• rebberebbe

    Letrozol+Ovitrelle

    Hej!

    Jag har Pco. 2015 gjorde vi en ivf, det tog sig på första försöket och vi har nu en 15 månaders dotter.

    Nu vill vi börja försöka skaffa syskon till henne. Mannen har ätit PROfertil för att öka antalet spermier, han testade sig för en månad sen och nu såg allt bra ut! Yääy!!

    Nu till min fråga. Har ätit letrozol, var på ul dag 9-10 (osäkert), största blåsan var då 13 mm. Hade inte ägglossningstestet blivit positivt 5 dagar senare så skulle jag ta en ovitrelle spruta. Sagt och gjort, i måndags tog jag den kl 15. Igår (ett dygn efter sprutan) började jag få ont i äggstockarna, har fortsatt även idag. NÅGON SOM VARIT MED OM LIKNANDE? Fick pos ägglossningstest igår.

    Ska utomlands på lördag så är lite nervös över detta nu!!

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle
  • bixi

    [quote=78335861][quote-nick]Seb81 skrev 2018-01-04 20:27:48 följande:[/quote-nick]

    Vad bra att du hade äl, det ör ju positivt!! :) Håller tummarna!!

    Jag har mått väldigt olika, men med mitt senaste (som är missfallet med min sambo) mådde jag skit dåligt. Jag kände redan 10 dagar innan mens att jag var gravid. Var yr, halsbränna, illamående, magvärk i livmodern, bakfull varje dag hela dagarna, uppblåst mage delux & huvudvärk. Började till & med spy mot slutet men fick missfall i v 9+2 :( Det var fruktansvärt! Värsta tiden i mitt liv :( :( Med mina grabbar så kände jag typ inget, jag såg på brösten (ådriga, svullna & mörkare) och var trött men inget mer. Men det var ju en annan pappa så det har säkert betydelse oxå! Så det är väldigt svårt att säga hur man mår när man är gravid tyvärr, det är så olika.

    Mina bröst efter jag började med Letrozol är ådriga och svullna varje gång, så varje månad tror jag att jag är gravid hahah. Men jag har slutat att leta tecken för jag tror att jag är gravid varje jävla gång hahah!

    Jag väntar nog att testa mig eftersom jag känner på mig att jag inte är gravid, tar ett test på lördag för att vara helt säker! Om inte mensen kommit då...

    Jag funderar på att låta kroppen vila en kur Letrozol, är det dumt tro? Har hört att kroppen går på högvarv om man äter många kurer, att den kan behöva vila.

    Men känner du dig annorlunda nu eller?

    Nej, jag känner mig som vanligt som när jag har pms, svullen, sugen på söt och salt,flyttningar ja, som alltid så därför tror jag inte att jag är gravid.

    Jag hade paus med letrozol förra månaden och kommer inte att ta nu på några månader då min gyn sluta jobba idag och ersättare kommer i april, haha :)

    Kolla med gyn o det gör nån skillnad med o ta paus.

    Usch missfall är inte kul, jag är så rädd för det. Min brors fru hade det förra månaden i vecka 8 och hon sa att det var hemskt ...

    Vet du kanske hur man kan öka progesteron eller minska östrogen nivå naturligt? Har du provat nåt?

  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-04 20:27:48 följande:
    Vad bra att du hade äl, det ör ju positivt!! :) Håller tummarna!!

    Jag har mått väldigt olika, men med mitt senaste (som är missfallet med min sambo) mådde jag skit dåligt. Jag kände redan 10 dagar innan mens att jag var gravid. Var yr, halsbränna, illamående, magvärk i livmodern, bakfull varje dag hela dagarna, uppblåst mage delux & huvudvärk. Började till & med spy mot slutet men fick missfall i v 9+2 :( Det var fruktansvärt! Värsta tiden i mitt liv :( :( Med mina grabbar så kände jag typ inget, jag såg på brösten (ådriga, svullna & mörkare) och var trött men inget mer. Men det var ju en annan pappa så det har säkert betydelse oxå! Så det är väldigt svårt att säga hur man mår när man är gravid tyvärr, det är så olika.

    Mina bröst efter jag började med Letrozol är ådriga och svullna varje gång, så varje månad tror jag att jag är gravid hahah. Men jag har slutat att leta tecken för jag tror att jag är gravid varje jävla gång hahah!

    Jag väntar nog att testa mig eftersom jag känner på mig att jag inte är gravid, tar ett test på lördag för att vara helt säker! Om inte mensen kommit då...

    Jag funderar på att låta kroppen vila en kur Letrozol, är det dumt tro? Har hört att kroppen går på högvarv om man äter många kurer, att den kan behöva vila.

    Men känner du dig annorlunda nu eller?
    Nej, jag känner mig som vanligt som när jag har pms, svullen, sugen på söt och salt,flyttningar ja, som alltid så därför tror jag inte att jag är gravid.

    Jag hade paus med letrozol förra månaden och kommer inte att ta nu på några månader då min gyn sluta jobba idag och ersättare kommer i april, haha :)

    Kolla med gyn o det gör nån skillnad med o ta paus.

    Usch missfall är inte kul, jag är så rädd för det. Min brors fru hade det förra månaden i vecka 8 och hon sa att det var hemskt ...

