• Svar på tråden Ygeman , kriminell?
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 14:15:58 följande:
    Svider det att en socialdemokratisk minister var populär?
    Att Ygeman var lite mer populär än alla de andra impoulära bara visar på hur lågt vänstern befinner sig nuförtiden.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 14:15:58 följande:
    Svider det att en socialdemokratisk minister var populär?
    Att Ygeman var lite mer populär än alla de andra impoulära bara visar på hur lågt vänstern befinner sig nuförtiden.
  • Rataxes
    PlusBorgaren skrev 2017-08-13 14:20:11 följande:
    Att Ygeman var lite mer populär än alla de andra impoulära bara visar på hur lågt vänstern befinner sig nuförtiden.
    Plus
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 14:20:11 följande:
    Att Ygeman var lite mer populär än alla de andra impoulära bara visar på hur lågt vänstern befinner sig nuförtiden.
    Lågt? Socialdemokraterna har idag stöd av knappt 30% av väljarna. Om vi ska prata lågt så bör du snegla på moderaterna som har tappat 30% av sina väljare och idag bara har stöd av drygt 15% av väljarkåren. Den relevanta frågan nuförtiden måste vara hur lågt moderaterna faktiskt kan sjunka..
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 14:20:11 följande:
    Att Ygeman var lite mer populär än alla de andra impoulära bara visar på hur lågt vänstern befinner sig nuförtiden.
    Har du kollat hur stort förtroenden som Anna Kinberg Batra har nuförtiden?
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 15:05:24 följande:
    Har du kollat hur stort förtroenden som Anna Kinberg Batra har nuförtiden?
    Nej, hade ingen aning om att hon var minister , vilket departement har hon ansvar för?, upplys mig KillBill...
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 15:03:56 följande:
    Lågt? Socialdemokraterna har idag stöd av knappt 30% av väljarna. Om vi ska prata lågt så bör du snegla på moderaterna som har tappat 30% av sina väljare och idag bara har stöd av drygt 15% av väljarkåren. Den relevanta frågan nuförtiden måste vara hur lågt moderaterna faktiskt kan sjunka..
    Jag menade lågt rent moraliskt, och lågt i förväntningar.

    Förr var sossarna respektabla ledare med ansvar, numera är det en hög oduglingar med noll koll,  eller du har missat hela historien med IT?
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 15:47:03 följande:
    Jag menade lågt rent moraliskt, och lågt i förväntningar.

    Förr var sossarna respektabla ledare med ansvar, numera är det en hög oduglingar med noll koll,  eller du har missat hela historien med IT?
    Du menar historien som började med att alliansen drev på för att statliga myndigheter skulle outsourca sina IT system?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 15:53:54 följande:
    Du menar historien som började med att alliansen drev på för att statliga myndigheter skulle outsourca sina IT system?
    Drev på?, snacka om defensivt försvar, om sossarna inte ens kan ha egna åsikter uten böjer sig när " andra driver på", så är det väl bäst om de befinner sig i opposition då.
    ATt skylla tillkortakommande och ansvraslöshet på att " andra drev på" är som att skylla på bilen vid fortkörning.  Väldigt ansvarsfullt.....
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 15:58:06 följande:
    Drev på?, snacka om defensivt försvar, om sossarna inte ens kan ha egna åsikter uten böjer sig när " andra driver på", så är det väl bäst om de befinner sig i opposition då.
    ATt skylla tillkortakommande och ansvraslöshet på att " andra drev på" är som att skylla på bilen vid fortkörning.  Väldigt ansvarsfullt.....

    Jag tror att mycket av alliansens kritik den senaste månaden handlar om att man försöker flytta fokus från sin egen inblandning i Transportstyrelsen IT haveri. Framförallt gäller detta moderater och centerpartister som låg på för att Transportstyrelsen skulle outsourca sitt IT system trots att detta innehöll mycket känsliga uppgifter som rör rikets säkerhet. När transportstyrelsen skickade ut förfrågningsmaterialet hade myndigheten inte ens ställt korrekta krav på den säkerhet som myndigheten krävde av framtida leverantörer (förfrågningsmaterialet utarbetades under alliansen tid vid makten) 


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 16:55:32 följande:

    Jag tror att mycket av alliansens kritik den senaste månaden handlar om att man försöker flytta fokus från sin egen inblandning i Transportstyrelsen IT haveri. Framförallt gäller detta moderater och centerpartister som låg på för att Transportstyrelsen skulle outsourca sitt IT system trots att detta innehöll mycket känsliga uppgifter som rör rikets säkerhet. När transportstyrelsen skickade ut förfrågningsmaterialet hade myndigheten inte ens ställt korrekta krav på den säkerhet som myndigheten krävde av framtida leverantörer (förfrågningsmaterialet utarbetades under alliansen tid vid makten) 


     


    Du tror fel.

    Du har helt missuppfattat hela frågan om misstroende. 
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 17:03:37 följande:
    Du tror fel.

    Du har helt missuppfattat hela frågan om misstroende. 

    Jag tror att många väljer har sett samma sak som jag har gjort. Det är därför som socialdemokraterna tycks ha klarat krisen utan att tappa i opinionen samtidigt som M nu är nere på 15,2 % och det andra mycket regeringskritiska partiet SD störtdyker i opinionen. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 17:11:32 följande:

    Jag tror att många väljer har sett samma sak som jag har gjort. Det är därför som socialdemokraterna tycks ha klarat krisen utan att tappa i opinionen samtidigt som M nu är nere på 15,2 % och det andra mycket regeringskritiska partiet SD störtdyker i opinionen. 


    Många väljer också att tro på tomten gud eller allah.

    Angående opinionsundersökningar så är jag uppriktigt förbluffad över att folk sätter nån större tilltro till dem nuförtiden. Finns undantag men det mesta borde haman i papparskorgen, men det är klart, vissa aftonslusktidningar och en hel del töntar på dessa opinoionsinstitut lever ju på dem, lite som att leva på sin pr-byrå.
Svar på tråden Ygeman , kriminell?