• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Jokri85
    Innlåst skrev 2017-08-19 00:52:28 följande:

    Men är det inte då, när man inte försöker som det brukar bli?? Håller tummarna ändå????

    Trots neg test för två dagar sen, nu är det BIM+4 dagar o ingen mens i sikte??

    Stod att man ska testa på morgonen o inte dricka så mycket vatten innan, jag testade på kvällen, tänkte testa på söndagsmorgon igen, tror dock inte att det blir annorlunda, om det är neg då så får jag ringa MVC på måndag, eller är det gyn man ringer??

    Jag blir galen????


    Haha ja sant. Kanske då det blir av?

    Inbillar mig. Men är öm i bröstvårtorna och lite mer hungrig. Det kan jag ju ej bli dagen efter ÄL. Trodde ej jag önskade detta så mkt. Men längtan är stor. Inbillar mig redan saker. Haha

    Usch jag vet ej. Du behöver tala med en barnmorska tänker jag... :/
  • Elsisi
    VHF2014 skrev 2017-08-19 12:52:20 följande:

    Aaaaj! Har så himla ont i magen! Har inte haft ägglossning på ett par år så har glömt hur det var. Eller kan det vara något annat? Har gått 15 dagar sedan jag tog sista tabletten och det gör ont långt nere (typ där håret växer) på sidorna, mest på vänster sida. Jag börjar få kalla fötter... vill gärna söka nytt jobb,,,


    Ja Hua mig! Känner precis likadant! Uppblåst som en ballong också. Och sen kommer troligtvis mensvärk om det inte tar sig. Inte många dagar som man är "som vanligt"
  • VHF2014
    Elsisi skrev 2017-08-19 15:24:22 följande:

    Ja Hua mig! Känner precis likadant! Uppblåst som en ballong också. Och sen kommer troligtvis mensvärk om det inte tar sig. Inte många dagar som man är "som vanligt"


    Haha! Verkligen. Men ägget borde ju släppa snart så jag blir av med detta! Gör ju skitont att ha sex! Ska handla på mig lite tester idag ????
  • Mor till Ella

    Jag hade ägglossning igårkväll hade ont i ca 3-4 timmar sedan var det bra. Hoppas nu att jag blir gravid denna gång. Fick ju MA i vecka 12 förra året och efter det bestämde vi att ta en paus. Men nu är vi på andra försöket. Mina tidigare graviditeter har jag blivit gravid på första eller andra försöket. Så jag hoppas att det ska gå hyfsat lätt denna gången också.

  • VHF2014
    anli00 skrev 2017-08-19 13:16:33 följande:

    Hej, är inne på försök nr 1 med andra barnet och BIM 2 sept o enligt ägglossningstesten från igår o idag så har jag ÄL nu....hoppas hoppas att d går fortare denna gång än med sonen som tog nästan 2 år!


    Tycker att många säger att det är lättare med barn nr 2 . Vi får hoppas att det stämmer på dig. Hur gamla är ni?
  • mjaomjao

    Hej alla! Några som loggar hur ert sekret brukar se ut innan, under och efter ägglossning? Och, ni som brukar rota därinne, når ni till er livmodertapp?! Jag når den aldrig! Måste vara riktigt djup eller riktigt kortfingrad!

    Lite gett upp denna månad som TS, fick inte riktigt till det! Men men..


    Bim 2 sept
  • VHF2014
    mjaomjao skrev 2017-08-19 18:57:29 följande:

    Hej alla! Några som loggar hur ert sekret brukar se ut innan, under och efter ägglossning? Och, ni som brukar rota därinne, når ni till er livmodertapp?! Jag når den aldrig! Måste vara riktigt djup eller riktigt kortfingrad!

    Lite gett upp denna månad som TS, fick inte riktigt till det! Men men..


    Jag får alltid som en liten slempropp vid ägglossning. Och äggvitesekret ca 4-5 dagar innan. Kände på tappen igår och den är som en doughnut haha. Mjuk och ett stort hål i mitten. Har dock inte testat med äl-test.

    På senaste testet för livmoderhalscancer hade bm jättesvårt att hitta tappen. Till slut efter mycket rotande visade det sig att den sitter kl 7 (hålet är mitten på klockan). Alltså neråt (mot rumpan) haha
  • anli00
    VHF2014 skrev 2017-08-19 16:20:11 följande:

    Tycker att många säger att det är lättare med barn nr 2 . Vi får hoppas att det stämmer på dig. Hur gamla är ni?


    Ja, jag har också hört det o hoppas d även för oss! Jag är 33 o sambon 40 så d är dags för en sista bebis nu! ????

    Hur länge har ni försökt?
  • Innlåst
    Jokri85 skrev 2017-08-19 14:14:44 följande:

    Haha ja sant. Kanske då det blir av?

    Inbillar mig. Men är öm i bröstvårtorna och lite mer hungrig. Det kan jag ju ej bli dagen efter ÄL. Trodde ej jag önskade detta så mkt. Men längtan är stor. Inbillar mig redan saker. Haha

    Usch jag vet ej. Du behöver tala med en barnmorska tänker jag... :/


    Hahaha, jag tror oxå jag ville mer än jag trodde från början???? Är mer trött än vanligt men inte så jag kan sova stående, mår illa väldigt ofta under dagen och känner dofter så jag blir knäpp. BIM+5 nu?! Har haft som molande mensvärk fler dagar, blir verkligen till att ringa MVC på måndag då, tack. Hoppas att det inte är något konstigt, vill gärna ha en liten??
  • mjaomjao
    VHF2014 skrev 2017-08-19 19:19:10 följande:

    Jag får alltid som en liten slempropp vid ägglossning. Och äggvitesekret ca 4-5 dagar innan. Kände på tappen igår och den är som en doughnut haha. Mjuk och ett stort hål i mitten. Har dock inte testat med äl-test.

    På senaste testet för livmoderhalscancer hade bm jättesvårt att hitta tappen. Till slut efter mycket rotande visade det sig att den sitter kl 7 (hålet är mitten på klockan). Alltså neråt (mot rumpan) haha


    Hm! Intressant! Hur skiljer sig slemproppen mot äggviteflytningarna? Kommer äggviteflytningarna alltså 4-5 dagar innan slemproppen med ett torrt glapp emellan?
Svar på tråden Vi med BIM September 2017