• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Jokri85
    Njcm skrev 2017-08-28 11:26:48 följande:

    Håller timmarna för er !!

    När hag slutade med p piller efter att ha ätit i många år tog de 3 menstruationer innan hag blev gravid , enligt äl stickorna hade jag heller ingen ägglossning så måste blivit gravid på min första äl då jag använda cb lila dubbel hormon indikator test ! :)


    Jag fick ÄL direkt.

    Jag har även fått byta p piller eftersom jag började blöda mellan blödningarna om man säger. Så fick byta till några med mer hormoner i för att inte blöda. Ser fet som ett gott tecken...men vet ej?! Så jag hoppas det kommer gå snart. 3 försök är ju väldigt bra!!! Hoppas vi klarar det på det också.

    Men kroppen får bestämma. :) Tack för din omtanke och hoppas allt går bra för dig/ er! :)
  • Snultan
    Isathe skrev 2017-08-28 11:08:30 följande:

    Hej på er!

    Vi har försökt sedan februari, så detta är 7:E aktiva försöket, börjar bli tröstlöst. Men iaf fångat en fin stegring på ägglossningsstickorna. Vi har myst dag 13 & 14 och självklart blir de mys ikv och imorgon igen. Håller nu tummarna att de är vår tur nu.


    Känner igen ditt namn. Tråkigt att det inte tagit sig. Vi kämpar på här med nioende försöket. Heja heja!
    Matheus 131002!
  • Victoria K

    Alltså så här är det...om jag inte är gravid denna månad så måste jag nog ha nån sjukdom eller nåt, typ diabetes!!! För jag är verkligen supertrött på eftermiddagarna, var det hela förra veckan, även nu i helgen som var trots att jag tog sovmorgon. Får nästan alltid 8 timmars sömn, men tröttheten kommer ändå och så kände jag inte förra månaden...sen så kissar jag stup i kvarten. Försöker att hålla mig så länge jag kan, för att typ förstora blåsan men det är inte lätt, haha!

    Jag har BIM på söndag eller måndag, eller så kommer den 9 sep. för det är då jag ska ha den egentligen men eftersom ägglossningen kom 6 dagar tidigt denna månad så borde mensen dyka upp (förhoppningsvis inte) nu på söndag/måndag för då är det 14 dagar sen ÄL.

    Det här med skengraviditet...visst kan man inbilla sig men va fasen, jag inbillar mig ju inte att jag är trött och har huvudvärk. Har väl världens längsta PMS om mensen dyker upp i så fall, för symptomen började redan 4 dagar efter ÄL. Herregud, blir inte klok på min kropp!

  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-28 11:22:49 följande:

    Jaha okej. Vad jobbigt att haft så regelbunden och sen att den strular. Hoppas ändå du kan få bli gravid snart.

    Jo den clearblue med dubbel hormonindikator är så pass säker att har man ej lyckats efter 3 ggr så ska man söka hjälp står det.

    Hoppas du slipper gå på tiden du fick 13 september. Har ni använt er av ÄL test?

    Nä precis det är ju så... det kn vara något som ej fungerar hos en eller båda.

    Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro men känner typ som att den kommer idag. Kanske just nu faktiskt.

    Den är lite seg att komma igång efter p piller. Var samma förra gången. Men så tråkigt att den kommer så segt för jag hinner ändå skapa den där...kan jag vara gravid?! Känslan... fast jag inte hr ett enda symptom haha


    Aha. Men hoppas att det inte behöver ta så lång tid ändå så ni behöver kolla upp det. Man vill ju bara att det ska funka. Okej vi får se om den kommer eller inte.. jag minns inte ens om man hade några symtom så tidigt vid förra graviditeten? Minns du? Jag var dessutom sjuk då så det kanske tog över allt haha. Och illamåendet kom inte fören v 13.. så känns som att jag inte har några referenser.

    Ja denna gång har vi kört med ÄL test och fick fin stegring. De första månaderna efter att vi började försöka kördr jag med äl test oxå sen tog vi en liten paus med det. Hoppas de va sista gången nu....
    Matheus 131002!
  • Isathe
    Snultan skrev 2017-08-28 13:06:08 följande:
    Känner igen ditt namn. Tråkigt att det inte tagit sig. Vi kämpar på här med nioende försöket. Heja heja!
    Känner igen ditt namn också.... Ja sjukt påfrestande är det, speciellt nu när kompis efter kompis kommer med beskedet att de ska få barn. Men men, bara kämpa vidare.
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-28 13:09:25 följande:

    Alltså så här är det...om jag inte är gravid denna månad så måste jag nog ha nån sjukdom eller nåt, typ diabetes!!! För jag är verkligen supertrött på eftermiddagarna, var det hela förra veckan, även nu i helgen som var trots att jag tog sovmorgon. Får nästan alltid 8 timmars sömn, men tröttheten kommer ändå och så kände jag inte förra månaden...sen så kissar jag stup i kvarten. Försöker att hålla mig så länge jag kan, för att typ förstora blåsan men det är inte lätt, haha!

    Jag har BIM på söndag eller måndag, eller så kommer den 9 sep. för det är då jag ska ha den egentligen men eftersom ägglossningen kom 6 dagar tidigt denna månad så borde mensen dyka upp (förhoppningsvis inte) nu på söndag/måndag för då är det 14 dagar sen ÄL.

    Det här med skengraviditet...visst kan man inbilla sig men va fasen, jag inbillar mig ju inte att jag är trött och har huvudvärk. Har väl världens längsta PMS om mensen dyker upp i så fall, för symptomen började redan 4 dagar efter ÄL. Herregud, blir inte klok på min kropp!


