• smulan81

    IVF falun, någon mera?

    Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • Lillflickan

    Eelinh, jag tror det behöver bli fem befruktade för att de ska odla i fem dagar, men inte helt säker.

    My, hoppas det tar sig innan februari. Annars får vi hoppas på ivf. Jag har tyvärr inga svar på dina frågor.

  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-12 07:25:04 följande:

    Eelinh, jag tror det behöver bli fem befruktade för att de ska odla i fem dagar, men inte helt säker.

    My, hoppas det tar sig innan februari. Annars får vi hoppas på ivf. Jag har tyvärr inga svar på dina frågor.


    Jag är så glad, alla våra 5 ägg blev befruktade, så det blir återföring på tisdag kl 13. :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-12 11:55:34 följande:

    Superbra eelinh! Vad glad jag blir!


    Ja jag med, hoppas nått klarar sig till frysen också :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-15 21:53:44 följande:

    Håller tummarna för i morgon eelinh!


    Men tack :)
  • eelinh

    Idag fick jag tillbaka en fin liten blastocyst, 1 i frysen och 2 som odlar vidare :)

    Det gick bra idag, men ikväll har jag fått väldigt ont i äggstockarna och magen är väldigt svälld. Hon sa inget om någon överstimulering men att blåsorna fyllt sig igen. Hur ont gör en överstimulering?

  • andromedae
    eelinh skrev 2018-01-16 22:09:26 följande:

    Idag fick jag tillbaka en fin liten blastocyst, 1 i frysen och 2 som odlar vidare :)

    Det gick bra idag, men ikväll har jag fått väldigt ont i äggstockarna och magen är väldigt svälld. Hon sa inget om någon överstimulering men att blåsorna fyllt sig igen. Hur ont gör en överstimulering?


    Väldigt olika har jag förstått. Jag blev överstimulerad, hade rejält ont samma dag som äggplocket var, dagen efter räckte det med en alvedon och resten av veckan (gjorde plock en måndag) behövde jag inget mer smärtstillande. Däremot så blev magen spänd och öm vid ansträngning, även lättare sådan (som att röra sig på jobbet).

    Om det inte går över i natt skulle jag ringa kliniken igen imorgon. 
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • eelinh
    andromedae skrev 2018-01-16 23:54:46 följande:

    Väldigt olika har jag förstått. Jag blev överstimulerad, hade rejält ont samma dag som äggplocket var, dagen efter räckte det med en alvedon och resten av veckan (gjorde plock en måndag) behövde jag inget mer smärtstillande. Däremot så blev magen spänd och öm vid ansträngning, även lättare sådan (som att röra sig på jobbet).

    Om det inte går över i natt skulle jag ringa kliniken igen imorgon. 


    Ja det konstiga är att jag gjorde äggplock i torsdag, men mått väldigt bra efter det. Igår började jag känna lite men först ikväll eller egentligen efter jag varit där och fått tillbaka min blastocyst som det började göra ont. Nu gör det så pass ont att jag nästan inte kan kissa. Hade jag varit så överstimulerad borde det väl ha gjort ont redan efter äggplocket? Inte 6 dagar efter?
  • Lillflickan

    Min överstimulerade har tagit några dagar på sig att komma alla gånger. Det beror nog på hur allvarlig den är. Jag har blivit rejält uppsvullen, men värst har det blivit när jag blivit gravid. Första graviditettecknet för mig...

    Kan vara bra att kolla upp om det är jobbigt. Jag hade några liter vatten i magen och lite i lungorna så det var svårt att röra sig och andas. Gjorde ont att röra sig. Fick blodförtunnande.

Svar på tråden IVF falun, någon mera?