• smulan81

    IVF falun, någon mera?

    Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • Lillflickan

    Jag skulle ha fortsatt, men som du säger så skulle det kännas meningslöst. Så jag vet inte vad jag ska råda dig till.

  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-26 18:17:25 följande:

    Jag skulle ha fortsatt, men som du säger så skulle det kännas meningslöst. Så jag vet inte vad jag ska råda dig till.


    Jag förstår, jag är också kluven. Tar ikväll så får vi se hur vi hör lördag och söndag :)
  • eelinh

    Ni som gjort FET, vet ni om kliniken har öppet på helger eller måste ägglossningen ske en speciell dag i cykeln? Läst om många som fått ställa in pga av att ägglossningstestet visat positivt nån dag för sent och att det då isåfall blivit återföring på en helg och att kliniken har stängt. Vet någon hur det är i Falun? Gör man bara ägglossningstest om man gör i sin naturliga cykel?

  • Lillflickan

    Falun gör återföringar på lördagar. Jag har gjort det där två lördagar. Jag har gjort naturlig cykel och då bara kört ägglossningstest och ringt när det visat på ägglossning.

    Vet inte om de vill att du väntar en mens emellan eller om du får köra direkt. Troligtvis vill de att du väntar. Du får ringa på måndag.

  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-27 16:29:18 följande:

    Falun gör återföringar på lördagar. Jag har gjort det där två lördagar. Jag har gjort naturlig cykel och då bara kört ägglossningstest och ringt när det visat på ägglossning.

    Vet inte om de vill att du väntar en mens emellan eller om du får köra direkt. Troligtvis vill de att du väntar. Du får ringa på måndag.


    Okej, så då ska det egentligen inte spela någon roll vilken dag man får ägglossning utan att man alltid kan göra en återföring? Eller är det jätte viktigt på dagen så att man om man egentligen skulle gjort den på en söndag så är det bara att vänta en månad? Eller gör dom den då på lördag eller måndag?

    Jag tänker också att man kanske måste vänta en månad, men hade varit skönt att få köra direkt. Vi får ringa på måndag helt enkelt.
  • Lillflickan

    Jag tror de kan skjuta det nån dag om det skulle råka bli att det skulle vara på en söndag. Men fråga kliniken för säkerhets skull.

  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-27 16:41:36 följande:

    Jag tror de kan skjuta det nån dag om det skulle råka bli att det skulle vara på en söndag. Men fråga kliniken för säkerhets skull.


    Absolut, det ska jag göra :) skönt att ha er här inne, så man får ventilera sig lite när man inte direkt kan ringa kliniken :)
  • EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-26 06:35:33 följande:

    Härligt EndoS, äntligen dags! Hoppas på bra skörd.


    Tack! Har lyckas dra på mig en förkylning, så jag hoppas verkligen inte att den orsakar något problem nu...
  • EndoS
    Lillflickan skrev 2018-01-28 12:39:33 följande:

    Förkylning tror jag inte ska vara någon fara. Mer än att det är trist såklart. Hoppas du kryar på dig.


    Jag kände att det var på gång redan i fredags, så jag pratade med kliniken då och så länge jag inte är ordentligt sjuk med feber så bör det inte vara något problem. Men det hänger väl på vad de tycker när jag kommer dit imorgon antar jag...
Svar på tråden IVF falun, någon mera?