• elliot­1
    Äldre 6 Mar 20:23
    4388 visningar
    54 svar
    54
    4388

    Så arg o ledsen.... Ska man inte kunna få en Sjuk-Olycksfallsförsäkring?????????

    Fick idag ett brev från länssförsäkringar... Ansökan om min sons sjuk/olycksfallsförsäkring avslogs... Det har tagit dem 8 månader att få fram det (han är 11 mån) Känner mig så oerhört arg o ledsen. I brevet stod det att det pga komplikationer vid förlossningen och fortsatta kontroller i samband med detta gjorde att han inte kunde få försäkringen. Nu råkar det ju vara så att det hjärtfel som var orsaken till komplikationerna har läkt, han har dock ett LITET hål mellan hö/vä kammare som oxå minskar för varje kontroll. Han ska inte opereras, äter ingen medicin, har inga probelm av detta och det kommer med allra största sannolikhet att växa bort. Visst är han välkollad på alla sätt och vis, men allt har ju varit bra. Egentligen så måste ju det vara bättre än ett barn som inte är kollat. Allt är ju OK.
    Är det bara sk "A-barn" som ska kunna få en försäkring?????????
    Känner mig så fruktansvärt ledsen och arg. Har gråtit hela eftermiddagen Det är diskriminering på hög nivå. När jag väl hade sansat mig och skulle ringa försäkringsbolaget så hade de stängt för dagen...

  • Svar på tråden Så arg o ledsen.... Ska man inte kunna få en Sjuk-Olycksfallsförsäkring?????????
  • wendel­ali
    Äldre 6 Mar 20:30
    #1

    Byt försäkringsbolag! Du borde ju i alla fall kunna få en försäkring med vissa förbehåll, ex för problemet med hjärtat. Min flicka har en skada i ansiktet och när vi bytte försäkringsbolag så gäller den inte för skadan hon har i sitt ansikte om hon skulle få problem med det i framtiden.

  • elliot­1
    Äldre 6 Mar 20:33
    #2

    Vi tänkte säga det när vi ringde...
    Vi har två bilförsäkringar, en hemförsäkring, en olycksfallsförsäkring, en hundförsäkring och tänkte ta banklånet hos dem. Det kan de glömma!!!!!!
    Nån som har nåt bra försäkringsbolag att tipsa om. Jag vill ju också ha en sjukförsäkring!!!

  • lillli­nda
    Äldre 6 Mar 20:34
    #3

    Vi har barnförsäkring hos trygg hansa.

  • mammal­isa81
    Äldre 6 Mar 20:35
    #4

    Håller med wendelali, byt försäkringsbolag!! Min syster hade samma problem när hennes son skulle försäkras pga komplikationer vid förlossning och senare sjukdom. Han är nu både försäkrad och frisk. Lycka till och kämpa på!!

  • mammal­isa81
    Äldre 6 Mar 20:36
    #5

    Ps. Har hört att trygg-hansa är bra...

  • Memo
    Äldre 6 Mar 20:39
    #6

    Vi har alla våra försäkringar hos länsförsäkringar och jag tycker att dom är bra. Fast jag har ju inte haft några komp.. med mina barn annat än att dom är för tidigt födda.
    Tråkigt att det ska behöva vara så här, alla måste ju ha rätt att få sina käraste ägodelar försäkrade oavsett.

  • Äldre 6 Mar 20:43
    #7

    Försäkringsbolagen är inte roliga.. Har själv försökt få en barnförsäkring hos länsförsäkringar, men den avslogs oxå. Verkar som barnen måste vara helt enligt mallen för att få en försäkring där.

  • Mysis nr1
    Äldre 6 Mar 20:47
    #8

    Trygg Hansa rekommenderas.

  • elliot­1
    Äldre 6 Mar 20:53
    #9

    Har ju varit jättenöjd med länsförsäkringar, tills nu... Då kränker de det käraste jag har!! Ska man bara kunna bli försäkrad om sannolikheten aatt man blir sjuk är så liten som möjligt??? Min son kan ju drabbas av sjukdomar som verkligen inte har med det de angav att göra. De känns som om de bara vill tjäna pengar!!!

  • Mittli­llabar­n
    Äldre 6 Mar 20:55
    #10

    Kolla upp vad det finns för barnförsäkringar i ere fackförbund (om ni är med i facket). De brukar ha ha barnförsäkringar som man kan teckna oavsett bakgrund. Sen finns det alltid en hake med att man inte behöver lämna in en hälsodeklaration. Men det är bättre än att inte ha någon barnförsäkring alls!

Svar på tråden Så arg o ledsen.... Ska man inte kunna få en Sjuk-Olycksfallsförsäkring?????????