• Äldre 15 May 08:27
    5469 visningar
    48 svar
    48
    5469

    sperma och statistik

    Hej!

    När man läser i sexforum på nätet känns det som att minst hälften av alla tjejer/kvinnor regelbundet tar satsen i munnen eller ansiktet. Men stämmer det?

    Jag gissar att personer som är inne på sådana forum är något mer sexintresserade än genomsnittspersonen.

    Ni som pratat med era tjejkompisar/väninnor om detta, stämmer det att ca hälften av era bekanta ofta tar sprutet i munnen eller i ansiktet?

    När jag går runt på min kvinnodominerade arbetaplats känns det helt osannolikt att varannan tjej är så "porriga".

  • Svar på tråden sperma och statistik
  • Anonym (Man)
    Äldre 15 May 09:43
    #1

    Men om du ställer frågan här, får du ju inte svar från genomsnittet, så vad ska du göra med svaren?

    Hos oss sprutas det i munnen eller i ansiktet emellanåt.

    Inte så ofta kanske, men ett antal gånger per år eller så.

    Om du frågar dina väninnor, får du verkligen ärliga svar då? Eller kommer de svara det svar som är mest socialt acceptabelt? Tror man ska ta sådant med en nypa salt.

    Sedan spelar det väl ingen roll vad alla andra gör. Vill du inte ta satsen i ansiktet/munnen så är det väl bara att du inte gör det? Gör det som känns rätt för dig i sängkammaren.

  • Anonym (Vanli­gt)
    Äldre 15 May 14:01
    #2

    Min flickvän har pratat om det i sitt kompisgäng nån gång. Det visade sig att hon är den enda som inte suger. Men när det gäller att ta sperman i munnen var det ungefär hälften som gjorde det, medan de andra förväntar sig att mannen varnar eller drar sig ur när det går. Själv har jag berört det med två kompisar och båda deras fruar suger. Den ena tar det alltsom oftast i munnen och de andra gör det någon enstaka gång. Hon gillar det inte, men gör det för att mannen tycker att det är jätteskönt.

  • Wed 10 Jul 2019 08:32
    #3

    De flesta av mina vänner sväljer. En gillar att bli sprutad i ansiktet. Sen om de gör det för killens skull eller sin egen vet jag inte.

  • Anonym (Lem)
    Wed 10 Jul 2019 09:44
    #4

    Tror det är få forum eller inga alls som ger en nyanserad bild av verkligheten. Sen tror jag att det där med att svälja eller ta i munnen/ansiktet möjligen är mer vanligt idag än för bara 20 år sedan. Tror dock att det är vanligare bland dagens yngre (30 och yngre) än hos den lite äldre generationen (30+)...med undantag för de äldre kvinnor som levt en längre relation och träffat någon eller flera nya alternativt funnit sitt sexuella jag efter flera år av ?torka?. Men visst blir det väldigt koncentrerat med sugna folk på ett forum som detta och liknande. Oavsett, så kan man ju alltid prova om man vill, efter det vet man ju själv vad man tycker


    midsommarsnö skrev 2017-05-15 08:27:16 följande:
    Hej! När man läser i sexforum på nätet känns det som att minst hälften av alla tjejer/kvinnor regelbundet tar satsen i munnen eller ansiktet. Men stämmer det? Jag gissar att personer som är inne på sådana forum är något mer sexintresserade än genomsnittspersonen. Ni som pratat med era tjejkompisar/väninnor om detta, stämmer det att ca hälften av era bekanta ofta tar sprutet i munnen eller i ansiktet? När jag går runt på min kvinnodominerade arbetaplats känns det helt osannolikt att varannan tjej är så "porriga".

  • Storke­n
    Wed 10 Jul 2019 09:48
    #5
    vingla222 skrev 2019-07-10 08:32:56 följande:

    De flesta av mina vänner sväljer. En gillar att bli sprutad i ansiktet. Sen om de gör det för killens skull eller sin egen vet jag inte.


    Vill gärna lära känna dina kompisar, kan du introducera mig :D
  • Anonym (Vanli­gt)
    Wed 10 Jul 2019 10:14
    #6
    Anonym (Lem) skrev 2019-07-10 09:44:13 följande:

    Tror det är få forum eller inga alls som ger en nyanserad bild av verkligheten. Sen tror jag att det där med att svälja eller ta i munnen/ansiktet möjligen är mer vanligt idag än för bara 20 år sedan. Tror dock att det är vanligare bland dagens yngre (30 och yngre) än hos den lite äldre generationen (30+)...med undantag för de äldre kvinnor som levt en längre relation och träffat någon eller flera nya alternativt funnit sitt sexuella jag efter flera år av ?torka?. Men visst blir det väldigt koncentrerat med sugna folk på ett forum som detta och liknande. Oavsett, så kan man ju alltid prova om man vill, efter det vet man ju själv vad man tycker


    Jag läste nån undersökning om att bara 20 procent av de äldre har brukat ha oralsex, mot 80 procent av de yngre, så det är nog en generationsfråga. Detta är ganska länge sen så andelarna har säkert förändrats ytterligare. Det är antagligen samma med att ta i munnen och svälja, att det blir allt vanligare bland de yngre.
  • Xzx
    Wed 10 Jul 2019 10:21
    #7

    I min erfarenhet är det ungefär hälften som kan tänka sig att ta satsen i munnen. Men dom som gör det regelbundet och dessutom sväljer, dom är rätt få - men oj vilka guldkorn dom är!!!

  • Anonym (Knull­farbro­rn)
    Wed 10 Jul 2019 10:21
    #8

    Jag har under ett ganska långt liv haft sex med hundratalet kvinnor. Jag gör inte anspråk på att de utgör ett representativt utsnitt av befolkningen, men en en klar majoritet gillade att suga kuk, ungefär hälften tog satsen i munnen av dessa spottade kanske hälften ut, resten svalde. Jag har svårt stt se något mönster beträffande ålder, social status etc, men jag tror att de första som sväljer gör det för att det är upphetsande snarare än av kulinariska skäl.

  • Wed 10 Jul 2019 11:25
    #9
    Anonym (Knullfarbrorn) skrev 2019-07-10 10:21:53 följande:

    Jag har under ett ganska långt liv haft sex med hundratalet kvinnor. Jag gör inte anspråk på att de utgör ett representativt utsnitt av befolkningen, men en en klar majoritet gillade att suga kuk, ungefär hälften tog satsen i munnen av dessa spottade kanske hälften ut, resten svalde. Jag har svårt stt se något mönster beträffande ålder, social status etc, men jag tror att de första som sväljer gör det för att det är upphetsande snarare än av kulinariska skäl.


    Typ så,en grej att göra för just upphetsningen i det,att visa att man kan. Lite porrfilmsstuk,ta emot allt,gapa o visa o sen svälja.Eller ibland låta det rinna ner på brösten som sen blir insmorda.
  • Wed 10 Jul 2019 11:46
    #10

    Intressant. Jag har inte järnkoll på mina kompisar, men vet att i princip alla suger av sin partner ibland och några låter honom spruta i munnen eller ansiktet. Jag är 37 och mina närmaste vänner är väl 30-50 år.

    Kan det vara en generationsfråga? Finns det någon som är avsevärt äldre eller yngre som har en annan bild av detta?

Svar på tråden sperma och statistik