej, va inte så naiv ang nazisterna. :/
    Hur många har Stalin dödat, hur många har Mao dödat? Hur många har pharmaindustrin dödat och fortsätter döda årligen?
  • flygrl
    i-o skrev 2017-01-05 00:49:15 följande:
    Hur många har Stalin dödat, hur många har Mao dödat? Hur många har pharmaindustrin dödat och fortsätter döda årligen?
    Stalin & Mao har mördat många miljoner dom med. Samma klass som Hitler faktiskt. Jag e inte kommunist om du trodde det.
    Men va har det med det här och göra?
  • flygrl
    i-o skrev 2017-01-05 00:48:12 följande:

    Borg dödar inte mer än nödvändigt. De assimilerar och likriktar.
    De flesta människor är bedömt ganska lika varandra i sin förmåga under borg-förhållanden.


    Borg? Star trek?
    Coolt.
  • i-o
    flygrl skrev 2017-01-05 01:02:58 följande:
    Stalin & Mao har mördat många miljoner dom med. Samma klass som Hitler faktiskt.
    Snarare +200%. Hitlers rensning är som ett inbördeskrig i jämförelse.
  • flygrl
    i-o skrev 2017-01-05 06:23:47 följande:
    Snarare +200%. Hitlers rensning är som ett inbördeskrig i jämförelse.
    Visst. Men vart vill du komma? Att Hitler bara va en snel kille med kul mustasch?
    Förintelsen va inget f*****g teparty om det e va du tror.
  • Anonym (Intolerant)

    Kvittar nog, jag kommer aktivt att planera att göra mig av med den personen i vilket fall.

    De har sina övertygelser och jag har mina.

  • Bougainvillea
    flygrl skrev 2017-01-04 20:54:22 följande:

    Tycker ni har en väldigt överslätande syn på nazister. :/ Dom e också djupt intoleranta mot dels åsiktsmotståndare dels icke vita och judar. Möjligen kan dom tolerera människor av fel etnicitet/ras lever åtskilda från dom vita/arierna eller whatever. Samexistens på lika villkor accepterar dom inte och särskilt inte kärleksförhållanden över rasgränser.

    Dom förkastar demokratin och förespråkar våld som politisk metod bara det dom som tur e inte e särskilt många och starka i dagens Sverige. I rätt ögonblick skulle dom slå till och då får andra passa sig. :/

    I ett IS styrt Sverige har jag som kristen ingen plats på samma vis jag som svart men född här och helt integrerad inte har nån plats i ett nazi styrt Sverige. Båda dom rörelserna väcker min avsky lika mycket. Exakt.


    Jag förstår hur du resonerar och jag klandrar dig givetvis inte för det, men då min familj överlevt etnisk rensning i religionens namn så resonerar jag också som jag gör av en anledning. Det handlar inte om att förminska en ideologi från den andra.
  • Anonym (88)
    flygrl skrev 2017-01-05 00:15:01 följande:
    Enligt SÄPO e nazzarna få & dåligt organiserade och därför inget större hot mot landets säkerhet. MEN ideologin finns ju där och skulle dom få ett uppsving e dom riktigt farliga. Dom har ju överfallit människor i Sverige genom åren bla. en svart kille på väg hem sent som blev svårt knivhuggen. :/

    Och i Ryssland och övriga Östeuropa där dom e starka står dom för mycket brutalt våld mot personer av "fel" ursprung & homosexuella. Och kollar man på deras track record e det bloddrypande. Behöver jag nämna Förintelsen? I USA e ju KKK & White Supremacy rörelsen nazianstruken och dom har spridit terror mot ffa svarta men även judar mfl under lång tid. Dom e terrorister imho. :(

    Skulle dom ta makten i Sverige ser jag det inte som orealistiskt dom skulle mörda många många människor. Annars förslava eller utvisa. Nej, va inte så naiv ang nazisterna. :/
    Är det inte bättra att du åker till afrika och propagerar dit hat där?

    Se på alla fungerade stater där svarta styr, absolut inget fungerar.
    Det mest humana är att civiliserade länder invaderar och tar total kontroll över vildarna.

  • i-o
    flygrl skrev 2017-01-05 12:22:24 följande:
    Visst. Men vart vill du komma? Att Hitler bara va en snel kille med kul mustasch?
    Förintelsen va inget f*****g teparty om det e va du tror.
    Nä. Det "e" inte va(d) jag tror.

