• Skrutt 83

    BIM Mars 2017

    Hej!

    Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

    [quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

    Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

    Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

    Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

    Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

    Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

    Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

    Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

    FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

    Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

    Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

    royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

    Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

    Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

    Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

    Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

    Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

    jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

    oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

    Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

    Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Jsv17
    Skrutt 83 skrev 2017-02-25 19:11:56 följande:

    Jag använder iPeriod och Fertility friend. Blir Fertility friend jag går efter, den är helt fantastisk den appen, så himla coolt att man så väl kan tyda kroppens mönster och hur tempen verkligen kan visa vart i cykeln man befinner sig. Man kan även fylla i massa annan bra information och hålla koll på hur man mått i olika delar av cykeln.

    Här är mensen äntligen slut och nu väntar bara uppladdningen mot äl, känns som dagarna seeegar sig fram men är drygt en vecka kvar innan den fertila perioden börjar. Längtar efter äl och att få befinna mig på den spännande sidan av cykeln igen. Det här med bebisverkstad är inget annat än en evig väntan. Väntan på äl, väntan på bim och så om igen..


    Bebisverkstad är verkligen tålamodsprövande, men håller med att cykeln på andra sidan ÄL är mer spännande och hoppfull jag tycker det är sååå jobbigt när man får mens att man måste vänta så länge att pröva igen, 2 veckor känns som en evighet!
  • Callisia

    Jag har blivit så orolig. Trodde att det skulle vara lätt att kolla när man har ägglossning. Har tidigare trott att man kan lita på flytningar som är tjockare och trådigare vid ägglossning. (Senast var 2013 då jag gick på typiska ÄL flytningar och nio månader senare föddes vår dotter. Har inte haft ägglossning denna månad och befinner mig på dag 16 i menscykeln. Borde inte mitt clearblue test visa att jag har ägglossning nu, borde visat glad gubbens flera dagar sedan tycker jag. Jag har tidigare trott och varit övertygad om att jag haft ÄL runt dag 13-14. Har era ÄL test visat negativt trärots att ni haft ägglossning? Eller är det så att jag råkar ha väldigt sen ägglossning eller ingen alls... :(

  • Firago
    becca90 skrev 2017-02-25 21:44:47 följande:

    Jaa alltså jag vet ju inte om det var en sån... Men denna månad släppte jag allt och till och med familjeliv. Ca äl + 5-8 (enligt app, bekräftat tidigare månader) kom det ljusrosa på pappret när jah torkade mig. Sen dagen efter kom det som en dags blödning. På kvällen helt borta.. sen mycket mjölkiga flytningar.. Inte ens en sekund av känsla av mensvärk? Väldigt konstigt! Så spännande och se :)


    Låter lovande! Vi håller tummarna :)
  • Firago
    Callisia skrev 2017-02-25 22:43:40 följande:

    Jag har blivit så orolig. Trodde att det skulle vara lätt att kolla när man har ägglossning. Har tidigare trott att man kan lita på flytningar som är tjockare och trådigare vid ägglossning. (Senast var 2013 då jag gick på typiska ÄL flytningar och nio månader senare föddes vår dotter. Har inte haft ägglossning denna månad och befinner mig på dag 16 i menscykeln. Borde inte mitt clearblue test visa att jag har ägglossning nu, borde visat glad gubbens flera dagar sedan tycker jag. Jag har tidigare trott och varit övertygad om att jag haft ÄL runt dag 13-14. Har era ÄL test visat negativt trärots att ni haft ägglossning? Eller är det så att jag råkar ha väldigt sen ägglossning eller ingen alls... :(


    Tiden mellan mens och äl kan variera. Förra månaden fick jag lite smått panik för att jag inte hade någon ägglossning men ett par dagar efter mitt förväntade datum dök den upp igen (testar med stickor). Denna månaden kom den två dagar närmre inpå mensen än förra. Så fortsätt testa och håll hoppet uppe :)
  • Jsv17
    Callisia skrev 2017-02-25 22:43:40 följande:

    Jag har blivit så orolig. Trodde att det skulle vara lätt att kolla när man har ägglossning. Har tidigare trott att man kan lita på flytningar som är tjockare och trådigare vid ägglossning. (Senast var 2013 då jag gick på typiska ÄL flytningar och nio månader senare föddes vår dotter. Har inte haft ägglossning denna månad och befinner mig på dag 16 i menscykeln. Borde inte mitt clearblue test visa att jag har ägglossning nu, borde visat glad gubbens flera dagar sedan tycker jag. Jag har tidigare trott och varit övertygad om att jag haft ÄL runt dag 13-14. Har era ÄL test visat negativt trärots att ni haft ägglossning? Eller är det så att jag råkar ha väldigt sen ägglossning eller ingen alls... :(


    Min ÄL varierar från dag 14 till 18 i cykeln så det är inget konstigt, jag har nästan alltid på dag 16 men vissa cykler är den lite innan eller lite efter, så fortsätt testa.
  • sigge1235

    Efter två dagar med minilite bruna flytningar (från dag 22 redan) så kom det idag lite rött blod och betydande mycket brunt blod, som i början av mensen. Och på dag 24 redan, 9 dagar efter ägglossningen. Försökt snart ett år. Alla mina kompisar och bekanta trycker ut ungar på löpande barn. Jag går sönder av vemod.

  • Milou3
    sigge1235 skrev 2017-02-26 12:52:51 följande:

    Efter två dagar med minilite bruna flytningar (från dag 22 redan) så kom det idag lite rött blod och betydande mycket brunt blod, som i början av mensen. Och på dag 24 redan, 9 dagar efter ägglossningen. Försökt snart ett år. Alla mina kompisar och bekanta trycker ut ungar på löpande barn. Jag går sönder av vemod.


    Har du testat munkpeppar, rosenrot, borago eller bidrottningsgele? Tycker man läser om folk som försökt länge sen testar nåt av det och vips så blir de gravida!
  • Lillatjejen1992

    Fattar ingenting! Haft oregelbunden mens ett bra tag men det har börjat ordna upp sig (diffar som högst 4 dagar). Förra cykeln blev endast 28 dagar (mensen började 15/2 och höll i ca 5dagar som alltid). Köpte äl test för att få lite koll på kroppen. Började testa fredag morgon, lördag morgon och å ett imorse. Utslag på samtliga trots att jag bara är på dag 10-12. Fast positiva test 3 dagar i rad kan ju knappast vara bra? :(

  • sigge1235
    Milou3 skrev 2017-02-26 12:59:11 följande:
    Har du testat munkpeppar, rosenrot, borago eller bidrottningsgele? Tycker man läser om folk som försökt länge sen testar nåt av det och vips så blir de gravida!
    Tack för tipsen. Jag ska prata med en fertilitetsläkare i veckan, känns väl ändå som ett ännu säkrare kort eller? Jag är så rädd för att mixtra med tillskott själv, är rädd att det ska bli värre.
  • becca90
    Firago skrev 2017-02-26 00:00:12 följande:

    Låter lovande! Vi håller tummarna :)


    Kom på det.. måste tillägga att jag testat med äl test efter och blödningen var inte pga äl.. dessutom har jag ALDRIG på 14 år haft en mellanblödning..
Svar på tråden BIM Mars 2017