• Äldre 11 Jan 14:35
    10384 visningar
    21 svar
    21
    10384

    Min son vill så gärna spela CS:GO - Nån som har tips

    Min son vill så gärna spela CS:GO han är 12 år, skulle ni låtit en 12-åring spela Counter Strike

  • Svar på tråden Min son vill så gärna spela CS:GO - Nån som har tips
  • Äldre 11 Jan 14:51
    #1

    Vet att flera professionella spelar som har börjat spela cs:go i den åldern, t.o.m. tidigare, de spelar i team som rankas bland de bästa i världen. Inget tips direkt, de är trevliga justa killar.

  • Äldre 11 Jan 14:59
    #2
    Nandez skrev 2017-01-11 14:51:50 följande:

    Vet att flera professionella spelar som har börjat spela cs:go i den åldern, t.o.m. tidigare, de spelar i team som rankas bland de bästa i världen. Inget tips direkt, de är trevliga justa killar.


    Min var 9 när han började.

    Han är riiiiktigt duktig på det nu. Och pratar jätte bra engelska.
  • Äldre 11 Jan 15:02
    #3

    Tack! Har hittat en bra pdf oxå! www.sverok.se/wp-content/uploads/2016/08/Föräldrar-och-E-sport-digital.pdf

  • Äldre 11 Jan 15:02
    #4
    Fiiee skrev 2017-01-11 14:59:26 följande:
    Min var 9 när han började.
    Han är riiiiktigt duktig på det nu. Och pratar jätte bra engelska.
    Ja, de är väldigt duktiga på engelska. Han kanske kan spela som ett pro. sen.
  • Äldre 11 Jan 15:02
    #5

    Vi har dragit gränsen för CS GO vid 13 år, högstadiet får han ha kommit till i alla fall. Men vet att det finns 12-åringar som spelar i hans skola, det är ju därför vår son tjatar om det.

    Bra engelska kan man lära sig på så många andra sätt (och spel) så det är väl knappast ett argument tycker jag.


    Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Äldre 11 Jan 15:11
    #6

    Absolut, så länge det görs med måtta och kommer med en genomgång av vilka sorters individer man kan stöta på när man lirar över internet.

  • i-o
    Äldre 11 Jan 15:19
    #7

    Slöseri med tid och ambition.

  • Äldre 11 Jan 15:28
    #8
    i-o skrev 2017-01-11 15:19:19 följande:

    Slöseri med tid och ambition.


    Alla har olika intressen. Inget konstigt med det tycker jag. Sonen spelar innebandy och fotboll också.
  • Äldre 12 Jan 14:10
    #9
    i-o skrev 2017-01-11 15:19:19 följande:
    Slöseri med tid och ambition.
    Inget slöseri med vare sig det ena eller det andra när CS:Go pro. tjänar ca. 85 000 - 90 000 i lön efter skatt. Lägg sedan till premier, tävlingsvinster m.m.
  • Äldre 12 Jan 14:19
    #10
    Nandez skrev 2017-01-12 14:10:40 följande:
    Inget slöseri med vare sig det ena eller det andra när CS:Go pro. tjänar ca. 85 000 - 90 000 i lön efter skatt. Lägg sedan till premier, tävlingsvinster m.m.
    Hej, är det du som tjänar det eller är det generellt vad man kan tjäna?
    Jag frågar för att min son ville ha det (CS- go) och till slut sa vi ja, så vi skaffade det åt honom. Vi har begränsat hans spelande ganska mkt, det är för att han har problem i skolan med vissa ämnen men det börjar bli bättre nu. Dock så har jag funderat om jag inte ska låta honom få spela mer? Jag vet att han älskar att spela, det verkar vara den största passionen och jag vill inte vara "den där" föräldern som är hindrande men samtidigt vill jag inte att det spårar iväg och blir 24/7 och att han inte fixar skolan igen. 
    Det finns en folkhögskola i Umeå som är E-sports program där spelar de cs go men läser även kost och hälsa och har idrott med mer. Tror han skulle älska att få gå där hehe.

    De som blir proffs, hur ofta spelar dom?
Svar på tråden Min son vill så gärna spela CS:GO - Nån som har tips