• Anonym (Domedagen)

    Rättegång snart

    Min rättegång e snart. Ja gjorde nåt dumt o ska få mitt straff. Men min ångest och rädsla e ohållbar. Ja har en läkare o min kurator har blivit sjukrskriven. En psykolog skulle ringa i tors ingen har ringt. Det är

    Jätte tungt just nu. Ja va ute o gick förut o bara grät.. min man försöke trösta mig men just nu mår ja bara hemskt. J e mest rädd för hela grejen att JAG Ska ha en rättegåg liksom. Jag har erkönt o de inget mer med det. Men min ångest o oro i bröstkorget kväver mig. Jag behöver bara lite pepp & kanske nåt råd ja vet inte ens varför ja skriver detta

  • Svar på tråden Rättegång snart
  • Anonym (Domedagen)
    paisa skrev 2017-05-23 21:59:58 följande:

    Det är inte så farligt som du tror, under förutsättning att du inte är misstänkt för grovt brott, vilket jag inte tror för då hade du ej suttit å skrivit här.

    De är ganska snälla på rättegångar, åklagaren brukar tom komma fram å mingla med dig lite innan fallet som om ni vore bekanta kompisar, för att sedan anklaga dig för det ena och det andra i rätten, å din advokat (om du fått en offentlig försvarare) kommer antagligen inte säga så mycket då du har erkänt brott, och tror även åklagaren kommer att vara snäll om du erkänt och bara göra sitt jobb.

    Det blir mycket jobbigare om man nekar brott och spelar spel med åklagaren, då blir det mer eller mindre personligt.

    Drick te och chilla, om det inte är allvarligt brott, så lär du få lite samhällstjänst och böter. Rättegång är inte så farligt. :) 


    Haha ja älskar hur du beskriver det. Tack för skrattet!:) ja tror du har rätt för ja har nog själv bara målat upp en hemsk bild. Men ja har fått vänta i 1.5 år o de har liksom laddats såå länge inom mig. Vill bara få de gjort! Sen får man väl vänta på domen.... vet inte hur vanligt det är med att man får det samma dag..
  • paisa
    Anonym (Domedagen) skrev 2017-05-23 22:19:21 följande:
    Haha ja älskar hur du beskriver det. Tack för skrattet!:) ja tror du har rätt för ja har nog själv bara målat upp en hemsk bild. Men ja har fått vänta i 1.5 år o de har liksom laddats såå länge inom mig. Vill bara få de gjort! Sen får man väl vänta på domen.... vet inte hur vanligt det är med att man får det samma dag..
    Hahaha :D Ja men det är sanningen, åklagare är i regel vidriga, men har du erkänt och spelar schysst spel med dem så är det oftast schyssta tillbaka.

    Jag ser rätten som en teater, den som spelar bäst, vinner. Om inte bevisen tar över & berättar en historia så pass bra, så pass bra historia så den nästan är sann, då är det kört :D 

    Men som sagt, du har ju erkänt och det brukar gå fort.
    Man brukar få domen 1 vecka efter rättegången :) 

    Säg till om du vill ha nån å hålla i handen under rättegången :D
    Jag brukar dra på rättegångar enbart för jag finner dem intressanta.
  • Anonym (En kompis!!)

    Här har du en kompis som för ett par år sedan mådde lika dåligt som du gör nu. Rättegång!! Kvällen innan var hemsk.

    Själva rättegången minns jag inte mycket av. Det enda jag minns var att min advokat en gång bad alla lämna rummet för att det var någon persongenomgång. Men allt gick bra!

    Jag som är världens snällaste tjej egentligen, och så råkade jag göra en så dum sak när jag druckit lite alkohol. Det var inte bra, men jag är inte kriminell och idag har jag (nästan) avfärdat hela grejen med ett pinsamt skratt.

    Det kommer att gå bra! Ingen runt mig idag skulle nog i sin vildaste fantasi kunna föreställa sig att jag kan vara dömd för ett brott!! Det är min hemlis!

  • Anonym (Domedagen)
    Anonym (En kompis!!) skrev 2017-05-23 22:36:30 följande:

    Här har du en kompis som för ett par år sedan mådde lika dåligt som du gör nu. Rättegång!! Kvällen innan var hemsk.

    Själva rättegången minns jag inte mycket av. Det enda jag minns var att min advokat en gång bad alla lämna rummet för att det var någon persongenomgång. Men allt gick bra!

    Jag som är världens snällaste tjej egentligen, och så råkade jag göra en så dum sak när jag druckit lite alkohol. Det var inte bra, men jag är inte kriminell och idag har jag (nästan) avfärdat hela grejen med ett pinsamt skratt.

    Det kommer att gå bra! Ingen runt mig idag skulle nog i sin vildaste fantasi kunna föreställa sig att jag kan vara dömd för ett brott!! Det är min hemlis!


