• Anonym (x)

    Vad gör man när man aldrig har sexlust som tjej?

    Jag lever med min sambo sedan ca 9 år tillbaka. I början hade vi sex som vanligt, ett par gånger i veckan, men med åren så har det blivit glesare och glesare mellan tillfällena. Jag är attraherad av honom men jag känner inte någon sexlust.

    Det kan gå 1-2 månader mellan gångerna och jag känner att vi måste ha sex för att jag har dåligt samvete och jag vet ju att han vill.

    Blir så ledsen för att jag inte har någon lust. Har prövat lite olika tabletter som sägs hjälpa mot sexlust men jag tycker inte att något sådant hur funkat. Nu funderar på om jag istället ska gå till någon form av sexolog eller vad det nu kallas för.

    Ni kvinnor som har samma problem, hur har ni gjort? Känns ju som att detta är väldigt slitsamt för relationen. Jag vill ju liksom ha lust till sex och inte bara ha sex för att jag har dåligt samvete. 

  • Svar på tråden Vad gör man när man aldrig har sexlust som tjej?
  • Consonus

    Kolla så att du inte har kopparöverskott pga kopparspiralen. Gå till en näringsterapeut eller homeopat, det kan vara näringsbrister som inte vården upptäcker.

  • Anonym (Samma)

    Har samma problem. Älskar verkligen min man och det är inget fel på hans utseende eller personlighet men för mig räcker det gott med pussar, kramar och att ligga i hans knä i soffan och sedan onanera med vibrator när jag är ensam. Problemet för mig är alltså att jag inte får orgasm när vi har sex och har aldrig fått med någon man (vare sig med fingrar, snopp eller mun) alltså ger det inte mig så mycket att ha sex. Jag har svårt att tända tillräckligt och slappna av för att få orgasm med en man närvarande. Hade jag fått orgasm enkelt hade jag säkert haft lust och velat ha sex med min man flera gånger i veckan (jag onanerar någon gång per vecka).

    Är ert sex bra när ni väl har sex? Får du orgasm? Onanerar du när du är ensam, kommer du då?

  • Anonym (Samma)

    Jag provade också att sluta med hormonella p-medel för att jag läst att det dödar vissas sexlust men det gjorde ingen skillnad. Har aldrig ätit antidepressiva eller något sådant heller, men inte sökt hjälp för mina problem ännu men borde kanske ta tag i det. Egentligen är jag rätt nöjd som det är men jag skulle ju VILJA vilja ha sex, för bådas skull. Min man har aldrig pressat mig men visst tänker jag ibland att jag är rädd att han skulle länna mig för någon som har lätt att få orgasm och har hög sexlust.

  • Anonym (Kopparspiralen!)

    TA UT KOPPARSPIRALEN!!!

    Är mitt bästa tips.

    Jag vet att BM och gynekologer säger att den inte kan påverka, men det är rent och skärt skitsnack. Jag har haft kopparspiral i två omgångar, ena gången i bara några månader och andra gången i flera år. Den gången jag hade den i flera år mådde jag progressivt sämre och sämre, både psykiskt och fysiskt utan nämnvärd förklaring. Hade NOLL lust till sex heller, trots att jag tänder på min man och redan som 13-åring har jag älskat och varit nyfiken på allt med sex, under tonåren likaså trots depression och ångest har sexlusten aldrig försvunnit. Inte förrän jag A) Haft hormonella preventivmedel B) Haft kopparspiral. Jag vet flera med samma erfarenhet och jag vet att det funnits flera trådar om det här på FL.

    Jag tog ut min för ett år sedan, min ångest höll på att äta upp mig inifrån och mitt liv var då nästan dysfunktionellt. jag ställde upp på sex för min mans skull så sällan jag kunde. Så jag tog ut den. Det ser jag som min vändpunkt, mitt liv har bara blivit ljusare och ljusare efter det. Lättare och lättare. Och jag har successivt fått tillbaka min sexlust. Inte helt, men det kommer. Nu tar jag till och med initiativ själv, och istället för att ställa upp så vill jag ha sex. ;)

    Det skadar med andra ord inte att pröva att ta ut härket :) Om du inte märker någon skillnad kan du ju sätta in en ny, men då har du i alla fall prövat.

  • nevermind

    Ta ett glas rödvin...

    Skämt åsido, du kanske är asexuell? För två gånger i veckan är jättelite för många nyförälskade...

