• OrchidLily

    ÄL feb och BIM mars -2017

    Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

    Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

    ÄL runt 22 feb.

    Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

    Berätta gärna vilka ni är.

    Kram

  • Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    Swn skrev 2017-02-19 17:45:17 följande:

    Hejsan! Vi ska göra vårar första försök till vårt tredje barn, nervöst! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Skulle ni säga att detta ÄL-test är positivt?


    Ja det skulle jag. Sex i kväll mao!
  • Mariiieee
    Swn skrev 2017-02-19 17:45:17 följande:

    Hejsan! Vi ska göra vårar första försök till vårt tredje barn, nervöst! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Skulle ni säga att detta ÄL-test är positivt?


    Absolut!!! Sexa på bara!!!
  • Mariiieee

    Min kille har lite svårt för komma när vi har sex. Men i kväll så vart det fullträff!!! Nu hoppas jag att ägglossningen kommer igång typ i natt eller så ;)

    Min prins kämpar verkligen för att vi ska få en sladdis :) Beundrar honom verkligen för att han försöker! Oftast när vi älskar så kommer han inte. Då blir han så ledsen :(

    Molvärk har jag som tusan... Haft det i en vecka nu. Håll era tummar att ägglossningsstickorna är positiva imorgon eftermiddag ;)

  • FyrAAAA

    Hoppar in här! Har inte använt äl-test denna månad men är på dag 14 och förmodad äl idag! Bim 6 mars! Har barn som blir 10, 8 och 2 i år och hoppas på ett syskon relativt tätt med yngsta nu!

  • Sara 7

    Fy tusan vilken förkylning fick, har varit tvungen att varva Alvedon och Ipren hela helgen för att överleva... Inget sexande har det blivit såklart men har inte sett någon jättestegring på ÄL testen heller, jag antar att urinet varit rätt utspädd med tanke på allt vatten jag druckit. Borde ha äl idag. Febern är borta nu känner jag, ska ta ett test i eftermiddag och förhoppningsvis visar det positivt och vi kan sexa ikväll. Men det känns lite hopplöst...

  • Lillafisfia
    Milie skrev 2017-02-18 22:46:18 följande:

    Hej på er! BIM 9:e mars här. Jag vet inte riktigt vilket försök det är. Tredje eller fjärde typ. Jag har så kort lutealfas så det är rätt ofta det blir omöjligt. Nästa cykel ska jag testa munkpeppar för att se om det kan snabba på ägglossningen och göra lutealfasen längre.

    Nu ska jag läsa genom tråden och se vilka ni är.


    Är munkpeppar enbart till för att förlänga lutefasen? Eller gör den någon nytta för någon med en normallång lutefas? :)
  • Milou3

    Hur går det för er med väntad ägglossning denna vecka?

    Är själv på CD9 och känt av molvärk i 3 dagar nu. Brukar ha äl mellan CD 10-13 ungefär. Fick en glad gubbe kvällen CD7 men sen negativt sedan dess. Tror mätaren fick ett litet spratt bara, aldrig haft så tidig äl!

    Har använt progesterall förra 2-3 cyklerna men kommer skippa det denna gång. Vet ju faktiskt inte ens om jag har brist på det ens. Blir till att fortsätta med sex varannan dag kommande vecka innan man kan "slappna av".

    Blir faktiskt lite tröttsamt att hålla koll på dessa äl-test hit å dit tycker jag, även om det samtidigt är lite spännande.

  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-20 08:53:04 följande:

    Hur går det för er med väntad ägglossning denna vecka?

    Är själv på CD9 och känt av molvärk i 3 dagar nu. Brukar ha äl mellan CD 10-13 ungefär. Fick en glad gubbe kvällen CD7 men sen negativt sedan dess. Tror mätaren fick ett litet spratt bara, aldrig haft så tidig äl!

    Har använt progesterall förra 2-3 cyklerna men kommer skippa det denna gång. Vet ju faktiskt inte ens om jag har brist på det ens. Blir till att fortsätta med sex varannan dag kommande vecka innan man kan "slappna av".

    Blir faktiskt lite tröttsamt att hålla koll på dessa äl-test hit å dit tycker jag, även om det samtidigt är lite spännande.


    Har ägglossning på lördag eller söndag, så tänkte börja med äl stickor idag.

    Håller tummarna för pluss den här månaden, börjar tappa modet lite emellanåt :(
  • Nykär15

    VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 


    Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 


    Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 


    Eftersom jag blir kollad med VUL och får ÄL-spruta så har jag skippat ÄL-tester helt, det är sååå skönt. Så vi har härligt sex, tar sprutorna när de ska tas och hoppas på det bästa nu...

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017