• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Snultan
    lyckligast80 skrev 2017-08-28 09:11:02 följande:

    Hej!

    Har en son på 10 sen tidigare förhållande. Försöker nu med nr 2 med min nya kärlek. : ) Är 37 så känner mig lite stressad.... det blir försök nr 4 nu, BIM 3 sep men inga känner alls:/ Men bara att hålla tummarna!

    Kul med många syskon! Själv har jag 6st. Men fler än två blir det nog inte för min del iaf.


    Åh mysigt med en sladdis :D hoppas det tar sig snart! Så himla segt att de blir svårare å svårare ju äldre man blir. Killar kan ju avla mkt längre än oss.

    Mm de e mysigt. Min mamma fick sin sista när hon var 40, jag är "bara" 29 så jag hoppas allt står rätt till å så de kan ta sig snart!
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Flansen skrev 2017-08-28 09:12:27 följande:

    Vår tjej är precis 2 år. Resonerar som du angående åldersskillnad :) vi vill ha runt 3 år minst mellan våra barn men det gör egentligen inget om det blir mer. Men nu när man väl har börjat försöka så blir man ju otålig direkt ändå:)


    Ja de blir man ju hehe :)

    Eftersom vi hållt på så länge nu så tänker jag att vill vi ha fler barn är de bara att köra sen för man vet aldrig om de kommer va lätt elr svårt, de har jag lärt mig nu
    Matheus 131002!
  • Isathe

    Hej på er!

    Vi har försökt sedan februari, så detta är 7:E aktiva försöket, börjar bli tröstlöst. Men iaf fångat en fin stegring på ägglossningsstickorna. Vi har myst dag 13 & 14 och självklart blir de mys ikv och imorgon igen. Håller nu tummarna att de är vår tur nu.

  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-28 08:41:28 följande:

    Okej. Min mens var regelbunden innan, hade alltid runt 30 dagar. Har en son född oktober 2013. Han blev till på första försöket. Men mkt har ju hänt i kroppen sen jag fick honom, med hormoner, så mkt känsligare. Haft kopparspiral från nov 13 till nov 16. Så efter de har mensen vart kajko alltså. Jag har en tid på Gyn 13 september så vi får se om jag behöver gå eller inte.

    Kan säkert va så att mensen blir lite konstig efter p piller stopp.

    3 månader känns lite lite.. de tar ju i snitt 7 månader att bli gravid fast de där är ju så individuellt. Men samtidigt är de ju bara bra atr gå å kolla sig.. de lugnar en om inte annat. Funderar på att köpa hem ett sånt spermatest oxå, man får inte glömma bort att man är två som de kan va "fel" på om de inte funkar..


    Jaha okej. Vad jobbigt att haft så regelbunden och sen att den strular. Hoppas ändå du kan få bli gravid snart.

    Jo den clearblue med dubbel hormonindikator är så pass säker att har man ej lyckats efter 3 ggr så ska man söka hjälp står det.

    Hoppas du slipper gå på tiden du fick 13 september. Har ni använt er av ÄL test?

    Nä precis det är ju så... det kn vara något som ej fungerar hos en eller båda.

    Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro men känner typ som att den kommer idag. Kanske just nu faktiskt.

    Den är lite seg att komma igång efter p piller. Var samma förra gången. Men så tråkigt att den kommer så segt för jag hinner ändå skapa den där...kan jag vara gravid?! Känslan... fast jag inte hr ett enda symptom haha
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-28 08:48:50 följande:

    Nä hoppas den håller sig undan! För oss alla!

    Jag vet inte vad jag ska tro.. har haft ömma bröst, ryggvärk, ökade flytningar, extrem trötthet, känner mig lite småsjuk/frusen, lätt illamående/proppmätt, molvärk, känningar i livmodertrakten, kände äcklig lukt när jag va ute med hunden imorse men de kanske va på riktigt haha


    Hahaha ja kanske.

