• Äldre 2 May 21:27
    14867 visningar
    5 svar
    +1
    5
    14867

    Varning för StagePool

    jag blev uppringd och övertalad att teckna medlemskap hos StagePool trots att jag inte hade haft en tanke på att vara medlem där. De övertalade mig genom att erbjuda ett gratis medlemskap för min son så jag alltså skulle anmäla både mig och honom för samma pris.

    När jag senare sade upp medlemskapet för att jag aldrig hade använt mig av tjänsten och tyckte därför att utgiften var onödig fick jag veta att medlemsskapet för sonen som de uppgav i säljsamtalet skulle vara gratis - inte alls var det utan var endast gratis första månaden !!??

    Så var inte alls vårt avtal men de står på sig och kräver ersättning för hela perioden.

    Gå inte med på medlemskap hos dem!!!

  • Svar på tråden Varning för StagePool
  • Äldre 11 Jul 14:27
    #1

    samma här!!! BLUFF verksamhet!!!!!

  • Äldre 6 Sep 07:31
    #2

    Det är ett riktigt Bluff företag! Jag skulle bara kika på det där för jag var nyfiken på skådespeleri! ok som ringde upp mig och allt skulle vara gratis men jag sa ifrån redan på telefonen att jag INTE skulle vara med ,för det var ju gratis sk.att bli medlem! Och nån coutch skulle ringa oxå, jag sa nej hela tiden för då jag lever på så lite inkomst ändå och ska börja betala resor hit och dit så sa jag då nej att detta funkar inte för mig

    Så har jag ändå fått att jag ska betala nån avgift varje månad trots att jag INTE ingått nått avtal med dom och dom påstår det

    Så vad än ni gör om ni är osäker, bli inte gratis medlem för efterföljderna kostar skjortan.....

  • Äldre 7 Nov 09:44
    #3
    +4

    Hej Agdaa, piccoliiina och Heleke, jag heter Anna-Clara Blixt Modin och är grundare av StagePool. Efter att ha tagit del av era kommentarer tycker jag självklart att det är jättetråkigt att ni har denna upplevelse av StagePool.

    Jag startade StagePool för 17 år sedan och vår uppgift är att förbättra möjligheterna för de som vill arbeta i underhållningsbranschen och vi gör detta genom att publicera upp till 50 000 jobb internationellt per år. Allt ifrån statistjobb till stora internationella produktioner.

    Det stämmer att vi ringer dem som anmält ditt intresse för vår tjänst och för att det skall vara extra tydligt vad vi erbjuder, spelar vi dessutom in alla samtal, vilket vi också talar om i samtalet. Är det så att vi på något sätt 
    varit otydliga gällande de avtalsvillkor vi tillämpar under samtalet med erskulle jag vara jättetacksam om ni ville återkomma direkt till mej så att vi kan ordna upp detta.

    Ni får gärna kontakta mej direkt på acb(at)stagepool.com.
    Jag ser fram emot att höra av er. Varma hälsningar, Anna-Clara Blixt Modin


     

  • Äldre 7 Mar 15:16
    #4

    Hej! 


    Jag heter Ellen och jobbar på contentavdelningen på StagePool. Supertråkigt att ni känner er missnöjda med tjänsten. Vi kan aldrig göra en medlem till premium medlem (betalande medlem) över telefon, utan avtalet behöver läsas igenom och godkännas av dig. I våra avtal framkommer det tydligt att det finns en bindningtid samt medlemsavgift. 


    Vi jobbar för att förbättra möjlifheterna för de som vill arbeta i underhållningsbranschen och tycker ni att vi varit otydliga på något sätt gällande våra avtalsvillkor skulle det vara jättebra om ni ville återkomma direkt till Anna-Clara Blixt Modin acb(at)stagepool.com, grundaren av StagePool.


    Vänlig hälsning, 


    Ellen, StagePool

  • Äldre 7 Mar 15:24
    #5
    +1
    Ellen Hasselqvist skrev 2019-03-07 15:16:52 följande:

    Hej! 

    Jag heter Ellen och jobbar på contentavdelningen på StagePool. Supertråkigt att ni känner er missnöjda med tjänsten. Vi kan aldrig göra en medlem till premium medlem (betalande medlem) över telefon, utan avtalet behöver läsas igenom och godkännas av dig. I våra avtal framkommer det tydligt att det finns en bindningtid samt medlemsavgift. 

    Vi jobbar för att förbättra möjlifheterna för de som vill arbeta i underhållningsbranschen och tycker ni att vi varit otydliga på något sätt gällande våra avtalsvillkor skulle det vara jättebra om ni ville återkomma direkt till Anna-Clara Blixt Modin acb(at)stagepool.com, grundaren av StagePool.

    Vänlig hälsning, 

    Ellen, StagePool


    Har ni inte löst detta så här ett och ett halvt år senare? Pinsamt.
Svar på tråden Varning för StagePool