• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Jokri85
    mjaomjao skrev 2017-08-27 22:25:03 följande:

    Haha, hög igenkänning, oklart hur denna förminskande syn på fl-folk kom igång (eller nja, trodde väl att folk som intressede sig för forumet var snudd på inskränkta iom ett vad jag såg som sjukligt intresse för kärnfamiljen) men nu vidgat mina vyer..

    Också på barn nr 2, försök 3..


    Också på barn nr 2 första försöket. :) BIM imorgon...
  • Naniismamma
    Charlieellerså skrev 2017-08-24 11:19:09 följande:

    Äl i dag verkar det som då stickorna var starka i går och svag i dag. Första försöket att få till en liten fyra. Har bim den 7/9. Ver inte vad vi ger oss in på med fyra barn men känner att vi vill ha ett syskon som är nära i ålder med vår yngsta.


    Åh va spännande .. jag är på 2 försöket nu till 5e och sista barnet :D
  • Charlieellerså
    Naniismamma skrev 2017-08-27 23:30:29 följande:

    Åh va spännande .. jag är på 2 försöket nu till 5e och sista barnet :D


    Härligt att höra att det finns fler som vill ha många barn :) Hoppas på lycka för oss bägge. Tror fyran blir sista här då min biologiska klocka snart sätter stopp ( 37 nu)
  • Naniismamma
    Charlieellerså skrev 2017-08-27 23:40:21 följande:
    Härligt att höra att det finns fler som vill ha många barn :) Hoppas på lycka för oss bägge. Tror fyran blir sista här då min biologiska klocka snart sätter stopp ( 37 nu)
    ja men är ju super härligt med stor familj :D.. min släkt o sambons släkt kommer tycka att vi ska sluta skaffa fler när vi väl blir gravida xD de flesta där tycker 2 st räcker. och andra tycker att jag kan vänta 8-10 år till sista.. jag vill ha de tätt och klart så har syskonen helt annan glädje av varandra :) mina 3 minsta är ju lagon täta enligt mig, men första och andra har 4 år emellan och de märks när de ska leka osv att den största inte är på samma nivå.. så ser de bara positivt med tätt.. jag fyller 26 nästa månad och kommer sterilisera mig i samband med denna förlossningen om de blir någon hehe :)
  • mjaomjao
    Jokri85 skrev 2017-08-27 23:24:53 följande:

    Också på barn nr 2 första försöket. :) BIM imorgon...


    Spännande :P
  • mjaomjao
    Naniismamma skrev 2017-08-27 23:55:37 följande:

    ja men är ju super härligt med stor familj :D.. min släkt o sambons släkt kommer tycka att vi ska sluta skaffa fler när vi väl blir gravida xD de flesta där tycker 2 st räcker. och andra tycker att jag kan vänta 8-10 år till sista.. jag vill ha de tätt och klart så har syskonen helt annan glädje av varandra :) mina 3 minsta är ju lagon täta enligt mig, men första och andra har 4 år emellan och de märks när de ska leka osv att den största inte är på samma nivå.. så ser de bara positivt med tätt.. jag fyller 26 nästa månad och kommer sterilisera mig i samband med denna förlossningen om de blir någon hehe :)


    Inte lite drastiskt m att sterilisera sig.. ? Finns ju bra preventivmedel, typ spiral, jag menar tänk om du skulle ångra dig...
  • Emmaapersson
    Snultan skrev 2017-08-27 20:18:35 följande:

    Finns en sån uträknare för sånt och enligt den ska du börja testa på dag 8-9 :) så om du fick mens igår ska du börja testa 2-3 september


    Tack så jättemycket :) då börjar jag testa på fredag :)
    Emilia * 2011
  • Emmaapersson
    Emmaapersson skrev 2017-08-28 08:32:59 följande:

    Tack så jättemycket :) då börjar jag testa på fredag :)


    Lördag menar jag :D
    Emilia * 2011
  • Snultan
    Archimedes skrev 2017-08-27 20:49:21 följande:

    När har du bim?


    Jag vet inte, har så oregelbunden mens allt mellan 25 och 36 dagar. Idag är jag på dag 29. Känner ingen mensvärk nu dock :)
    Matheus 131002!
  • Flansen
    Elsisi skrev 2017-08-27 22:14:30 följande:

    Tack Flansen.

    Hoppas på att vi alla får lycka! :)

    Ibland tänker jag att det är tur att jag har ett jobb att gå till på vardagarna. För på helgerna tänker jag bara preggotankar när det närmar sig bim. Och ska tilläggas att jag bara är inne på andra månaden med att försöka på riktigt med barn nr 2.

    Så med det sagt tog jag ett early predictor tidigare idag.

    Syntes inte mycket...

    8 timmar senare ser det ut så här:

    Strecket ser inte rött ut tyvärr, och jag förstår såklart att det är ett torkstreck. Men testade förut med early predictor och då gav det inget utslag efter heller. Skumt..

    Dessutom hände något märkligt nyss, min man frågade "skriver du på familjeliv" varpå jag blev stum och sen började bortförklara mig och gömde telefonen. Varken han eller jag väl aldrig att jag skulle bli en FL-människa, men här sitter man ändå :) ganska trevlig ändå med andra kvinnofolk som förstår vad man går igenom så att man inte behöver tjata hål i huvet på gubben!


    Precis samma situation här, inne på andra försöket med andra barnet och känner mig redan som en smått galen människa. :) kan knappt tänka på annat än hur gärna jag vill plussa. Åh vad märkligt med testet. Precis ett sånt ska jag ta på torsdag. Hoppas du får ett tydligt plus om nån dag!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017