• elliot­1
    Äldre 6 Mar 20:23
    4383 visningar
    54 svar
    54
    4383

    Så arg o ledsen.... Ska man inte kunna få en Sjuk-Olycksfallsförsäkring?????????

    Fick idag ett brev från länssförsäkringar... Ansökan om min sons sjuk/olycksfallsförsäkring avslogs... Det har tagit dem 8 månader att få fram det (han är 11 mån) Känner mig så oerhört arg o ledsen. I brevet stod det att det pga komplikationer vid förlossningen och fortsatta kontroller i samband med detta gjorde att han inte kunde få försäkringen. Nu råkar det ju vara så att det hjärtfel som var orsaken till komplikationerna har läkt, han har dock ett LITET hål mellan hö/vä kammare som oxå minskar för varje kontroll. Han ska inte opereras, äter ingen medicin, har inga probelm av detta och det kommer med allra största sannolikhet att växa bort. Visst är han välkollad på alla sätt och vis, men allt har ju varit bra. Egentligen så måste ju det vara bättre än ett barn som inte är kollat. Allt är ju OK.
    Är det bara sk "A-barn" som ska kunna få en försäkring?????????
    Känner mig så fruktansvärt ledsen och arg. Har gråtit hela eftermiddagen Det är diskriminering på hög nivå. När jag väl hade sansat mig och skulle ringa försäkringsbolaget så hade de stängt för dagen...

  • Svar på tråden Så arg o ledsen.... Ska man inte kunna få en Sjuk-Olycksfallsförsäkring?????????
  • Znitan
    Äldre 27 Mar 11:37
    #41

    Har hört om ett par bekanta som råkat ut för samma sak, så när vår försäkringsman var hos oss för att prata försäkringar så frågade jag om hur de såg på saken och enligt han var det inga problem att få olycksfallsförsäkring hos dem i detta fall. Bolaget det gällde var Trygg Hansa. Kanske kan vara värt att kolla upp!

  • Malwin­a
    Äldre 27 Mar 12:20
    #42
    Alla mina 4 barn är försäkrade i ACE europe, Det var inget problem att Danne har en svårt Cp-skada sen födseln!
  • Äldre 27 Mar 15:14
    #43

    ACE Europe Barnolycksfallsförsäkring, är det bara en olycksfallsförsäkring? Inte sjukdom eller?

  • Äldre 27 Mar 15:37
    #44

    Fru Mi-
    Ja, ACE är en olycksfallsförsäkring.
    Dock gäller den även vid sjukhusvistelse >24h pga _sjukdom_, (men man får ju ingen ersättning pga sjukdomen.. men som sagt; väl för sjuhusvistelsen, vilket jag utnyttjat flertal gånger.)

    Den försäkringen har jag som komplement till mina vanliga barnförsäkringar (sjuk).

  • Äldre 27 Mar 15:42
    #45

    anne h
    Hur mycke får man vid sjukhusvistelse då och hur mycket kostar den per år ungefär?

  • Äldre 27 Mar 16:35
    #46

    Fru Mi-
    Som jag skrev tidigare i tråden:
    "ger 300 kr/dygn barnet är inlagd (kostar 900 kr/år/familj) "

  • mulena
    Äldre 27 Mar 19:10
    #47

    anne h

    Har du en länk eller liknande, försökte hitta ACE, Jag är intresserad. Vi har nämligen inte fått försäkring någonstan. Vi har bara hemförsäkringen.

  • Äldre 27 Mar 19:19
    #48

    mulena-
    Lefo.s inlägg en sida bakåt (Fre 10 mar - NR: 7851615 ) innehåller alla kontaktuppgifter

  • Äldre 27 Mar 19:21
    #49

    mulena-
    jag har "Medlemsbarn" via facket (LO-fack), alltså en försäkring via Folksam, på min son som inte får en "vanlig" barnsjuk-olycksfallsförsäkring, inte lika bra som de vanliga, men bättre än ingen sjukförsäkring.
    Finns även via FUB mfl numer.

    Har ni kollat såna försäkringar?

  • mulena
    Äldre 27 Mar 21:39
    #50

    Jag är inte med i någon fackförening (egen företagare) men sambon är med i AEA (Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa) Vi har inte kollat om det går att få en försäkring genom dem.
    Kanske det går, annars verkar ju ACE väldigt bra.

    Jag har verkligen försökt ringa runt till många, men gav upp då jag blev nekad. Det känns så orättvist att man inte kan få en vanlig barnförsäkring.

  • Äldre 27 Mar 21:53
    #51

    mulena-
    ACE är en ren _olycksfallsförsäkring_, försök hitta nån _sjukförsäkring_ också.

  • mulena
    Äldre 29 Mar 10:35
    #52

    anne h
    ja, det verkar vara en bra idé, men det låter bra med att man kan få för sjukhusvistelse via ACE. Det har hänt ett antal gånger att vi legat inne 3 - 5 dagar.

  • nattin­attio
    Äldre 29 Mar 10:55
    #53

    olyckfallsförsäkring får man i alla bolag, men den låter ju bra i ACE.

  • mulena
    Äldre 30 Mar 13:24
    #54

    anne h
    nu har jag pratat med ACE. Som du säger är det bara en olycksfallsförsäkring och gäller inte ens om olyckan beror på handikappet. tex. om min överaktive son ramlar ned någonstans, för att han inte förstår att han ska akta sig, gäller INTE försäkringen.

    Så det gäller bara för olyckor som förorsakas honom, tex. om något annat barn slår honom eller om han halkar på ett halt ställe...m.m.

    men som komplement är försäkrinen bra, just för att man kan få ut för sjukhusvistelse (oavsett beroende av handikappet eller olycka)

    och även om det skulle hända att någon skadar honom, så är det ju bra! bättre än ingenting. Jag ska leta vidare efter en sjukförsäkring som kan täcka lite mer också...

Svar på tråden Så arg o ledsen.... Ska man inte kunna få en Sjuk-Olycksfallsförsäkring?????????