    Förintelsen var högintensiv krigsföring. Det är den just nu pågående som bör uppmärksammas mer. Men det gör den inte.
  • i-o
    Anonym (88) skrev 2017-01-05 13:17:43 följande:
    Är det inte bättra att du åker till afrika och propagerar dit hat där?

    Se på alla fungerade stater där svarta styr, absolut inget fungerar.
    Det mest humana är att civiliserade länder invaderar och tar total kontroll över vildarna.
    Våld kan aldrig rättfärdiga mer våld. Genom väst dessutom bidrar med sitt intresse för exploatering av råämnen underhålls konflikten. Genom att väst exporterar vapen har man redan säkerställt att de mest våldsamma osympatiska vildarna har våldsmonopol.

    I väst blev det så att pengar trumfade våldet vilket för den sakens skull inte innebär att våldet upphör. Bara att pengar styr riktningen av våldet. Gängbildningen och gängkulturen som uppstått är även den oerhört lukrativ för statliga intressen.

    Trist värld egentligen faktiskt.
  • flygrl
    Bougainvillea skrev 2017-01-05 13:08:40 följande:

    Jag förstår hur du resonerar och jag klandrar dig givetvis inte för det, men då min familj överlevt etnisk rensning i religionens namn så resonerar jag också som jag gör av en anledning. Det handlar inte om att förminska en ideologi från den andra.


    Och jag e inte heller ute efter förminska den ena vidriga ideologin. IS e vidriga och absolut ett större hot mot dom demokratiska västerländska samhällena än nazisterna för tillfället. Men på ett personligt plan utgör dom båda ett hot mot mig. Typ om jag möter dom öga mot öga. :/
    Jag beklagar djupt det din familj behövt utstå. Alla övergrepp mot oskyldiga människor e förkastliga.
    Anonym (88) skrev 2017-01-05 13:17:43 följande:

    Är det inte bättra att du åker till afrika och propagerar dit hat där?

    Se på alla fungerade stater där svarta styr, absolut inget fungerar.
    Det mest humana är att civiliserade länder invaderar och tar total kontroll över vildarna.


    Jag uttrycker avsky mot IS och nazister för båda e djupt intoleranta och hatiska. Det handlar om ideologier och inte va människor fötts till. Jag e född med min hudfärg liksom du e född med din och jag hatar inte människor enbart för dom e vita.

    Jag uppskattar demokratin och humanismen som uppstått i Västerlandet och måste sorgligt nog konstatera det inte finns några länder i Afrika som lever upp till dom värdena. Långt ifrån tyvärr. Men du verkar se alla svarta som "vildar" oavsett hur man resonerar och handlar så du har inget moraliskt övertag precis.
    Tror du inte jag fattar va ditt "88" betyder? Snacka om propagera hat...
    i-o skrev 2017-01-05 13:45:03 följande:

    Nä. Det "e" inte va(d) jag tror.

    Förintelsen var högintensiv krigsföring. Det är den just nu pågående som bör uppmärksammas mer. Men det gör den inte.


    Jag håller med om inställningen till IS och annan hårdför islamism e extremt naiv i Väst och särskilt Sverige MEN det gör ju inte nazisten mer sympatisk än IS krigaren.

    Vi tittar bort från IS grymheter och hotet dom utgör mot oss precis som vi tittar bort från dagens kommunistiska förtryckar regimer som Nordkorea (den värsta regimen i världen enligt Amnesty International).
    i-o skrev 2017-01-05 13:55:24 följande:

    Våld kan aldrig rättfärdiga mer våld. Genom väst dessutom bidrar med sitt intresse för exploatering av råämnen underhålls konflikten. Genom att väst exporterar vapen har man redan säkerställt att de mest våldsamma osympatiska vildarna har våldsmonopol.

    I väst blev det så att pengar trumfade våldet vilket för den sakens skull inte innebär att våldet upphör. Bara att pengar styr riktningen av våldet. Gängbildningen och gängkulturen som uppstått är även den oerhört lukrativ för statliga intressen.

    Trist värld egentligen faktiskt.


    Jag hoppas du inte ser ALLA svarta som "vildar"... :/
    Jag tar helt avstånd från alla grymheter som begås av vare sig svarta, vita eller andra människor.
    Världen e rätt trist ja.
  • i-o
    flygrl skrev 2017-01-05 15:07:06 följande: 
    Vi tittar bort från IS grymheter och hotet dom utgör mot oss precis som vi tittar bort från dagens kommunistiska förtryckar regimer som Nordkorea (den värsta regimen i världen enligt Amnesty International).Jag hoppas du inte ser ALLA svarta som "vildar"... :/
    Jag tar helt avstånd från alla grymheter som begås av vare sig svarta, vita eller andra människor.
    Världen e rätt trist ja.
    Tja, jag tror att det är bra att skynda långsamt i utvecklingen. NK har förmodligen inte lika stora klassskillnader som t.ex. USA.

