• Noname00

    Hur varmt har ni hemma?

    Vi har något fel så det är drag och kalla golv, kallras vid fönstren.
    Det brukar ligga över 21--22 grader nu är det runt 19-20

  • Svar på tråden Hur varmt har ni hemma?
  • Noname00
    Aniiee skrev 2017-02-12 14:29:51 följande:
    Oj. Det låter som att du behöver gå till montören och kolla upp termostaten.

    Eh... jag menar.... farbror doktorn och kolla upp krppens temperaturreglerare (alla delar). Det kan inte vara normalt att frysa så mycket när det är 18 grader varmt.
    Hur skulle man reglera temperaturen bara för att det är 18 grader menar du?
  • Monchichier
    Noname00 skrev 2017-02-12 15:40:37 följande:

    Hur skulle man reglera temperaturen bara för att det är 18 grader menar du?


    Behöver man gå klädd i skoteroverall för att inte frysa när det är 18 grader så är det något i kroppen som felar. Eller hur många tror du inte skulle tänka "titta, en mentalpatient är ute och går" om man ser någon klädd som michelingubbens eskimåkusin i början på juli?
  • Aikido
    Monchichier skrev 2017-02-12 15:52:01 följande:
    Behöver man gå klädd i skoteroverall för att inte frysa när det är 18 grader så är det något i kroppen som felar. Eller hur många tror du inte skulle tänka "titta, en mentalpatient är ute och går" om man ser någon klädd som michelingubbens eskimåkusin i början på juli?
    Fast nu handlar det hela ju om inomhustemperatur. Stillasittande och 18 grader kan vara något svalt men vid normal inomhusaktivitet (stuva om sedelberget i madrassen, dra åt tumskruvarna på det senaste kidnappningsoffret, justera kameraövervakningen mot grannen m.m.) brukar 18 vara ganska lagom (något lägre om kidnappningsoffret har tagit sig loss och man behöver gå i batalj).
  • Harvester

    23-24 grader. Undrar dock om det verkligen stämmer, känns kallare (tittar på värmepumpens display). Känns lite svalare i sovrummet.

  • Jag är bara jag

    Vid 18 fryser jag som en gris om jag inte klär mig riktigt mycket. Mest troligt långkallingar absolut 2 långärmade tröjor, tjocka sockar. Tjocka sockar har jag f.ö vid +22 också-vi har kalla golv!

  • Noname00
    Monchichier skrev 2017-02-12 15:52:01 följande:
    Behöver man gå klädd i skoteroverall för att inte frysa när det är 18 grader så är det något i kroppen som felar. Eller hur många tror du inte skulle tänka "titta, en mentalpatient är ute och går" om man ser någon klädd som michelingubbens eskimåkusin i början på juli?
    Vi har 20 grader inomhus, det innebär 17-18 grader i golv nivå, och då fryser de flesta om fötterna.
    Även om det finns dom som tycker att det är behagligt så spelar det ingen roll, det är kallt och det ska det inte vara och det ska dom rätta till.
  • Mrs Green

    När elementen är på är det närmare 24 grader och när de är av är det 17 grader. Problemet är att det bara finns de två lägena, om man vrider termostaten på elementet tills det tar stopp så blir det varmt, och vrider man ner en millimeter (fast den står fortfarande efter 3:an som är det högsta) så blir det kallt Rynkar på näsan Jag hade gärna velat ha något mellanting. Nu vrider jag ner i sovrummen på kvällen, annars går det inte att sova, men resten av tiden har vi det varmt. 

  • Aniiee
    Noname00 skrev 2017-02-12 15:40:37 följande:
    Hur skulle man reglera temperaturen bara för att det är 18 grader menar du?
    Behöver man gå i dubbla kläder och med mössa när det är 18 grader så är man förmodligen inte riktigt friskt. Då är det dags att fundera på om det är vajsing på kroppen, endokrint eller med blodomloppet, till exempel
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee
    Monchichier skrev 2017-02-12 15:52:01 följande:
    Behöver man gå klädd i skoteroverall för att inte frysa när det är 18 grader så är det något i kroppen som felar. Eller hur många tror du inte skulle tänka "titta, en mentalpatient är ute och går" om man ser någon klädd som michelingubbens eskimåkusin i början på juli?
    Precis.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Jill 79

    19-20 grader. Har luftvärmepumpen inställd på 21 och elementet på 20. Blir det riktigt kallt går det ner till 18 men då drar jag igång en brasa så känns huset varmt i flera dagar. I sovrummet går det isbjörnar då vi sover med öppet fönster året runt.

Svar på tråden Hur varmt har ni hemma?