• smulan81

    IVF falun, någon mera?

    Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-21 23:12:05 följande:

    Så tänkte jag inte förra missfallet jag hade. Det här var tuffare, senare. Jag var så lycklig, och lite chockad, att det gick så lätt i våras. Chockad att det gick nu igen. Hade nästan gett upp. Men nu börjar jag få upp hoppet igen och är livrädd.

    Jobbigt med flera missfall andromedae. Jag hade tur att få sonen så snart efter missfallet förra gången. Hoppas på samma tur igen.

    Eelinh, jag hoppas det går bra för dig. Det är ju ändå vanligare att det går bra än att få missfall om man plussar. Det är svårt att inte bli påverkad psykiskt av den här processen.

    Ledsen att min oro spiller över på er.


    Ja man måste försöka tänka så, att det faktiskt oftas går bra! Så lätt att demonerna tar över.

    Du spiller ingen oro på oss, det är ju just det som den här gruppen är till för, att man ska kunna få ur sig både det positiva och det negativa :) jag hoppas så det går bra för er, man bör inte få gå igenom ett missfall när man går igenom detta, som att inte den är processen skulle vara nog liksom?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-21 23:55:19 följande:

    Verkligen.


    Imorse var typ all värk i mina bröst borta, den brukar försvinna och sen kommer typ mensen inom någon dag. Så det är kört va? Jag gjorde återföringen i tisdags, räknar man att man ruvar från den dagen men får tillbaka ägget? Eller dagen efter?
  • EndoS

    Behöver få lite input från er.... Obestämd

    Idag har vi varit på första ultraljudet. Har behandlats med Synarela och Menopur. Började på 225, men fick höja till 300 i fredags efter att mitt värde var alldeles för lågt, låg på 250 med målvärde 1000 (!). Läkaren kunde se 4-5 blåsor i lagom storlek, samt några som är på tillväxt. Vänster äggstock kunde hon dock inte riktigt räkna på eftersom den sitter fastväxt på baksidan av livmodern.

    Har ni erfarenheter av lågt värde/få blåsor vid första ul? Hur har det utvecklats för er? Har ni fått fler blåsor vid nästa ut/äggplock?

  • Lillflickan

    Eelinh, men kan inte lita på symptom så tidigt. Bara att försöka hålla ut.

    EndoS, jag hade inte så många på ultraljuden, men fick ihop sex stycken ägg ändå. Var riktigt sur att det hade för låg dos efter ultraljudet. Men äggplocket blev ju bra ändå. Sex ägg, fem befruktade, två till frysen och ett som blev min son. Samma nu i innan jul när läkaren tyckte jag svarade lite dåligt så fick jag sex ägg, fem befruktade och ett till mig som tog sig. Hoppas det blir så för dig också. Vet inte om de kan komma åt den vänstra också på äggplocket, det kan ju vara några där också.

    För mig har färre ägg, långsammare stimulering, gett bättre resultat än många ägg. Håller tummarna.

  • EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-22 16:23:18 följande:

    EndoS, jag hade inte så många på ultraljuden, men fick ihop sex stycken ägg ändå. Var riktigt sur att det hade för låg dos efter ultraljudet. Men äggplocket blev ju bra ändå. Sex ägg, fem befruktade, två till frysen och ett som blev min son. Samma nu i innan jul när läkaren tyckte jag svarade lite dåligt så fick jag sex ägg, fem befruktade och ett till mig som tog sig. Hoppas det blir så för dig också. Vet inte om de kan komma åt den vänstra också på äggplocket, det kan ju vara några där också.

    För mig har färre ägg, långsammare stimulering, gett bättre resultat än många ägg. Håller tummarna.


    Tack <3 Det låter ju lovande om vi kan få samma fina resultat som dig.

    Fick provsvaret på eftermiddagen och värdet har nu stigit till 2600. De verkar vara nöjda med ökningen, och jag ska fortsätta med samma dos tills på torsdag då jag ska dit på ul och provtagning igen.
  • EndoS

    Förresten... Är det någon som vet om de även jobbar på helgerna i Falun? Ska på ul/provtagning på torsdag, och antar att jag får ta Ovitrelle då om allt ser bra ut. Det innebär ju dock att det borde bli ÄP på lördag...? Eller tänker jag galet?

  • Lillflickan

    Tror de justerar så det blir äggplocket på en vardag. De gör nog bara de insättningar på lördagar. Inte säkert du får ta ägglossningssprutan direkt heller. Beror på hur det ser ut.

  • EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-22 17:17:13 följande:

    Tror de justerar så det blir äggplocket på en vardag. De gör nog bara de insättningar på lördagar. Inte säkert du får ta ägglossningssprutan direkt heller. Beror på hur det ser ut.


    Det är ju sant förstås. Vi får väl se hur det går på torsdag helt enkelt :)
  • andromedae
    EndoS skrev 2018-01-22 17:13:00 följande:

    Förresten... Är det någon som vet om de även jobbar på helgerna i Falun? Ska på ul/provtagning på torsdag, och antar att jag får ta Ovitrelle då om allt ser bra ut. Det innebär ju dock att det borde bli ÄP på lördag...? Eller tänker jag galet?


    Vi gjorde VUL inför äggplock 1a maj, som ju är en röd dag. Så ja, de jobbar helger vid behov. Vet dock inte om de gör plock då, men gissar på det.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
Svar på tråden IVF falun, någon mera?