  • nevermind
    Anonym (x) skrev 2017-02-26 12:30:00 följande:
    Hur ofta man har sex är ju väldigt individuellt. I början träffades vi inte heller varje dag. Var 21 år när vi träffades. Under tonåren och fram till dess hade jag väldigt stor sexlust, älskade att ha sex
    Känns som det är mannen det är fel på då...
  • Anonym (Kalle)

    Låter lite konstigt att TS på nåt sätt ska försöka experimentera med sin "lust" bara för att tillmötesgå mannen.
    Man ska göra sånt man har lust till, inte beklaga sig för det man inte har lust till...

    Vi människor är så olika och har olika "lust" till olika saker, det är bara att acceptera. Det är sjukt att försöka anpassa sig till något "normalt" som vi inte ens är ense om vad det är..

    Tyvärr är sex och partnerskap alldeles för integrerat i vår kultur. Den bästa lösningen hade förstås varit att TS man fått sex med nån som ville ha sex istället. Men vår kultur är inte där ännu. Kanske blir det bättre i framtiden? Vi borde kanske kika på swingersrvärlden, där har man kommit lite längre?

  • nevermind
    Anonym (Kopparspiralen!) skrev 2017-02-27 02:17:22 följande:

    TA UT KOPPARSPIRALEN!!!

    Är mitt bästa tips.

    Jag vet att BM och gynekologer säger att den inte kan påverka, men det är rent och skärt skitsnack. Jag har haft kopparspiral i två omgångar, ena gången i bara några månader och andra gången i flera år. Den gången jag hade den i flera år mådde jag progressivt sämre och sämre, både psykiskt och fysiskt utan nämnvärd förklaring. Hade NOLL lust till sex heller, trots att jag tänder på min man och redan som 13-åring har jag älskat och varit nyfiken på allt med sex, under tonåren likaså trots depression och ångest har sexlusten aldrig försvunnit. Inte förrän jag A) Haft hormonella preventivmedel B) Haft kopparspiral. Jag vet flera med samma erfarenhet och jag vet att det funnits flera trådar om det här på FL.

    Jag tog ut min för ett år sedan, min ångest höll på att äta upp mig inifrån och mitt liv var då nästan dysfunktionellt. jag ställde upp på sex för min mans skull så sällan jag kunde. Så jag tog ut den. Det ser jag som min vändpunkt, mitt liv har bara blivit ljusare och ljusare efter det. Lättare och lättare. Och jag har successivt fått tillbaka min sexlust. Inte helt, men det kommer. Nu tar jag till och med initiativ själv, och istället för att ställa upp så vill jag ha sex. ;)

    Det skadar med andra ord inte att pröva att ta ut härket :) Om du inte märker någon skillnad kan du ju sätta in en ny, men då har du i alla fall prövat.


    Hon var ju inte intresserad innan heller??

    Jag blev dökåt när jag skaffade kopparspiral istället för att trycka i mig hormoner.
  • Anonym (x)

    Skulle gissa på att anonym (bored) är inne på rätt spår. Jag tror att jag har för mycket andra tankar som snurrar i huvudet och prioriteringar som jag tycker är "viktigare" än sex att det automatiskt blir viktigare. 

    För ja, sex är ju viktigt för ett förhållande.

    Jag tror inte att kopparspiralen är boven i dramat för min del. Hade lite lite sexlust när jag åt p-piller. Tog ut spiralen för att bli gravid och fick barn för ett år sedan. Hade lika lite sexlust då och under graviditeten. Hade hoppats på att graviditeten skulle göra mig sugen, som många snackar om, men inte då.

    Nu har jag i alla fall beställt hem någon gel från viamax som jag hoppas ska göra lite nytta

  • Anonym (känner igen)

    Trötthet är en stor bov så det behöver du få hjälp med! Depression, utmattning, hormoner eller någon annan dold sjukdom är vanliga bakomliggande saker. 


    Men om allt detta kan utesluta så finns det små andra saker som också kan ställa till det med sexlusten. 


    - Olösta bråk, oförståelse eller att dra största lasset hemma
    - Killen kan inte riktigt tillfredställa ens behov (Du vågar inte riktigt leva ut fetischer   eller pratar inte ordentligt om hur du vill ha det)
    - Missnöjd med din kropp eller vikt. 
    - Uttråkning = Du tar honom alldeles för mycket för givet och behöver få lite mer  spänning i livet. För min del fungerade det när jag var säker på att min man var  otrogen. Oj vilken boost för sexlusten, men kanske inte så ultimat för relationen.


     

  • Anonym (This)
    - Uttråkning = Du tar honom alldeles för mycket för givet och behöver få lite mer  spänning i livet. För min del fungerade det när jag var säker på att min man var  otrogen. Oj vilken boost för sexlusten, men kanske inte så ultimat för relationen.

    KVNNOR BEHÖVER DRAMA
Svar på tråden Vad gör man när man aldrig har sexlust som tjej?