• Vattumankillen

    Hur mycket pengar skänker ni till välgörenhet och ideella föreningar?

    Hur mycket pengar skänker ni till välgörenhet exempelvis Röda korset och ideella föreningar per år?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar skänker ni till välgörenhet och ideella föreningar?
  • Pentra

    Med tanke på de olika alternativen; det är ett ganska stort spann i området 1001-5000 kr, vilket kan ge en ganska missvisande bild. .. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Aniiee

    Beror lite på hur man räknar. Jag skänker sällan reda pengar, men lägger ner måååååååååååååååååååååååånga timmar.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Carambolan

    Ger inte heller pengar (utöver medlemsavgifterna) men är engagerad i olika ideella uppdrag många timmar varje månad.

  • Anonym (.)

    Sammanlagt till olika organisationer tror jag det är ca 500 kr/månad. Sen skänker jag alla barnens urvuxna kläder och leksaker etc (som är i bra skick), så det blir ju en hel del också. 

  • RMC
    Vattumankillen skrev 2017-06-23 12:02:52 följande:

    Hur mycket pengar skänker ni till välgörenhet exempelvis Röda korset och ideella föreningar per år?


    Cancerfonden, inget mer.

    Röda Korset?  Stadsmissionen?  skulle hellre spola ner pengarna i avloppet .
  • Anonym (Stina)

    Skänker 50-100:- till musikhjälpen varje år, inte mer än så

  • Anonym (Yllet)
    Anonym (Stark) skrev 2017-06-23 13:06:05 följande:
    Som jag skrev är situationen annorlunda om du är en väldigt känd person. Då får fördelar av att skänka pengar som en vanlig person inte får.
    Vi har nu under flera år haft skatteavdrag för gåvor till välgörande ändamål, så det är knappast särskilt betungande att skicka några hundra i månaden till organisationer man tror på.

    Skulle dock inte ge till tiggare, risken är stor att de handlar droger eller cigg mest.
Svar på tråden Hur mycket pengar skänker ni till välgörenhet och ideella föreningar?