    Spelar ingen roll hur jag ser något. Jag har förlikat mig med tanken på att aldrig bli lycklig.

    Det det mig åtminstone en ursäkt att motivera knark.
  • Bougainvillea
    flygrl skrev 2017-01-05 15:07:06 följande:

    Och jag e inte heller ute efter förminska den ena vidriga ideologin. IS e vidriga och absolut ett större hot mot dom demokratiska västerländska samhällena än nazisterna för tillfället. Men på ett personligt plan utgör dom båda ett hot mot mig. Typ om jag möter dom öga mot öga. :/

    Jag beklagar djupt det din familj behövt utstå. Alla övergrepp mot oskyldiga människor e förkastliga.


    Tack för de fina orden, snälla du. Vi båda svarade utifrån personliga bakgrunder och eftersom vi inte delar dem så är det självklart att vi ser båda ideologierna ur olika perspektiv. Jag som f.d muslim skulle inte ha en chans mot en IS-sympatisör medans exempelvis min sambo vars mamma är svart inte skulle värderas som en hel människa ur ett nazistiskt perspektiv. Båda ideologierna är givetvis hemska men de utgör också olika hot mot indviden beroende på personliga erfarenheter och bakgrunder, tyvärr.
  • linkann
    Anonym (88) skrev 2017-01-05 13:17:43 följande:
    Är det inte bättra att du åker till afrika och propagerar dit hat där?

    Se på alla fungerade stater där svarta styr, absolut inget fungerar.
    Det mest humana är att civiliserade länder invaderar och tar total kontroll över vildarna.
    Hur vidrigt kan man egentligen uttrycka sig anonymt på nätet?
    Och utöver det kalla sig för "88", jag ryser.
  • flygrl
    i-o skrev 2017-01-05 15:15:38 följande:

    Tja, jag tror att det är bra att skynda långsamt i utvecklingen. NK har förmodligen inte lika stora klassskillnader som t.ex. USA.

    Spelar ingen roll hur jag ser något. Jag har förlikat mig med tanken på att aldrig bli lycklig.

    Det det mig åtminstone en ursäkt att motivera knark.


    Det råder svält i Nordkorea och ledarna lever skyhögt över den vanliga befolkningens nivå. Utöver det begås fruktansvärda övergrepp mot befolkningen i form av tortyr, massavrättningar och grymma fångläger.

    Så hur USAs befolkning har det i jämförelse med Nordkoreas blir bara absurt. Dessutom råder demokrati i USA & medborgarna får lämna landet om dom vill.

    Trist att du ska va så olycklig. Jag beklagar det & hoppas du med tiden ska få må bättre. Jag menar det verkligen. :/
    Hoppas också du inte ska se mig som en "vilde"...
    Bougainvillea skrev 2017-01-05 15:35:33 följande:

    Tack för de fina orden, snälla du. Vi båda svarade utifrån personliga bakgrunder och eftersom vi inte delar dem så är det självklart att vi ser båda ideologierna ur olika perspektiv. Jag som f.d muslim skulle inte ha en chans mot en IS-sympatisör medans exempelvis min sambo vars mamma är svart inte skulle värderas som en hel människa ur ett nazistiskt perspektiv. Båda ideologierna är givetvis hemska men de utgör också olika hot mot indviden beroende på personliga erfarenheter och bakgrunder, tyvärr.


    Jag menade det jag skrev. Tack själv för vänliga ord.
    Nej jag förstår du upplever IS som ett mer påtagligt hot som fd muslim. Och vet du även jag ser dom som ett större hot då IS faktiskt till skillnad från nazisterna utgör ett reellt hot mot vårat samhälle. Men nazisterna kan komma triggas av samma situation IS hämtar sin näring ur. Det kan komma piskas upp hat mot alla oss med annan bakgrund än vit, västerländsk. :/

    Jag fruktar de scenariot då Sverige e landet jag föddes i & känner djup lojalitet mot. Sverige e mitt land med (även om tråkigt nog inte Anonym (88) kan se det så).
Svar på tråden Vilket är värst?