• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Sandrawr

    Hej på er allihop!

    Vi är inne på 8e försöket till första barnet, vi är båda i 25års åldern.

    Vi har testat älstickor hittills, och äl var 15augusti.

    Beräknad bim någon gång denna vecka.

    Nu till min fråga, idag tog jag ytterligare ett äl test och den visar en liten stegring, dom brukar vara helt blanka annars.

    Min mens & äl brukar alltid vara regelbundna, har inte ätit några preventivmedel på ett år heller.

    Vågar jag hoppas på ett eventuellt plus?

    Hur gör ni andra för att inte bli helt tokiga av väntan tills mensen ska komma..

    Hoppas ni alla får det ni önskar. Mvh

  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-28 13:33:58 följande:

    Ja tack det hoppas jag med!

    Ja min första gravidite var super tydlig. Hade ont i brlsten så jag ej kunde sova på mage. Fick äte lite och mkt o hade lite små molande värk. Men tänkte att det lika bra kunde vara mensen.

    Jag minns jag var irriterad o sa till min sambo. Jag önskar mensen bara kan komma nu eller att jag får reda på antal gravidtets veckor på stickan för att må så här utan att man vet varken ut eller in...

    Hoppas också det var sista gången för er nu. Kan verkligen rekommendera clear blue med dubbel hormonindikator. Verkligen värt pengarna. Enkelt att avläsa och när jag läst på alla sidor så verkar det vara större chans att bli gravid med den eftersom den är säker. Men även eftersom den är tydlig.

    Glad gubbe som blinkar ok hög fertilitet och snart är ÄL här. Dags att ha sex.. vår blinkade 4 dagar sen blev det en fast smiley alltså ÄL. tydligare än så kan det ej bli och då vet jag att jag har ca 5 dagar då jag är som mest fertil och vet exakt vilka dagar också.

    Förstår att ni såklart testat det mesta men vill ge det aom ett tipa för har hört många som försökt med andra tester men efter clearblue dubbel indikator så blev de gravida. Vet ej om det är slump..men tror ej det.

    Hoppas du slipper använda mina tips :)


    Jag hoppas också det men låter annars som en bra investering :)
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Sandrawr skrev 2017-08-28 13:41:00 följande:

    Hej på er allihop!

    Vi är inne på 8e försöket till första barnet, vi är båda i 25års åldern.

    Vi har testat älstickor hittills, och äl var 15augusti.

    Beräknad bim någon gång denna vecka.

    Nu till min fråga, idag tog jag ytterligare ett äl test och den visar en liten stegring, dom brukar vara helt blanka annars.

    Min mens & äl brukar alltid vara regelbundna, har inte ätit några preventivmedel på ett år heller.

    Vågar jag hoppas på ett eventuellt plus?

    Hur gör ni andra för att inte bli helt tokiga av väntan tills mensen ska komma..

    Hoppas ni alla får det ni önskar. Mvh


    Äl test kan väl reagera på både graviditet och mens som jag förstått det. Just därför vågar jag inte testa så. Med risk att bli besviken. Men hoppas det stämmer för dig.
    Matheus 131002!
  • Sandrawr
    Snultan skrev 2017-08-28 13:49:36 följande:

    Äl test kan väl reagera på både graviditet och mens som jag förstått det. Just därför vågar jag inte testa så. Med risk att bli besviken. Men hoppas det stämmer för dig.


    Ja, man lever ju på hoppet. Tyckte det var konstigt då jag hade klockren äl den 15e och det började stegra igen.

    Tack för svar iallafall :)
  • Victoria K
    Sandrawr skrev 2017-08-28 13:41:00 följande:

    Hej på er allihop!

    Vi är inne på 8e försöket till första barnet, vi är båda i 25års åldern.

    Vi har testat älstickor hittills, och äl var 15augusti.

    Beräknad bim någon gång denna vecka.

    Nu till min fråga, idag tog jag ytterligare ett äl test och den visar en liten stegring, dom brukar vara helt blanka annars.

    Min mens & äl brukar alltid vara regelbundna, har inte ätit några preventivmedel på ett år heller.

    Vågar jag hoppas på ett eventuellt plus?

