• Anonym (förlå­t mig för fan!)
    Äldre 23 Feb 02:25
    50696 visningar
    250 svar
    -8 +3
    250
    50696

    Vad fan är det för fel på svenska folket??

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

  • Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • Anonym (.)
    Äldre 23 Feb 02:34
    #1
    +4
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-23 02:25:45 följande:

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!


    Du verkar vara lite smått gnällig och missnöjd själv.

  • Anonym (Madde­)
    Äldre 23 Feb 02:35
    #2
    -1 +3

    Men gud, flytta då, vad väntar du på? Finns en hel planet att bo på.

  • Äldre 23 Feb 02:55
    #3
    -1

    Sverige toppar inte självmordslistan så vart har du fått det ifrån?

    Du har en rätt kass och bister attityd, så du verkar inte direkt bättre själv. Du känner långt ifrån alla "svenskar" så du är ju väldigt fördomsfull med. När jag läser din trådstart så tycker jag synd om dig som går runt och bär på så mycket hat. Jag gissar att någon "svensk" nyligen varit taskig mot dig av någon anledning, och att detta har gjort dig så upprörd och bitter :/

    Du är vuxen så du kan faktiskt flytta ifrån Sverige om du vantrivs så mycket och hatar den "svenska" befolkningen. Du lär ju ha ett svenskt pass, så du har möjligheten att flytta till ett annat EU-land och bo där istället utan att behöva ansöka om uppehållstillstånd. Så, problem solved.

  • Anonym (fdfd)
    Äldre 23 Feb 03:07
    #4

    Min personliga mening är att man utvecklar de färdigheterna per automatik om man lyckas hålla sig undan alla krig i senaste 200 år.Något av en kännslomässig evolution skulle jag vilja kalla det , på det goda och det onda.

  • Äldre 23 Feb 03:19
    #5
    -2 +3

    Detta kommer bli en väldigt rolig tråd för folk som måste hacka tillbaka.

    Frågan var för er som missat det, vad är det för fel på oss i detta land?

    Är det så svårt att erkänna för omgivningen att du har problem för ni går in i en försvarsställning när ni hackar tillbaka och klankar ner istället för att bara läsa det som står och ta in det utan att göra något.

    Jag håller med trådstartaren och har undrat detsamma vad det är för fel på oss i detta land.

    Största problemet är nog att folk inte vill lära sig av sina misstag eller erkänna att dom har problem för dom är så perfekta.

    Så detta behöver inte diskuteras tråden kan stängas för trådstartaren har rätt.

  • Äldre 23 Feb 03:32
    #6
    +2
    Skalmans skrev 2017-02-23 03:19:26 följande:

    Detta kommer bli en väldigt rolig tråd för folk som måste hacka tillbaka.

    Frågan var för er som missat det, vad är det för fel på oss i detta land?

    Är det så svårt att erkänna för omgivningen att du har problem för ni går in i en försvarsställning när ni hackar tillbaka och klankar ner istället för att bara läsa det som står och ta in det utan att göra något.

    Jag håller med trådstartaren och har undrat detsamma vad det är för fel på oss i detta land.

    Största problemet är nog att folk inte vill lära sig av sina misstag eller erkänna att dom har problem för dom är så perfekta.

    Så detta behöver inte diskuteras tråden kan stängas för trådstartaren har rätt.


    Skalmans skrev 2017-02-23 03:19:26 följande:

    Detta kommer bli en väldigt rolig tråd för folk som måste hacka tillbaka.

    Frågan var för er som missat det, vad är det för fel på oss i detta land?

    Är det så svårt att erkänna för omgivningen att du har problem för ni går in i en försvarsställning när ni hackar tillbaka och klankar ner istället för att bara läsa det som står och ta in det utan att göra något.

    Jag håller med trådstartaren och har undrat detsamma vad det är för fel på oss i detta land.

    Största problemet är nog att folk inte vill lära sig av sina misstag eller erkänna att dom har problem för dom är så perfekta.

    Så detta behöver inte diskuteras tråden kan stängas för trådstartaren har rätt.


    Så du menar att trådstartaren har rätt i allt den säger? Att alla svenskar är exakt som det beskrivs? Trots att den tom rabblar upp falsk fakta?

