• emda91

    februaribebisar 2018

    Efter att ha jobbat med syskon till vår son i 11 månader har vi äntligen plussat! Tänkte om vi är några stycken som har bf i februari 2018 så kan vi hänga här! (Eller i hemlig grupp på Facebook)

    Så är det fler som plussat?????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-27 22:11
    Edit, skicka pm till mig om ni vill vara med i facebook-gruppen så löser vi det. Måste vara vänner för att det ska gå att lägga till dig i gruppen eftersom den är hemlig. Ni får självklart ta bort mig direkt igen sen :) haha

  • Svar på tråden februaribebisar 2018
  • alade

    Usch. Jag har mer molvärk än tidigare och har lite färg i flytningarna, som också känns mer slemmiga än tidigare (sorry för tmi). Det är inte direkt rosa eller rött, mer ljust brunt skulle jag säga. Vet att det är supervanligt, men jag blir inte mindre orolig för det... Mitt tidigare missfall började så, men fem dagar senare i graviditeten.

  • Iowhannah
    Inheaven skrev 2017-06-18 09:58:46 följande:

    Hej. Behöver mest lite pepp tror jag.

    Jag fick reda på att jag var gravid i torsdags och hade tydligen gått över 2 veckor då. (Fast vet inte exakt menscykel). Jag genomgick en fruktansvärd mf i april i år då jag var tvungen att skrapas till följd. Och har även 2mf och 1 ma i bagaget sen tidigare.

    Detta blir min 8e graviditet och har inte jätte bra erfarenheter som ni ser.

    Nu till mitt dilemma... så fort jag får reda på att jag är gravid så får jag färgade flytningar.

    Här har jag alltså gått och varit gravid i iaf 2v och inte haft det MINSTA färg .. men nu när jag vet om det så kommer det.

    Jag blir så ledsen, så otroligt ledsen...

    Ska åka in till gyn snart men vet ju att de antingen kommer säga "för tidigt att se något" eller "tyvärr kommer det inte gå vägen den här gången heller".

    Vad är det som är så fel!?


    Fy vad jobbigt att läsa :( Varför har du inte fått nån utredning? Hoppas verkligen att det gick bra hos gynekologen i dag!
  • Iowhannah
    alade skrev 2017-06-18 12:28:09 följande:

    Usch. Jag har mer molvärk än tidigare och har lite färg i flytningarna, som också känns mer slemmiga än tidigare (sorry för tmi). Det är inte direkt rosa eller rött, mer ljust brunt skulle jag säga. Vet att det är supervanligt, men jag blir inte mindre orolig för det... Mitt tidigare missfall började så, men fem dagar senare i graviditeten.


    Nämen usch :( Hur fortsatte det tidigare missfallet? Var det likadant i några dagar eller började du blöda?
  • alade
    Iowhannah skrev 2017-06-18 13:44:35 följande:

    Nämen usch :( Hur fortsatte det tidigare missfallet? Var det likadant i några dagar eller började du blöda?


    Det blev lite mer blod några dagar, men inte så farligt. När det kom rent blod på papperet och mensvärken blev värre pratade jag med 1177 och de rekommenderade mig att åka till sjukhuset. Gjorde VUL och såg ut att vara kortare gången än förväntat. De såg hinnsäck, men inget foster. Lämnade blodprov som visade förväntat hcg. Några timmar senare låg jag i såna smärtor att jag halvskrek och jag kunde inte stå upp. Det kom stora klumpar av blod då.

    Lämnade nytt blodprov efter ett par dagar och då hade hcg minskat supersnabbt.
  • Inheaven
    Iowhannah skrev 2017-06-18 13:41:41 följande:

    Fy vad jobbigt att läsa :( Varför har du inte fått nån utredning? Hoppas verkligen att det gick bra hos gynekologen i dag!


    Jo jag har fått en när jag fick mina 3 första. Och då visade det sig att jag är apc resistent så har tagit fragmin vid de 2 sista barnen. Men de här 2 sista mf (om detta nu är ett) så har jag inte hunnit.

    De såg inte så mycket. Är troligtvis kortare gången än beräknat och det var jag ju fullt beredd på eftersom jag i stort sett aldrig haft en 28 dagars cykel utan snarare upp mot 32 (sista nu efter skrapningen var 36).

