• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Archimedes
    Bellabelle skrev 2017-08-24 18:17:47 följande:

    Du kan få symtom på äl+3 :D


    Jag minns inte att det har varit så tidigt med mina andra två. Tror att symptomen kom först någon vecka innan bim. Tror mer på vanliga hormoner just nu. Vågar inte annat!
  • LifeOfBullshit

    Inte fått ett enda positivt ägglossningstest denna cykel. Började testa på CD12. Beräknad ägglossning i tisdags (CD17/18) men ännu inget. Beräknad BIM 3/9. Har inte ens de där ömma brösten jag alltid från i samband med ägglossning... Börjar tro att ÄL utblev denna månad.... Det hoppas jag verkligen inte dock :( börjar tröttna på denna evinnerliga väntan... Någon med erfarenhet av sånt här?


    BIM 3:e September 2017
  • Sessan01

    Hoppar in här jag med! Hade äl 20/8 men vi var nog lite sent ute då vi sexade till det den 15, 16 och mitt på dagen den 21a. Haft molvärk i ryggen sen den 22/8 och varit hungrig som satan oxå. Enligt Flo-appen så har jag bim 4/9

  • My102
    LifeOfBullshit skrev 2017-08-24 21:12:29 följande:

    Inte fått ett enda positivt ägglossningstest denna cykel. Började testa på CD12. Beräknad ägglossning i tisdags (CD17/18) men ännu inget. Beräknad BIM 3/9. Har inte ens de där ömma brösten jag alltid från i samband med ägglossning... Börjar tro att ÄL utblev denna månad.... Det hoppas jag verkligen inte dock :( börjar tröttna på denna evinnerliga väntan... Någon med erfarenhet av sånt här?


    Har du oregelbunden mens? Isåfall kan ÄL komma innan. Jag har enligt mina anteckningar fått utslag på CB ÄL test 15 och 10 dagar innan mens :/ vet inte hur de går ihop men :/
  • LifeOfBullshit
    My102 skrev 2017-08-24 22:04:23 följande:

    Har du oregelbunden mens? Isåfall kan ÄL komma innan. Jag har enligt mina anteckningar fått utslag på CB ÄL test 15 och 10 dagar innan mens :/ vet inte hur de går ihop men :/


    Det är det som är det konstiga. Man har kunnat ställa en klocka efter min mens, den är väldigt regelbunden. I alla fall har den varit det nu när jag varit uppmärksam de senaste 7 månaderna... Fruktansvärt irriterande att den ska strula såhär? :/
    BIM 3:e September 2017
  • az81

    Hoppar in här.

    Var i Danmark i onsdags och gjorde mitt fjärde försök att bli gravid genom insemination.

    Så nu är det bara att vänta och se om det tar sig denna gång.

  • My102
    LifeOfBullshit skrev 2017-08-25 01:06:24 följande:

    Det är det som är det konstiga. Man har kunnat ställa en klocka efter min mens, den är väldigt regelbunden. I alla fall har den varit det nu när jag varit uppmärksam de senaste 7 månaderna... Fruktansvärt irriterande att den ska strula såhär? :/


    Det är nog första gången nu upptäckter det eftersom du är mer medveten. Jag trodde att jag hade regelbunden mens, för den kom ju varje månad :P tji fick jag, när vi väl började försöka och jag läste på så insåg jag ju att så inte alls var fallet men jag hade inte tänkt på det innan eftersom de då inte spelade någon roll :P.

    Du kanske har tänkt att ägglossning är en viss tid fast det är en annan?
  • Snultan
    LifeOfBullshit skrev 2017-08-24 21:12:29 följande:

    Inte fått ett enda positivt ägglossningstest denna cykel. Började testa på CD12. Beräknad ägglossning i tisdags (CD17/18) men ännu inget. Beräknad BIM 3/9. Har inte ens de där ömma brösten jag alltid från i samband med ägglossning... Börjar tro att ÄL utblev denna månad.... Det hoppas jag verkligen inte dock :( börjar tröttna på denna evinnerliga väntan... Någon med erfarenhet av sånt här?


    ÄL kan ju utebli någon, några gånger om året. Det kan bero på ålder, stress eller hormonproblem av olika slag. Kontakta en gynekolog är mitt tips om du är orolig!

    www.niomanader.se/fertil-nar-ar-man-mest-fertil/
    Matheus 131002!
  • Snultan

    Va segt tiden går. Är på cd 26 och nu har alla symtom försvunnit (dvs ömma bröst och ryggvärk) men dem har jag alltid 1 vecka innan mens så väntar mig att den kommer. Å de kan ske när som eller om 1 vecka. Har väääldigt oregelbunden mens (diffat mellan 25 och 36 dagar sen vi började försöka för 9 månader sedan.

    Längtar till 13 september då jag ska till Gyn så jag får hjälp med detta!


    Matheus 131002!
  • Gitarrsolo
    Snultan skrev 2017-08-25 07:27:29 följande:

    Va segt tiden går. Är på cd 26 och nu har alla symtom försvunnit (dvs ömma bröst och ryggvärk) men dem har jag alltid 1 vecka innan mens så väntar mig att den kommer. Å de kan ske när som eller om 1 vecka. Har väääldigt oregelbunden mens (diffat mellan 25 och 36 dagar sen vi började försöka för 9 månader sedan.

    Längtar till 13 september då jag ska till Gyn så jag får hjälp med detta!


    Det sista som lämnar är hoppet, och så länge ingen mens är i sikte får vi hålla tummarna. Även om det är jobbigt .:/

    Förstår din frustration. Hoppas på det bästa för dig/er!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017