    Men det låter ju väldigt positivt för din del. Känner inget sånt alls. :( så väntar in mensen som liksom är såååå seg att komma igång.
  • Njcm
    Jokri85 skrev 2017-08-28 11:22:49 följande:

    Jaha okej. Vad jobbigt att haft så regelbunden och sen att den strular. Hoppas ändå du kan få bli gravid snart.

    Jo den clearblue med dubbel hormonindikator är så pass säker att har man ej lyckats efter 3 ggr så ska man söka hjälp står det.

    Hoppas du slipper gå på tiden du fick 13 september. Har ni använt er av ÄL test?

    Nä precis det är ju så... det kn vara något som ej fungerar hos en eller båda.

    Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro men känner typ som att den kommer idag. Kanske just nu faktiskt.

    Den är lite seg att komma igång efter p piller. Var samma förra gången. Men så tråkigt att den kommer så segt för jag hinner ändå skapa den där...kan jag vara gravid?! Känslan... fast jag inte hr ett enda symptom haha


    Håller timmarna för er !!

    När hag slutade med p piller efter att ha ätit i många år tog de 3 menstruationer innan hag blev gravid , enligt äl stickorna hade jag heller ingen ägglossning så måste blivit gravid på min första äl då jag använda cb lila dubbel hormon indikator test ! :)
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-28 09:00:41 följande:

    Flera som försöker få andra barnet ser jag :) hur gamla är era?

    Vi har en kille på snart 4 år. När vi fick honom tänkte vi att än så länge räcker det gott med 1 barn. Ingen brådska. Vi började oxå plugga båda två efter att han började på dagis. Det var väl för ca 1,5 år sen som drömmen om ett till barn väcktes.

    Jag kommer själv från en stor familj, har 9 syskon, och tro mig det har både sina för och nackdelar. Men de jag tänker mest på är den här åldersskillnaden, många skaffar ju barn tätt för att dem ska ha glädje av varann. Jag tänker inte riktigt så. Nu märker jag dock på min son att han hade mått bra av ett syskon eller åtminstone haft sina kusiner nära (de bor 50 mil bort). Men jag glädjs iaf lika mkt åt mina syskon nu i vuxen ålder och den äldsta är 36 och den yngsta 9. Så åldersskillnaden är inte så viktig för mig. Dock blir det ju en ca 5 år mellan sonen och ett ev syskon och där tänker vi att vi nog kommer försöka få till en trea ganska nära inpå tvåan. Just för att man inte vet hur lång tid det kan ta. Men de blir inga 7 barn som mina föräldrar har iaf haha (de är alltså skilda, har 4 gemensamma och 3 vardera)


    Vår dotter är 2,5 år.

    Jag är uppväxt med 3 syskon äldst är jag 32 och yngst mitt syskon på 15. Våra föräldrar har hållt samman och mitt yngsta syskon bor hemma än.

    Vill helst ha 3 barn. Men jag tycker kanske 2 är smidigare. Slåss mellan dessa två. Min sambo vill ha 2.
  • Jokri85

    Vill tillägga att alla barn är ett mirakel.

    Så förväntar mig ej att bara få som jag vill.

    Men får jag önska blir det iaf minst 2. :)

  • puffen2009

    Hej!

    Vi smygstartar med försöken den här månaden, egentligen har vi sagt från och med oktober/november :). Har tre barn sen innan födda 05,07 och 10 så det blir en liten sladdis om det nu tar sig. Ser att ni har pratat ålderskillnad, jag har tätt mellan mina första och det var bra på flera sätt men också väldigt krävande. Jag pluggade på universitet med tre barn under 6 och det var tufft. Men samtidigt var alla vaknätter och blöjbyten koncentrerade och avklarade under en rätt bort period. Och bytte jag på en kunde jag lika gärna byta på två ;)

    Nu ser jag fram emot att få uppleva bebistiden med självgående syskon :)

Svar på tråden Vi med BIM September 2017