    Hon mätte hinnsäcken till ca 5-6 och sa att jag i så fall var i vecka 4-5... det KAN ju stämma kanske. Men sen sa hon att KANSKE graviditeten sitter i ett myom, och det kan ju aldrig vara bra...

    Så på tisdag blir det nya hcg prover plus ett ul som jag bokat in hos en annan gyn sen tidigare plus ett ul på gyn igen kanske på ons el tors. Phuuuu blir så trött så trött så trött...

    Tack för ditt svar, känner sig så ensam
  • Iowhannah
    Inheaven skrev 2017-06-18 14:40:11 följande:

    Jo jag har fått en när jag fick mina 3 första. Och då visade det sig att jag är apc resistent så har tagit fragmin vid de 2 sista barnen. Men de här 2 sista mf (om detta nu är ett) så har jag inte hunnit.

    De såg inte så mycket. Är troligtvis kortare gången än beräknat och det var jag ju fullt beredd på eftersom jag i stort sett aldrig haft en 28 dagars cykel utan snarare upp mot 32 (sista nu efter skrapningen var 36).

    Hon mätte hinnsäcken till ca 5-6 och sa att jag i så fall var i vecka 4-5... det KAN ju stämma kanske. Men sen sa hon att KANSKE graviditeten sitter i ett myom, och det kan ju aldrig vara bra...

    Så på tisdag blir det nya hcg prover plus ett ul som jag bokat in hos en annan gyn sen tidigare plus ett ul på gyn igen kanske på ons el tors. Phuuuu blir så trött så trött så trött...

    Tack för ditt svar, känner sig så ensam


    Är Fragmin nåt man måste ta redan innan man blir gravid? Och vad innebär det att graviditeten sitter i ett myom?

    Jag hoppas verkligen att det går vägen för dig!
  • Inheaven
    Iowhannah skrev 2017-06-18 18:58:17 följande:

    Är Fragmin nåt man måste ta redan innan man blir gravid? Och vad innebär det att graviditeten sitter i ett myom?

    Jag hoppas verkligen att det går vägen för dig!


    Fragminet behöver inte jag ta innan men det beror på hur pass allvarlig apc man har, jag har som tur är en lindrig.

    Om graviditeten sitter i myomet så kommer det aldrig överleva. Myom är en muskelknuta som sitter i livmoderväggen och bebisen växer ju och tillslut kommer den i så fall lossna. (Detta har ingen sagt men jag förstår att det är så).

    När jag kom in hade jag 3 missade samtal från (vad jag trodde) gyn, så jag ringde dom. Fick veta att min hcg nivå var på 8237. Vilket (enligt mig) är normalt för en graviditet ca 1v tidigare än vad jag räknat på. Men jag vet också att jag absolut kan vara tidigare än trott. Så summa kardemumma KAN allt vara bra, men hon hade noterat med att hon misstänkte X (utomkvedshavandeskap) och det är inte lika roligt.

    Så vi får se vad värdena säger på tisdag...
  • Mariiieee
    Inheaven skrev 2017-06-18 20:27:49 följande:

    Fragminet behöver inte jag ta innan men det beror på hur pass allvarlig apc man har, jag har som tur är en lindrig.

    Om graviditeten sitter i myomet så kommer det aldrig överleva. Myom är en muskelknuta som sitter i livmoderväggen och bebisen växer ju och tillslut kommer den i så fall lossna. (Detta har ingen sagt men jag förstår att det är så).

    När jag kom in hade jag 3 missade samtal från (vad jag trodde) gyn, så jag ringde dom. Fick veta att min hcg nivå var på 8237. Vilket (enligt mig) är normalt för en graviditet ca 1v tidigare än vad jag räknat på. Men jag vet också att jag absolut kan vara tidigare än trott. Så summa kardemumma KAN allt vara bra, men hon hade noterat med att hon misstänkte X (utomkvedshavandeskap) och det är inte lika roligt.

    Så vi får se vad värdena säger på tisdag...


    Vilken karusell ni har gått igenom. Håller alla mina tummar och tår för att allt går bra den här gången <3 Många kramar
Svar på tråden februaribebisar 2018