    Kan hålla med sig o känner samma sak, då är frågan om man inte ska gå o kolla upp sig. Har sedan ÄL haft molvärk i magen o efter ett par dgr kom ömma o svullna bröst. Känns som världens Dolly Parton. Sen har jag sen ett par dgr tillbaka haft en konstig tyngd i magen...hade massor av flytningar förut i veckan men just idag inget alls, som en propp har satt sig för o sluter!

    Tröttheten är grymt påtaglig o jag orkar ingenting, har heller inte lust med nåt. Nätterna är orolig sömn o sömnlöshet i perioder under natten....skit är d här!

    Här är d med appen BIM imorn men om jag ska gå på ÄL o så +14 så är d på lördag.....inte lustigt att man känner sig dum i huvudet ibland
  • Snultan
    Isathe skrev 2017-08-28 13:20:31 följande:

    Känner igen ditt namn också.... Ja sjukt påfrestande är det, speciellt nu när kompis efter kompis kommer med beskedet att de ska få barn. Men men, bara kämpa vidare.


    Ja sånt är jobbigt. Jag har inga i min närhet men en granne och en på dagis.. och nu prinsessan Madeleine haha =P
    Matheus 131002!
  • Snultan

    Jag hoppas ni är gravida men jag tyder min trötthet på att det är första jobbveckan efter semestern, att hösten är på ingång med mörker och kyla.. och att jag har nåt virus som ligger och puttrar (har oxå varit extremt trött senaste veckan). Jag försöker vara rationell. Nu känner jag en värk i äggstocken typ.. så vet inte om mrnsen är på g nu...


    Matheus 131002!
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-28 13:20:45 följande:

    Kan hålla med sig o känner samma sak, då är frågan om man inte ska gå o kolla upp sig. Har sedan ÄL haft molvärk i magen o efter ett par dgr kom ömma o svullna bröst. Känns som världens Dolly Parton. Sen har jag sen ett par dgr tillbaka haft en konstig tyngd i magen...hade massor av flytningar förut i veckan men just idag inget alls, som en propp har satt sig för o sluter!

    Tröttheten är grymt påtaglig o jag orkar ingenting, har heller inte lust med nåt. Nätterna är orolig sömn o sömnlöshet i perioder under natten....skit är d här!

    Här är d med appen BIM imorn men om jag ska gå på ÄL o så +14 så är d på lördag.....inte lustigt att man känner sig dum i huvudet ibland


    Oh, känns lite bra ändå att jag inte är den enda med dessa tankar och kroppsliga konstigheter! Haha!

    Att ha molvärk vid ÄL är ju vanligt, och det hade jag, men sen dess har det fortsatt och nu har jag det i stort sett konstant....hhm, väldigt knepigt.

    Jag håller med om sömnen, vissa nätter kan jag inte somna, och får hög puls av nån anledning och det har jag aldrig haft problem med innan.

    Har även jag spända bröst, känner mig också som Dolly, haha! Och jag har vanligtvis ganska små bröst.

    Flytningar har jag ganska lite av, men som du säger, ibland kommer värsta forsen! Märker det speciellt efter att jag rört på mig mycket, och så kollar man trosan och där ligger massa kladd.

    Om inte mensen dyker upp nästa måndag så kommer jag nog vänta med gravidtest för jag vill inte bli besviken...Kommer nog hålla ut en vecka till.

    Lycka till! :) du får uppdatera mig/oss om hur det går för dig!
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-28 13:10:20 följande:

    Aha. Men hoppas att det inte behöver ta så lång tid ändå så ni behöver kolla upp det. Man vill ju bara att det ska funka. Okej vi får se om den kommer eller inte.. jag minns inte ens om man hade några symtom så tidigt vid förra graviditeten? Minns du? Jag var dessutom sjuk då så det kanske tog över allt haha. Och illamåendet kom inte fören v 13.. så känns som att jag inte har några referenser.

    Ja denna gång har vi kört med ÄL test och fick fin stegring. De första månaderna efter att vi började försöka kördr jag med äl test oxå sen tog vi en liten paus med det. Hoppas de va sista gången nu....


    Ja tack det hoppas jag med!

    Ja min första gravidite var super tydlig. Hade ont i brlsten så jag ej kunde sova på mage. Fick äte lite och mkt o hade lite små molande värk. Men tänkte att det lika bra kunde vara mensen.

    Jag minns jag var irriterad o sa till min sambo. Jag önskar mensen bara kan komma nu eller att jag får reda på antal gravidtets veckor på stickan för att må så här utan att man vet varken ut eller in...

    Hoppas också det var sista gången för er nu. Kan verkligen rekommendera clear blue med dubbel hormonindikator. Verkligen värt pengarna. Enkelt att avläsa och när jag läst på alla sidor så verkar det vara större chans att bli gravid med den eftersom den är säker. Men även eftersom den är tydlig.

    Glad gubbe som blinkar ok hög fertilitet och snart är ÄL här. Dags att ha sex.. vår blinkade 4 dagar sen blev det en fast smiley alltså ÄL. tydligare än så kan det ej bli och då vet jag att jag har ca 5 dagar då jag är som mest fertil och vet exakt vilka dagar också.

    Förstår att ni såklart testat det mesta men vill ge det aom ett tipa för har hört många som försökt med andra tester men efter clearblue dubbel indikator så blev de gravida. Vet ej om det är slump..men tror ej det.

    Hoppas du slipper använda mina tips :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017