• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • knivskrik

    Jag tror att äl skedde i fredags, får se om temperaturen fortsätter stiga och bekräftar det. Igår hade jag en liten blödning, idag lite kraftigare (men ganska slemmig) och med viss molvärk...

    Alla dessa känningar alltså!


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • anli00

    ÄL+2 och borde väl fysiskt sätt inte känna nåt än om d är nåt? Har fortfarande molvärk o idag vitaktiga flytningar....

  • Victoria K
    Bellabelle skrev 2017-08-21 08:26:26 följande:

    Jag hoppar gärna in! Har bim antingen 3 eller 7 september! (Ibland har jag 24 dagars cykel och ibland 28)

    Håller på o försöka känna av äl för tillfället! Har äl mellan dag 10-14 oftast och hade dag 10 igår. Har haft molande värk i dagarna men blir lite småt tokig för har haft lite blod i flytningen 3 dagar i rad? När jag läser på nätet så är de enda jag hittar att de kan komma blod i samband att ägget släpps men de känns ju lite väl tidigt? Blir lite lätt fundersam på om jag redan haft äl eller om den kmr nu? Någon som känner igen detta eller som vill leka lite hobby doktor o tyda detta? ;)

    Hoppas på många fina plus denna månaden! :D


    Ja, det låter lite konstigt det där. Om jag vore du så skulle jag ta ett ägglossningstest och se om det är nåt på g.

    Jag har aldrig upplevt det du beskriver. Men kroppen är konstig! Det är mycket möjligt att det är en mellanblödning eller nåt sånt. Eller att ägglossningen är på gång. Ta ett test så får du se!
  • Snultan
    Jooosen skrev 2017-08-20 10:09:16 följande:

    Samma här... vanliga pms bröst. Känner mig precis som vanligt några dagar innan mens. Brösten gör ont på sidorna som det brukar. Inget annorlunda än vanligt. Känns så sjukt hopplöst???


    Mm känner din känsla! Men igår hade jag JÄTTE MYCKET flytningar, vita.. minns inte att jag haft så innan men vette fan om de skulle va ett tecken på en ev graviditet. Men man kan ju hoppas det! ÄL+8 bara än...
    Matheus 131002!
  • Snultan

    Varje månad inbillar jag mig att jag är gravid. Känner efter för minsta lilla. Glömt hur det känns att faktisk vara gravid. Hoppas jag får uppleva det snart!

    ÄL + 7 eller 8 idag. Som vanligt känner jag saker..


    Matheus 131002!
  • Jooosen
    Snultan skrev 2017-08-21 14:31:04 följande:

    Mm känner din känsla! Men igår hade jag JÄTTE MYCKET flytningar, vita.. minns inte att jag haft så innan men vette fan om de skulle va ett tecken på en ev graviditet. Men man kan ju hoppas det! ÄL+8 bara än...


    Ja känns som det är bättre än endast torrt iaf!! Håller tummarna. Är på Bim -3 och testade neg imorse såklart
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Snultan
    Jooosen skrev 2017-08-21 14:43:57 följande:

    Ja känns som det är bättre än endast torrt iaf!! Håller tummarna. Är på Bim -3 och testade neg imorse såklart


    Åh va trist Men hoppas de ej är försent
    Matheus 131002!
  • Elsisi

    Lätt att man överanslyserat allt i väntan på BIM :) men har fått så ont i brösten. Är bara på äl+4 så kan ju knappast vara gravidsymptom, men har så ont i bröstvårtorna att jag knappt kan ha kläder på mig. Brukar väldigt sällan ha ont i brösten och hade inte ont över huvud taget förra månaden (när jag bevakade eventuella gravidsymptom tydligt).

    Så märkligt att det kan vara så olika..

  • Jokri85
    Elsisi skrev 2017-08-21 16:57:59 följande:

    Lätt att man överanslyserat allt i väntan på BIM :) men har fått så ont i brösten. Är bara på äl+4 så kan ju knappast vara gravidsymptom, men har så ont i bröstvårtorna att jag knappt kan ha kläder på mig. Brukar väldigt sällan ha ont i brösten och hade inte ont över huvud taget förra månaden (när jag bevakade eventuella gravidsymptom tydligt).

    Så märkligt att det kan vara så olika..


    Samma här är också bara på ÄL +4. Jag har räknat ut att min mens kommer 27 eller 28 augusti... så vi får se till helgen eller måndag... tror jag ska köpa hem bindor för jag är ganska säker på att den kommer.

    Exakt de symptomen du säger hade jag med min första graviditet. Ville helst gå naken på överkroppen hahaha för bröstvårtorna och brösten var så känsliga... :)
  • Snelson
    anli00 skrev 2017-08-21 07:10:20 följande:

    De ÄL-tester jag har står d att man gärna får testa vid 3 olika klockslag under den tid då stegringen visas just för att man inte ska missa maximal fertilitet. Anledningen är tydligen att alla har olika tider på dygnet då man producerar mest LH vid ÄL. Jag har oftast som högst på eftermiddagen.....kör med stickor då jag själv tycker det är jobbigt med den glada blinkande/fasta gubben


    Ja det kan nog vara så. Jag har alltid testat runt 10-11 innan men den här veckan blev det kl 18 eftersom jag börjat jobba nu efter föräldraledigheten. Hade tur som slutade tidigare i fredags och då var ältestet positivt :)

    På de tester jag har står det iofs att man helst ska testa mellan 10-18 eftersom kroppen producerar med LH då.

    Jag hoppas det tog sig nu men vi kunde bara få till det en gång. Har inte fått tillbaka mensen från missfallet än så det kanske blir nåt nu heller...
Svar på tråden Vi med BIM September 2017