    Detta är inte någon vanligt tråd där man tar till sig den fakta som lagts upp och får en tankeställare. I mina ögon är detta ren racism då hon kränker en hel etnisk befolkning.

    Så hur tänker du egentligen? Att vi alla ska ta till oss TS åsikter och ändra på oss? Även de personer som aldrigt betett eller varit som TS påstår? Hur tänker du där egentligen?
  • Anonym (Hålle­rmed)
    Äldre 23 Feb 03:36
    #7
    -2

    Ts, Det hade lika gärna kunnat vara jag som skapat den här tråden. har känt exakt likadant i flera veckor.

    Jag är också "nästan" Svensk, är Svensk medborgare och har bott här i 20 år av mina 26år. Älskar Sverige och trivs bra här men många är faktiskt väldigt känslokalla.

    Som Ts skriver så tycker jag också att Svenskar är för ytliga, inte alla såklart men nästan alla jag känner. Ni värderar pengar över alla era relationer, vänskap, äktenskap. Allting handlar oftast om hur mycket du betalar och vad jag betalar, det är sällan "VI" i relationer.

    Jag har både Svenska vänner och utländska och helt ärligt känns mina utländska vänner mer som vänner. Vi äter hemma hos varandra, bjuder varandra på mat, vin ja allt. Med mina Svenska vänner är det oftast, "Ditt vin kostade 20kr mer, kan du snälla swisha?" Väldigt märkligt då jag personligen värderar vänskap, familj och relationer mycker högre än pengar. Visst ska det vara rätt men det är frustrerande när det sker varje gång och när det handlar om en massa små pengar eller att jag bjöd dig på glass förra gången, idag är det din tur. Orkar inte med detta trams! Jag skulle kunna bjuda min vän på glass 20ggr utan att förvänta mig det tillbaka.

    Hur nära man än är så backar ni alltid när man behöver hjälp med tex pengar, jag har aldrig behövt det dock men mina Svenska vänner lånar aldrig ut till varandra.

    Ytliga, känslokalla!

    Ni ställer sällan upp för varandra och är så himla konflikt rädda för allt. Jag har aldrig varit tillsammans med en Svensk kille och skulle nog aldrig kunna vara det heller då jag aldrig sett samma sorts kärlek hos er som utländska killar.

    Våra familjer visar kärlek på en helt annan nivå än vad ni Svenskar gör.

  • Anonym (Madde­)
    Äldre 23 Feb 03:39
    #8
    +2
    Skalmans skrev 2017-02-23 03:19:26 följande:

    Detta kommer bli en väldigt rolig tråd för folk som måste hacka tillbaka.

    Frågan var för er som missat det, vad är det för fel på oss i detta land?

    Är det så svårt att erkänna för omgivningen att du har problem för ni går in i en försvarsställning när ni hackar tillbaka och klankar ner istället för att bara läsa det som står och ta in det utan att göra något.

    Jag håller med trådstartaren och har undrat detsamma vad det är för fel på oss i detta land.

    Största problemet är nog att folk inte vill lära sig av sina misstag eller erkänna att dom har problem för dom är så perfekta.

    Så detta behöver inte diskuteras tråden kan stängas för trådstartaren har rätt.


    Men hej TS... Suck, så genomskinligt.
  • Anonym (Hålle­rmed)
    Äldre 23 Feb 03:41
    #9

    Nu kanske många tror att mina Svenska vänner alltid betalar mer och därav ber dem swisha. Jag vill klargöra att det inte är så även om det kan uppfattas så av mitt tidigare inlägg.

    Faktum är att jag bjuder nästan alltid på fika när vi ses, ofta passar den ena platsen och jag såg och beställer kaffe&fika. därefter har jag aldrig bett mina vänner föra över 50-80kr för fikat. Men när dessa Svenska vänner gått och beställt så har jag gett kontanter och 2-3gånger saknades 10-15kr som vännen direkt bad mig swisha.

  • Anonym (svens­k)
    Äldre 23 Feb 03:52
    #10
    -1 +4

    Jag är helsvensk och jävligt nöjd med att vara med andra svenskar. Det betyder inte att det passar andra. Vissa andra nationaliteter är enligt mig gapiga, skriker, viftar, står för nära och tror att man vill prata med främlingar. Vill du vara med folk som liknar dig får du väl hitta ett sånt ställe då.

Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??