• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • VHF2014
    az81 skrev 2017-08-25 05:23:40 följande:

    Hoppar in här.

    Var i Danmark i onsdags och gjorde mitt fjärde försök att bli gravid genom insemination.

    Så nu är det bara att vänta och se om det tar sig denna gång.


    Lycka till! Är det första barnet?
  • Charlizee
    Snultan skrev 2017-08-25 07:27:29 följande:

    Va segt tiden går. Är på cd 26 och nu har alla symtom försvunnit (dvs ömma bröst och ryggvärk) men dem har jag alltid 1 vecka innan mens så väntar mig att den kommer. Å de kan ske när som eller om 1 vecka. Har väääldigt oregelbunden mens (diffat mellan 25 och 36 dagar sen vi började försöka för 9 månader sedan.

    Längtar till 13 september då jag ska till Gyn så jag får hjälp med detta!


    Jag var hos gyn för ett par veckor sen då jag haft lite mellanblödningar... bästa jag gjort att få bekräftat allt är som det ska! Du gör helt rätt som går till gyn och tittar upp!

    Kan inte hålla mig ifrån att testa så tog ett jääääätte tidigt test idag på BIM-9.... vet att CB är kända för sina spökstreck och såklart tycker jag mig se något...

  • VäntarPåEnTrea

    Jag hoppar in här då mensen kom idag. Detta var första försöket med barn nr 3, våra andra två är 8 och 5 år, så blir i så fall 6 års åldersskillnad till yngsta syskonet. Lite sladdis nästan De andra har tagit 1 års försök (efter P-piller) och 1-2 försök (efter kopparspiral). Hade nu spiral mellan och hoppas på att det går snabbt igen - september hade varit ypperligt att plussa tycker jag Lycka till alla! Och Charlizeee - vågar nästan säga grattis! Ser utan problem.

  • LifeOfBullshit
    My102 skrev 2017-08-25 06:44:40 följande:

    Det är nog första gången nu upptäckter det eftersom du är mer medveten. Jag trodde att jag hade regelbunden mens, för den kom ju varje månad :P tji fick jag, när vi väl började försöka och jag läste på så insåg jag ju att så inte alls var fallet men jag hade inte tänkt på det innan eftersom de då inte spelade någon roll :P.

    Du kanske har tänkt att ägglossning är en viss tid fast det är en annan?


    Men är den regelbunden i 7 månader då borde den väl inte klassas som oregelbunden? Det är ju ändå 7 månader då den varit väldigt förutsägbar? Får alltid så ont i brösten och magen vid ÄL så tror definitivt inte den har varit redan. Är nog mer sannolikt att den uteblivit då... Attans...
    BIM 3:e September 2017
  • Charlizee
    VäntarPåEnTrea skrev 2017-08-25 11:04:09 följande:

    Jag hoppar in här då mensen kom idag. Detta var första försöket med barn nr 3, våra andra två är 8 och 5 år, så blir i så fall 6 års åldersskillnad till yngsta syskonet. Lite sladdis nästan De andra har tagit 1 års försök (efter P-piller) och 1-2 försök (efter kopparspiral). Hade nu spiral mellan och hoppas på att det går snabbt igen - september hade varit ypperligt att plussa tycker jag Lycka till alla! Och Charlizeee - vågar nästan säga grattis! Ser utan problem.


    Vad mysigt med en sladdis Vi har också två barn sedan innan, 5 och 3 år... blev gravid väldigt snabbt med min yngsta men denna gången har det gått segt. Upptäckte dock att jag troligtvis varit helt ute och cyklat gällande min ÄL. Har använt testlagrets ÄL-test men denna månad köpte jag CB med dubbel hormonindikator och den visade ÄL 4-5 dagar innan vad min app sa (appen och TL har synkat varandra ganska bra tycker jag). Så har jag blivit gravid kan jag tacka CB test för det!

    Men jag vågar inte hoppas, har blivit så besviken varenda månad i ett halvårs tid

    När har du ÄL/BIM?
  • LifeOfBullshit
    Snultan skrev 2017-08-25 07:23:23 följande:

    ÄL kan ju utebli någon, några gånger om året. Det kan bero på ålder, stress eller hormonproblem av olika slag. Kontakta en gynekolog är mitt tips om du är orolig!

    www.niomanader.se/fertil-nar-ar-man-mest-fertil/


    Jo, jag har läst lite om det, men tycker det känns så dumt. Är så sjukt less på människans kropp nu. Hur har vi överlevt som art om det bara är 25-33% sannolikhet att bli gravid när man är som mest fertil och det tydligen är normalt att bara ha 10 av 12 ägglossningar om året. Löjligt ju. Är så otroligt arg och frustrerad just nu ;_____;

    Tack för att du tog dig tid att svara! ^^,
    BIM 3:e September 2017
  • VäntarPåEnTrea
    Charlizee skrev 2017-08-25 11:12:50 följande:

    Vad mysigt med en sladdis Vi har också två barn sedan innan, 5 och 3 år... blev gravid väldigt snabbt med min yngsta men denna gången har det gått segt. Upptäckte dock att jag troligtvis varit helt ute och cyklat gällande min ÄL. Har använt testlagrets ÄL-test men denna månad köpte jag CB med dubbel hormonindikator och den visade ÄL 4-5 dagar innan vad min app sa (appen och TL har synkat varandra ganska bra tycker jag). Så har jag blivit gravid kan jag tacka CB test för det!

    Men jag vågar inte hoppas, har blivit så besviken varenda månad i ett halvårs tid

    När har du ÄL/BIM?


    Det blir inte BIM igen förrän om 30 dagar då den tyvärr kom idag efter första månaden med försök. Så lååång väntan nu tills nästa gång. Tror aldrig två veckor gått så sakta som nu mellan ÄL och idag
  • az81
    VHF2014 skrev 2017-08-25 10:03:51 följande:
    Lycka till! Är det första barnet?
    Japp första barnet Glad
  • Charlizee
    VäntarPåEnTrea skrev 2017-08-25 11:41:05 följande:

    Det blir inte BIM igen förrän om 30 dagar då den tyvärr kom idag efter första månaden med försök. Så lååång väntan nu tills nästa gång. Tror aldrig två veckor gått så sakta som nu mellan ÄL och idag


    Varje månad är som en enda lång väntan... först väntar man på att mensen ska ta slut sen att dagarna för ÄL ska komma och sen att man kan börja testa... håller alla tummar för dig!!
  • mjaomjao
    Charlizee skrev 2017-08-25 10:36:38 följande:

    Jag var hos gyn för ett par veckor sen då jag haft lite mellanblödningar... bästa jag gjort att få bekräftat allt är som det ska! Du gör helt rätt som går till gyn och tittar upp!

    Kan inte hålla mig ifrån att testa så tog ett jääääätte tidigt test idag på BIM-9.... vet att CB är kända för sina spökstreck och såklart tycker jag mig se något...


    Det där måste ju betyda gravid!!
    Bim 2 sept
Svar på tråden Vi med BIM September 2017