• Aniiee

    Dagens lunch

    Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

    Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • klyban
    Nandez skrev 2019-05-10 13:26:57 följande:
    Det är roligt att testa nya maträtter.

    Ja, och det finns oändligt mycket att testa och laga.


    Blir enkelt idag, en nudelsak som man bara häller vatten på(pimpas med nått).
    Ena barnet älskar starkt, och ska ta en som bränner hål i munnen typ,


    Lördag blir det grillspett kyckling, 3 smaker, caj P´s vitlök, soja nått, och miso tror jag eller röd curry.


    Detaljer kommer löser jag senare, få se vad det blir, men min största favorit är nog baconlindad paprika, det är ett härligt giftermål mellan dom två.


    Nandez skrev 2019-05-10 13:27:21 följande:
    Tre små rätter.

    Kinamat?


    hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-10 13:34:31 följande:

    Ja, och det finns oändligt mycket att testa och laga.


    Blir enkelt idag, en nudelsak som man bara häller vatten på(pimpas med nått).
    Ena barnet älskar starkt, och ska ta en som bränner hål i munnen typ,


    Lördag blir det grillspett kyckling, 3 smaker, caj P´s vitlök, soja nått, och miso tror jag eller röd curry.


    Detaljer kommer löser jag senare, få se vad det blir, men min största favorit är nog baconlindad paprika, det är ett härligt giftermål mellan dom två.


    Kinamat?


    Låter gott

    Ja, det blev hämtmat idag.
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-10 13:34:31 följande:

    Ja, och det finns oändligt mycket att testa och laga.


    Blir enkelt idag, en nudelsak som man bara häller vatten på(pimpas med nått).
    Ena barnet älskar starkt, och ska ta en som bränner hål i munnen typ,


    Lördag blir det grillspett kyckling, 3 smaker, caj P´s vitlök, soja nått, och miso tror jag eller röd curry.


    Detaljer kommer löser jag senare, få se vad det blir, men min största favorit är nog baconlindad paprika, det är ett härligt giftermål mellan dom två.


    Kinamat?


    Har ni grillat idag?
  • klyban
    Nandez skrev 2019-05-11 14:35:37 följande:
    Har ni grillat idag?

    Ja, börjar pilla med det, kör bara caj p´s vitlök idag, sen saknas bacon då det hamnade i maten igår, orkar inte gå köpa mer.


    hur många meter var det?
  • klyban

    Idag är det rester av veckans mat, grillat, soppa och kladdspagetti(bacon, lök, ketchup pepparmix och crämfräs).


     


    Och kanske pröva min naturligt syrade lök jag gjorde i veckan(samma princip som med kimchi, som jag även gjorde en burk).


    Lite rädd för hur den ska smaka, jsut för det är ett test rätt upp och ned, så det kan smaka fantastiskt och det kan smaka kasst :p
    Funderar dock med att toppa upp med 1-2-3 lag.


    hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-11 15:13:51 följande:

    Ja, börjar pilla med det, kör bara caj p´s vitlök idag, sen saknas bacon då det hamnade i maten igår, orkar inte gå köpa mer.


    Cajs är gott.
  • Nandez
    klyban skrev 2019-05-12 12:47:11 följande:

    Idag är det rester av veckans mat, grillat, soppa och kladdspagetti(bacon, lök, ketchup pepparmix och crämfräs).


     


    Och kanske pröva min naturligt syrade lök jag gjorde i veckan(samma princip som med kimchi, som jag även gjorde en burk).


    Lite rädd för hur den ska smaka, jsut för det är ett test rätt upp och ned, så det kan smaka fantastiskt och det kan smaka kasst :p
    Funderar dock med att toppa upp med 1-2-3 lag.


    En salig blandning