    Hehe.. tyvärr har detta i princip tagit övwr mitt liv. Så ja e beredd på straffet

    Sak samma egentligen.

    Mitt största straff har ju vart denna väntaaaan.... roligt att du lägger upp de så:) de kanske inte är så farligt som man trorr.

    Men ja e bara jätte nervös! taack för fina ord
  • Anonym (Domedagen)
    Anonym (?!) skrev 2017-05-24 02:48:36 följande:

    Varför trampa på nån som ligger? Ts vet att hon gjort fel så lägg ner din taskiga attityd!


    Tack så mycket! ?
  • Anonym (Tjej)

    Jag har en dom på ett "brott" där jag riskerade 4 års fängelse.
    Rättegången var fruktansvärd och pågick hela dagen med avbrott för lunch som jag fick i en häktescell. Åklagaren var vidrig!
    Jag hade dock bra vittnen och jag var/är enligt mig inte skyldig till något brott så jag kunde omöjligt erkänna.
    Fick samhällstjänst vilket inte var nån större fara, det värsta är att jag inte kan arbeta på säkerhetsklassade områden på 10 år vilket är en katastrof för mig med karriär i flygbranschen.
    Domare och nämndemän var väldigt trevliga och log mot mig ofta. Enligt polisen som var med under rättegången hade de helst friat mig helt om de kunnat.
    Lycka till ts - för dig kommer det gå bra och relativt enkelt, du har erkänt och är ångerfull.

    Får känslan att du sålt saker på blocket utan att skickat det eller nåt i den stilen och det är dumt men inget jätteallvarligt - om det är nåt sånt.

  • Anonym (..........)

    Är det du C som är igång igen? Isåfl har du ju redan varit i rättegång en gg och är fullt medveten om att denna gg blir det fängelse, förstår att du är nervös.

    Vem du än är så har du ju begått ett brott som du dessutom erkänt. Sluta löjla dig, skaffa dig lite balls och ta dina konsekvenser. Det är inte synd om dig.

  • Anonym (..........)
    Anonym (?!) skrev 2017-05-24 02:48:36 följande:

    Varför trampa på nån som ligger? Ts vet att hon gjort fel så lägg ner din taskiga attityd!


    Håller inte med. Vet man om att man har gjort fel så går man dit och tar sina konsekvenser. Att sitta och söka stöd och tycka synd om sig själv känns mer som ett sätt att utmåla sig själv som offer. Det är inte synd om personer som gör brott.
  • Anonym (?)
    Anonym (..........) skrev 2017-05-24 07:31:58 följande:
    Håller inte med. Vet man om att man har gjort fel så går man dit och tar sina konsekvenser. Att sitta och söka stöd och tycka synd om sig själv känns mer som ett sätt att utmåla sig själv som offer. Det är inte synd om personer som gör brott.
    TS har erkänt, rättegången kommer och hon får ta konsekvenserna. Nu försöker hon hitta vägar för att över huvud taget inte klappa ihop av nervositet innan rättegången sker. Ska hon då inte ha lika mycket rätt att skriva här som alla andra som ojar sig på forumet om sexproblem, otrohet, relationsproblem, arv, fan och hans moster!?
    Ska vi rangordna vilka som har "mest rätt" att få skriva av sig, att få söka lite stöd? Hon skriver ju i början att hon vet vad hon gjort, tråden handlar inte om någon som gjort fel som försöker sopa det under mattan.
  • Praktisk59
    Anonym (?) skrev 2017-05-24 07:34:46 följande:
    TS har erkänt, rättegången kommer och hon får ta konsekvenserna. Nu försöker hon hitta vägar för att över huvud taget inte klappa ihop av nervositet innan rättegången sker. Ska hon då inte ha lika mycket rätt att skriva här som alla andra som ojar sig på forumet om sexproblem, otrohet, relationsproblem, arv, fan och hans moster!?
    Ska vi rangordna vilka som har "mest rätt" att få skriva av sig, att få söka lite stöd? Hon skriver ju i början att hon vet vad hon gjort, tråden handlar inte om någon som gjort fel som försöker sopa det under mattan.
    TS anser inte att brottet har drabbat någon annan än hen.
    Anonym (Domedagen) skrev 2017-05-23 18:18:32 följande:
    Va fan vet du vad ja gjort? Jag har inte skadat någon person alls. Enda som ja skadat är mig själc & min familj. Jag har väntat på åtal i 1.5 år och vart nära att ta livet av mig för att ja helt enkelt inte stått ut med min skam & ångest. Ja har torterat mig själv i 18 månader. Bokstavlgen. Så okej ja försråe att de rätt åt mig men jag ska få mitt straff och sona för mitt brott. Tycker din kommentar va onödig o elak!! Du vet inte allt så yttra dig inte så dumt!
    TS verkar helt sakna förmåga att se att brottet påverkar andra.
    Och så skall vi ha sympati med en sådan.

Svar på tråden Rättegång snart