• Äldre 20 Mar 18:24
    52057 visningar
    578 svar
    578
    52057

    Gravid med syskon bf november-17

    Hej alla syskongravida.

    Tänkte starta en tråd för oss som väntar syskon.

    Hoppas fler vill vara med :)

  • Svar på tråden Gravid med syskon bf november-17
  • Äldre 20 Mar 18:25
    #1

    Jag har en son på 2.5 år och är beräknad 13 november.

    Förra graviditeten kände jag inte av alls. Inga tecken alls (förutom utebliven mens) på graviditet fören några dagar innan rutinultraljud.

    Nu inte heller så mycket men i alla fall lite illamående.

    Hur mår ni andra?

  • Äldre 21 Mar 05:47
    #2

    Puff - någon mer?

  • Äldre 21 Mar 06:47
    #3

    Hej! Kul med en syskontråd! Jag väntar också syskon till min mini i november. Har en dotter på 11 månader. Plusade i söndags på BIM +8 och är beräknad 17 nov.

    Känner mig lite svullen om magen och har lite molvärk till och från, men annars mår jag som vanligt.

  • Äldre 21 Mar 16:51
    #4

    Hej, vad kul att du vill följas åt lite.

    Är du fortfarande mamma-ledig då?

    Jag jobbar och har inte känt av så mycket. Idag är jag väldigt trött och slö. Det slog till efter lunch. Ska bli spännande och se hur det hela utvecklas. :)

  • Äldre 21 Mar 17:11
    #5

    Ja det är sååå spännande att vara gravid igen! Håller tummarna att man får må bra även denna graviditet.

    Precis, är fortfarande mammaledig. Planen är att börja jobba igen vid inskolningen i aug/sep, men nu vette tusan hur man ska göra. Jag kommer oavsett bli allt annat än poppis på jobbet i alla fall...

  • Äldre 21 Mar 17:14
    #6

    Har du kontaktat bm än? Förra gången ringde jag direkt, men nu känns det som att det inte spelar så stor roll om jag ringer nu i vecka 6 eller 9 typ. Eller borde man ringa direkt för att lämna lite prover osv?

  • Äldre 21 Mar 18:25
    #7

    Jag ringde då jag hört att de lagt om lite sen senast. Ska på inskrivning på fredag och få info om fosterdiagnostik. Tydligen blir alla erbjudna kub nu. Så var det inte förr. Så lika bra att gå och höra på vad hon säger. Men det blir inga prover eller så.

    Hehe de får tycka vad de vill. Vad jobbar du med? Jag jobbar som lärare så jag jobbar ungefär till höstlovet eller någon vecka efter. Mår jag som med sonen kan jag jobba hela vägen :)

  • Äldre 21 Mar 21:05
    #8

    Ja, det är väl lika bra att ringa och boka en tid så man inte missar något, får ta tag i det. Ja, jag tror det är olika i olika kommuner, här erbjuds alla kub, så det vill vi inte missa. Blir intressant att se om de flyttar bf då också.

    Jag jobbar inom administration/ekonomi på en advokatbyrå. Det lutar nog åt att jag går tillbaka dit i aug/sep och jobbar fram till mitten av november. Blir ju väldigt kort, men är nog nyttigt att komma ifrån hemmet lite.

  • Äldre 22 Mar 06:00
    #9

    Ja, haha, när jag gick hemma med sonen kröp jag på väggarna sista halvåret. Men då hade jag varit hemma 3 månader innan förlossning (sommarferie och han är född i september så gick inte tillbaka efter sommaren) och sedan 1 år och 4 månader med sonen ungefär. Då var det skönt att jobba.

    Gjorde ni kub förra gången? Jag vet så lite om det men vill nog absolut göra. Har inte pratat med sambon hur han tänker.

    Då får inte du heller någon havandeskapstid innan förlossningen förstår jag?

  • Äldre 22 Mar 08:26
    #10

    HEj,

    Jag väntar en liten sladdis 20/11. Har två barn sedan innan 9 och 6 år. Mår också bra hittills. Har ju vissa småsymptom som massa flytningar, törstig, trött och molvärk men ska inte säga att jag på ngt vis mår dåligt. 

    Jag ringde till MVC för att få tid för tidigt UL ( fick MA november 2016) och då passa hon på att boka in mig för inskrivning på en gång. MEn det är inte förrän nästan fulla 12 veckor. Är ju tredje barnet så jag vet inte ens vad jag skall dit och göra såhär tidigt :-/  Dock är det  inte säkert att jag får VUL så jag tror att jag kommer ordna det privat annars. 

    Jag ser dock tyvärr redan gravid ut Är i v 6 men har jättesvårt att dölja magen.. går med sjalar i vägen och bylsiga blusar osv.. är ganska smal och har platt mage i vanliga fall, så detta är supertydligt.

Svar på tråden Gravid med syskon bf november-17