    Vet du kanske hur man kan öka progesteron eller minska östrogen nivå naturligt? Har du provat nåt?
  • Seb81
    bixi skrev 2018-01-05 12:08:12 följande:

    Nej, jag känner mig som vanligt som när jag har pms, svullen, sugen på söt och salt,flyttningar ja, som alltid så därför tror jag inte att jag är gravid.

    Jag hade paus med letrozol förra månaden och kommer inte att ta nu på några månader då min gyn sluta jobba idag och ersättare kommer i april, haha :)

    Kolla med gyn o det gör nån skillnad med o ta paus.

    Usch missfall är inte kul, jag är så rädd för det. Min brors fru hade det förra månaden i vecka 8 och hon sa att det var hemskt ...

    Vet du kanske hur man kan öka progesteron eller minska östrogen nivå naturligt? Har du provat nåt?


    När jag blev gravid (missfallet) åt jag faktiskt munkpeppar, på första kuren tog det sig! Då masserade även min sambo vissa punkter på fötterna som ska stimulera äggen och ägglossningen. Pang sa det, men tyvärr så blev det ju MF :( Googla punkterna! :)
  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-05 12:42:44 följande:
    När jag blev gravid (missfallet) åt jag faktiskt munkpeppar, på första kuren tog det sig! Då masserade även min sambo vissa punkter på fötterna som ska stimulera äggen och ägglossningen. Pang sa det, men tyvärr så blev det ju MF :( Googla punkterna! :)
    Var fick du tag på munkpeppar?
    Hur mår du nu? Fortfarande vanlig pms?
  • Seb81
    bixi skrev 2018-01-05 16:52:32 följande:

    Var fick du tag på munkpeppar?

    Hur mår du nu? Fortfarande vanlig pms?


    Det finns på nätet :) Angus något heter det, finns i tabletter & droppar. Det är viktigt att du läser på hur du sk äta dem för du ska äta dem på ett visst sätt, mellan mens och äl. :) Kostar några hundra.

    Idag har jag mått oförskämt bra, ingen pms för fem öre! Könner mig helt neutral med ömma bröst :) Men som sagt, jag är helt hundra på att jag inte ör gravid! Hur mår du?
  • bixi

    När ska du testa? Får du din mens regelbundet?

    Jag mår fortfarande som vid varje pms. Idag när jag torkade mig efter jag kissade så kom lite rosa så jag trodde att min mens var på gång. Men det var allt. Sen har jag sena mens alltid ...

  • Seb81
    bixi skrev 2018-01-05 22:54:13 följande:

    När ska du testa? Får du din mens regelbundet?

    Jag mår fortfarande som vid varje pms. Idag när jag torkade mig efter jag kissade så kom lite rosa så jag trodde att min mens var på gång. Men det var allt. Sen har jag sena mens alltid ...


    Jag har alltid 25 dagars cykel, kort. Jag ska ha mens på måndag men jag vet ju inte om Ovitrelle har rubbat? Kan den det? Jag ska ta ett test i morgon, en testremsa... inte digitalt dock. Men jag är helt hundra på att det visar negativt!

    Ja ok, då är den säkert på g!? Brukar du ha spotings innan?
  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-05 23:56:17 följande:
    Jag har alltid 25 dagars cykel, kort. Jag ska ha mens på måndag men jag vet ju inte om Ovitrelle har rubbat? Kan den det? Jag ska ta ett test i morgon, en testremsa... inte digitalt dock. Men jag är helt hundra på att det visar negativt!

    Ja ok, då är den säkert på g!? Brukar du ha spotings innan?
    Jag vet inte om den kan rubba. När jag tog letrozol förra gången så fick jag min mens i tid (30dagars cykel) annars är den på 40.

    Det är olika det med spotings, så typiskt pms. Eftersom jag har absolut samma symptom som vanligt så är jag 100 på att jag inte är gravid. Det får bli nästa gång helt enkelt :)
  • Älskadeunge

    Uppdatering:

    Tog ägglossningsspruta den 22/12.

    Har inte haft några känningar som första graviditeten. Lite illamående de senaste 2-3 dagarna. Idag, 15 dagar efter sprutan så tog jag ett test. Visar gravid 1-2 veckor. Är i chock, att det lyckades. Hoppas ni också får glada besked nu på testdagens <3.

    Nu till en fundering, det är väl riktigt testet? 15 dagar efter sprutan kan väl inte vara för tidigt?

  • bixi
    Älskadeunge skrev 2018-01-06 12:09:03 följande:

    Uppdatering:

    Tog ägglossningsspruta den 22/12.

    Har inte haft några känningar som första graviditeten. Lite illamående de senaste 2-3 dagarna. Idag, 15 dagar efter sprutan så tog jag ett test. Visar gravid 1-2 veckor. Är i chock, att det lyckades. Hoppas ni också får glada besked nu på testdagens <3.

    Nu till en fundering, det är väl riktigt testet? 15 dagar efter sprutan kan väl inte vara för tidigt?


    Oh vad kul! Grattis! :)
    Jag vet faktiskt inte det med otrivelle, hur länge den kan ge "falska" resultat.
    Jag hade rättat mig efter äl. Hade det gått 2 v efter äl så borde den visa rätt.
    Känner du inga andra symptom? Större bröst och som att mensen är på g?
    Vad hade du för symptom med första?
Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle