• Skrutt 83

    BIM Mars 2017

    Hej!

    Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

    [quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

    Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

    Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

    Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

    Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

    Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

    Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

    Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

    FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

    Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

    Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

    royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

    Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

    Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

    Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

    Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

    Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

    jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

    oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

    Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

    Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • ungafruahlberg

    Då var det testat.... stort fett negativt test. BIM -5 med ett clearblue early. Men ska testa igen på måndag! Hoppas på bättre besked då. Jag har två symtom jag har funderingar på, jag tillhör den gruppen som får smärtor kring livmodern när jag har avföring vid mens, speciellt om jag har en tampong i, någon som känner igen sig kanske! Men nu har jag haft ont på det viset fast att jag inte har mens? Som om något trycker på livmodern. Och sen undrar jag hur tempen beter sig när man är gravid. Min har stigit sen efter ÄL och idag höjdes det från gårdagens 37,0 till 37,3. Tempen har legat på 36,9 tre dagar i rad innan den höjdes till 37,0 och nu 37,3.

  • Lillen 84

    Jag hade bim i onsdags. Brukar ha tydliga menssmärtor och blöda massor på bim. Men förra söndagen alltså innan bim. Fick jag rosa flytningar. Och sedan liten blödning som bara kom vid toabrsök. Badade i tre dagar. Normal mens minst 5 dagar. Inga smärtor. Men har värk i bröstvårtorna. Och trött. Pratade med barnmorskan och hon sa vänta på den riktiga mensen. Och att kg skulle ta ett test. Här inte testat än. Feg....

  • typ89

    Någon som använder fertilitetsmonitor? Funderar på att skaffa en eftersom jag inte får positivt med äl stickorna trots äl känningar och att det skulle stämma med cykel längden. Dom blev en bit från positiva igår och kändes som äl igår/idag och idag är det svagare så känns ju som de borde varit. Hoppas iaf.

  • Joss91

    Hej tjejer! Jag tar väl ett litet kliv in här nu och slutar att bara smygläsa.. ;) Jag har BIM den 28:e, jag har två små skruttar sen tidigare men jag och sambon har inga gemensamma barn! Första försöker den här månaden, men är redan lite förväntansfullt otålig.. ;)

    Har en liten fråga: med båda barnen blev jag flyttad bakåt rätt så ordentligt vid RUL - med dottern var det från den 17/9 till den 11/9 (alltså sex dagar, inte supermycket) och med sonen 9 dagar. Jag förstår att ingen annan kan veta säkert, men det borde väl ha att göra med att jag har tidig ägglossning? För nu har jag liksom bara räknat att ÄL är när min app säger (har haft sex dagarna innan också dock) men tänker att om den inföll när jag började känna av det så är jag helt plötsligt på ÄL+9 och inte ÄL+5.. Men det kanske inte är så vanligt med så tidig ägglossning..? (28-dagars cykel har jag). Jag har verkligen ingen clue om sånt här, och förlåt för novellen.. ????

  • Joss91

    ..och ja, främst undrar jag ju för att jag vill börja testa snart och se om tuttarna värker av någon trevligare anledning än att dom bara tycker det är en lämplig sak att göra.. ;)

  • Ulrika34
    Joss91 skrev 2017-03-18 21:02:29 följande:

    Hej tjejer! Jag tar väl ett litet kliv in här nu och slutar att bara smygläsa.. ;) Jag har BIM den 28:e, jag har två små skruttar sen tidigare men jag och sambon har inga gemensamma barn! Första försöker den här månaden, men är redan lite förväntansfullt otålig.. ;)

    Har en liten fråga: med båda barnen blev jag flyttad bakåt rätt så ordentligt vid RUL - med dottern var det från den 17/9 till den 11/9 (alltså sex dagar, inte supermycket) och med sonen 9 dagar. Jag förstår att ingen annan kan veta säkert, men det borde väl ha att göra med att jag har tidig ägglossning? För nu har jag liksom bara räknat att ÄL är när min app säger (har haft sex dagarna innan också dock) men tänker att om den inföll när jag började känna av det så är jag helt plötsligt på ÄL+9 och inte ÄL+5.. Men det kanske inte är så vanligt med så tidig ägglossning..? (28-dagars cykel har jag). Jag har verkligen ingen clue om sånt här, och förlåt för novellen.. ????


    Hej och välkommen jag har som du följt min ägglossning via min app, har en cykel på 31 dagar men den månad använde jag mig av ägglossningstest cb digital och min ägglossning flyttades fram 4 dagar och jag kände knappt av min ägglossning. Att man tillbaka flyttad ett par dagar har lite med att göra hur lång tid det tar för ägget att fästa i livmodern, jag har som alltid utgått från min sista mens första dag på ultraljuden och jag blir alltid flyttad minst 5-6 tillbaka i tiden sen som du säger, visst kan ägglossningen skett tidigare eller senare, appen är en ren gissning
  • Ulrika34
    Joss91 skrev 2017-03-18 21:05:29 följande:

    ..och ja, främst undrar jag ju för att jag vill börja testa snart och se om tuttarna värker av någon trevligare anledning än att dom bara tycker det är en lämplig sak att göra.. ;)


    Jag har bim den 26, jag kommer testa tidigast på torsdag!
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-18 09:18:37 följande:

    Åh nej trodde du hade ett plus på gång

    Jag testade också blankt idag, suck!! Även om det är 4-5 dagar kvar till BIM kastar jag in handduken och satsar på april istället... Kommer du testa något mer? <3


    Åh vad trist :( hoppades så för dig!! Ja jag lär väl testa iallafall äl+11 imorgon även om jag vet det är kört. Du då?
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Snultan

    Usch riktig illamående idag vilket gjorde att jag var tvungen att äta nu på morgonen vilket jag annars inte gör innan kl 8-9. Jag hoppas det är ett gott tecken.

    Väntan börjar bli lite jobbig nu så jag vill gärna veta. Har en diffus värk i nedre delen av magen som drar åt höger oxå.. brösten ömmar nu om man trycker på dem..

    Får se om de kommer nån mens snart eller om jag kan få ha tur. Äl +10.


    Matheus 131002!
Svar på tråden BIM Mars 2017