    Hur gör ni andra för att inte bli helt tokiga av väntan tills mensen ska komma..

    Hoppas ni alla får det ni önskar. Mvh


    Jag är också på 8:e försöket på första barnet :) Har nyligen fyllt 28 år, så några ägg borde man ju ha kvar! Haha!

    Håller tummarna att vi alla får plus denna månad!

    Lycka till :)
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-28 13:31:25 följande:

    Oh, känns lite bra ändå att jag inte är den enda med dessa tankar och kroppsliga konstigheter! Haha!

    Att ha molvärk vid ÄL är ju vanligt, och det hade jag, men sen dess har det fortsatt och nu har jag det i stort sett konstant....hhm, väldigt knepigt.

    Jag håller med om sömnen, vissa nätter kan jag inte somna, och får hög puls av nån anledning och det har jag aldrig haft problem med innan.

    Har även jag spända bröst, känner mig också som Dolly, haha! Och jag har vanligtvis ganska små bröst.

    Flytningar har jag ganska lite av, men som du säger, ibland kommer värsta forsen! Märker det speciellt efter att jag rört på mig mycket, och så kollar man trosan och där ligger massa kladd.

    Om inte mensen dyker upp nästa måndag så kommer jag nog vänta med gravidtest för jag vill inte bli besviken...Kommer nog hålla ut en vecka till.

    Lycka till! :) du får uppdatera mig/oss om hur det går för dig!


    Ja men precis, jag tänkte också vänta nu! Först va jag helt inne på att jag måste testa direkt men nu känner jag att aja jag orkar inte d heller så kan lika gärna vänta o se om mensen är sen T.om på d sena datumet...

    Ja, jag har väldiga känningar vid ÄL...mkt mer än vid mens o den brukar sluta nån dag efter ÄL som du säger även här har den hållt i dig!

    Spännande för oss båda, ska uppdatera o du också, håller tummarna
  • AAMLB

    Får man vara med här ? :)

    Tog ut kopparspiralen den 14:e augusti och den 22:à dök mensen upp som ett brev på posten!

    Har BIM den 19:e september!

    Har två barn sen tidigare förhållande, en dotter på 7 år och en son på 10 år. Det planerade barnet är sambons och mitt första gemensamma barn och hans enda isåfall biobarn :) vi bor i hus ute på landet med två katter :)

  • Victoria K
    AAMLB skrev 2017-08-28 15:49:25 följande:

    Får man vara med här ? :)

    Tog ut kopparspiralen den 14:e augusti och den 22:à dök mensen upp som ett brev på posten!

    Har BIM den 19:e september!

    Har två barn sen tidigare förhållande, en dotter på 7 år och en son på 10 år. Det planerade barnet är sambons och mitt första gemensamma barn och hans enda isåfall biobarn :) vi bor i hus ute på landet med två katter :)


    Lycka till! :)
  • puffen2009
    Sandrawr skrev 2017-08-28 13:41:00 följande:

    Hej på er allihop!

    Vi är inne på 8e försöket till första barnet, vi är båda i 25års åldern.

    Vi har testat älstickor hittills, och äl var 15augusti.

    Beräknad bim någon gång denna vecka.

    Nu till min fråga, idag tog jag ytterligare ett äl test och den visar en liten stegring, dom brukar vara helt blanka annars.

    Min mens & äl brukar alltid vara regelbundna, har inte ätit några preventivmedel på ett år heller.

    Vågar jag hoppas på ett eventuellt plus?

    Hur gör ni andra för att inte bli helt tokiga av väntan tills mensen ska komma..

    Hoppas ni alla får det ni önskar. Mvh


    Med första barnet testade jag med äl-test kring bim och fick positivt. Tog då ett grav-test och det blev ett plus direkt :) Håller tummarna!
  • Silverkruka

    Hjälp, nån som vet? Kör första månaden med ägglossningstest, clearblue avancerat. Igår morse hade jag en blinkande smiley (sexade på kvällen) och imorse var det en fast smiley. Min sambo är bortrest nu, så vi kommer tidigast att få till det imorgon kväll igen. Innebär det att vi missar Äl?

Svar på tråden Vi med BIM September 2017