• rebberebbe

    Letrozol+Ovitrelle

    Hej!

    Jag har Pco. 2015 gjorde vi en ivf, det tog sig på första försöket och vi har nu en 15 månaders dotter.

    Nu vill vi börja försöka skaffa syskon till henne. Mannen har ätit PROfertil för att öka antalet spermier, han testade sig för en månad sen och nu såg allt bra ut! Yääy!!

    Nu till min fråga. Har ätit letrozol, var på ul dag 9-10 (osäkert), största blåsan var då 13 mm. Hade inte ägglossningstestet blivit positivt 5 dagar senare så skulle jag ta en ovitrelle spruta. Sagt och gjort, i måndags tog jag den kl 15. Igår (ett dygn efter sprutan) började jag få ont i äggstockarna, har fortsatt även idag. NÅGON SOM VARIT MED OM LIKNANDE? Fick pos ägglossningstest igår.

    Ska utomlands på lördag så är lite nervös över detta nu!!

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle
  • bixi
    Seb81 skrev 2017-12-26 12:42:05 följande:
    Hej! Nej jag har inte kollat med äl tester för läkaren sa att det ger falskt utslag när man tagit denna sprutan. Samma sak gäller även gravtest, man måste vänta minst 14 dagar från den dagen man tog sprutan. :)

    Ja jag var och kollade äggen i torsdags och då hade jag två mogna äggblåsor i högra äggledaren, en på 18 & en 16. läkaren sa att båda kommer lossna och risken är stor för tvillingar. Vi sa att allt är välkommet <3

    Jag har molvärk, ont i ryggen (känns som njurarna värker) och i dag suuuuper ömma bröst... fast på ett annorlunda sätt mot annars när jag inte tagit sprutan. Detta var ju första gången ever. I går var min mage som en ballong & spänd. När jag tog upp benen mot magen så värkte det ordentligt. Idag är min mage mest öm. Lite värk med.

    Håller tummarna för oss! När ska du ta gravtest?
    Åh vad spännande! Ja, vi håller tummarna!! :) Jag tänkte ta när det är dags för min mens runt den 8/1 (om mensen inte kommer innan) och då är det 3 veckor efter sprutan. Då borde väl testet vara pålitlig. När tänkte du testa?
  • Seb81
    bixi skrev 2017-12-26 13:10:46 följande:

    Åh vad spännande! Ja, vi håller tummarna!! :) Jag tänkte ta när det är dags för min mens runt den 8/1 (om mensen inte kommer innan) och då är det 3 veckor efter sprutan. Då borde väl testet vara pålitlig. När tänkte du testa?


    Ja såååååå spännande!! Jag testar runt den 5/1! Så spännande för oss båda!!
  • Älskadeunge
    Seb81 skrev 2017-12-26 15:33:41 följande:

    Ja såååååå spännande!! Jag testar runt den 5/1! Så spännande för oss båda!!


    Hoppar in här :).

    Jag har testdag 6/1. Tog sprutan en dag efter dig. Nu kommer denna olidliga väntan på att få ta testet.

    Lycka till tjejer!
  • bixi
    Älskadeunge skrev 2017-12-27 12:11:02 följande:
    Hoppar in här :).

    Jag har testdag 6/1. Tog sprutan en dag efter dig. Nu kommer denna olidliga väntan på att få ta testet.

    Lycka till tjejer!
    Hej

    Är det din första behandling med Ovitrelle? :)


  • Älskadeunge
    bixi skrev 2017-12-28 15:00:51 följande:

    Hej

    Är det din första behandling med Ovitrelle? :)


    Jag har en dotter sedan innan. För att få henne körde vi 1 enkeldos, 1 dubbeldos, 1 trippeldos letrozol, trippel gav fin äggblåsa men ingen graviditet. Fjärde försöket var trippeldos + ovitrelle vilket resulterade i graviditet. Så ovitrelle gjorde susen :).

    Nu försöker vi få ett syskon, har precis börjat, så min första cykel med trippeldos letrozole och ovitrelle. Gynekologen tyckte vi skulle köra på samma då det funkade sist.

    Kan tillägga att jag har pcos.
  • Seb81

    Hur har ni känt ca 1 v efter sprutan? I magen alltså... detta är ju min första spruta så jag undrar lite. Jag har uppblåst mage och värk, vilket jag förstått är normalt?! Men när jag tar upp benen mot magen eller sätter mig på huk så värker det ännu mer... vet inte hur jag ska förklara med det känns som det tar emot i ?tjejmagen? och värker samtidigt! Känner eller har ni känns så med? Berätta, hur har ni känt?

    Mina bröst är ju btw stora & ömma haha. Jag sprang förut och jag fick sluta för det kändes så obehagligt haha!

    Jag tog sprutan i fredags, alltså en vecka snart i morgon :)

  • Älskadeunge

    Jag känner lite molande i livmodern, men annars ingenting. Mitt humör är inte på topp, känner mig väldigt rastlös och lättirriterad :/.

  • Seb81
    Älskadeunge skrev 2017-12-28 19:58:34 följande:

    Jag känner lite molande i livmodern, men annars ingenting. Mitt humör är inte på topp, känner mig väldigt rastlös och lättirriterad :/.


    Humöret kommer och går, rätt ok ändå haha. Idag runt 19.30 fick jag extrema hugg mitt på livmodern, så ont så jag skrek och även molade värk... ca 10 starka hugg... vet inte vad detta kan vara. Kan ju inte vara ägget som fäster? Tycker det känns för tidigt? Det pågick totalt 30-40 min! Så konstigt.

    Förmodligen sprutan som spökar.....
  • Älskadeunge
    Seb81 skrev 2017-12-28 22:42:41 följande:

    Humöret kommer och går, rätt ok ändå haha. Idag runt 19.30 fick jag extrema hugg mitt på livmodern, så ont så jag skrek och även molade värk... ca 10 starka hugg... vet inte vad detta kan vara. Kan ju inte vara ägget som fäster? Tycker det känns för tidigt? Det pågick totalt 30-40 min! Så konstigt.

    Förmodligen sprutan som spökar.....


    Jag vet inte vad det kan bero på, däremot har jag läst att man kan få ?gravidsymtom? av själva sprutan och att man kan ha ondare än vanligt. Hoppas det är bättre nu!
Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle