• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Elsisi
    Silverkruka skrev 2017-08-28 16:42:05 följande:

    Hjälp, nån som vet? Kör första månaden med ägglossningstest, clearblue avancerat. Igår morse hade jag en blinkande smiley (sexade på kvällen) och imorse var det en fast smiley. Min sambo är bortrest nu, så vi kommer tidigast att få till det imorgon kväll igen. Innebär det att vi missar Äl?


    Som jag förstått det är bäst att få till det innan ÄL. Låter som att ni tajmat det bra med andra ord! Men skulle nog haft sex imorgon också för säkerhets skull :) spermierna kan överleva och vänta in ägget men ägget kan inte göra tvärt om. Därmed behöver man inte pricka in exakt rätt tillfälle, utan som sagt bättre innan än efter. Lycka till!
  • Elsisi

    BIM om 3-4 dagar.

    Har fått spök och torkstreck senaste dagarna.

    Nu ser Apotekets test ut så här



    Hann inte med att fota inom testtiden, men strecket dök upp inom 5 minuter. vad tror ni andra?

  • Archimedes
    Elsisi skrev 2017-08-28 19:13:56 följande:

    BIM om 3-4 dagar.

    Har fått spök och torkstreck senaste dagarna.

    Nu ser Apotekets test ut så här

    Hann inte med att fota inom testtiden, men strecket dök upp inom 5 minuter. vad tror ni andra?


    Jag ser ett streck! Grattis!
  • Silverkruka
    Elsisi skrev 2017-08-28 19:11:22 följande:

    Som jag förstått det är bäst att få till det innan ÄL. Låter som att ni tajmat det bra med andra ord! Men skulle nog haft sex imorgon också för säkerhets skull :) spermierna kan överleva och vänta in ägget men ägget kan inte göra tvärt om. Därmed behöver man inte pricka in exakt rätt tillfälle, utan som sagt bättre innan än efter. Lycka till!


    Tack för svaret och peppet, nu känns det inte helt kört
  • Snelson
    Snultan skrev 2017-08-28 09:01:31 följande:

    Flera som försöker få andra barnet ser jag :) hur gamla är era?

    Vi har en kille på snart 4 år. När vi fick honom tänkte vi att än så länge räcker det gott med 1 barn. Ingen brådska. Vi började oxå plugga båda två efter att han började på dagis. Det var väl för ca 1,5 år sen som drömmen om ett till barn väcktes.

    Jag kommer själv från en stor familj, har 9 syskon, och tro mig det har både sina för och nackdelar. Men de jag tänker mest på är den här åldersskillnaden, många skaffar ju barn tätt för att dem ska ha glädje av varann. Jag tänker inte riktigt så. Nu märker jag dock på min son att han hade mått bra av ett syskon eller åtminstone haft sina kusiner nära (de bor 50 mil bort). Men jag glädjs iaf lika mkt åt mina syskon nu i vuxen ålder och den äldsta är 36 och den yngsta 9. Så åldersskillnaden är inte så viktig för mig. Dock blir det ju en ca 5 år mellan sonen och ett ev syskon och där tänker vi att vi nog kommer försöka få till en trea ganska nära inpå tvåan. Just för att man inte vet hur lång tid det kan ta. Men de blir inga 7 barn som mina föräldrar har iaf haha (de är alltså skilda, har 4 gemensamma och 3 vardera)


    Vår dotter blev 1 år i maj så hon är 1 år och 3 mån nu. Om det skulle ta sig för oss nu blir det 2 år mellan dem. Jag blev gravid nu i maj som var men fick ett sent missfall så jag hoppas det tar sig nu. Vi vill gärna ha barnen tätt inpå :)
  • Snultan
    Snelson skrev 2017-08-28 20:42:48 följande:

    Vår dotter blev 1 år i maj så hon är 1 år och 3 mån nu. Om det skulle ta sig för oss nu blir det 2 år mellan dem. Jag blev gravid nu i maj som var men fick ett sent missfall så jag hoppas det tar sig nu. Vi vill gärna ha barnen tätt inpå :)


    Håller tummarna för dig :)
    Matheus 131002!
  • MisseKido

    Hej! Hoppar in här. Har inte försökt aktivt att bli gravid men vi har pratat lite om en trea och hade oskyddat för första gången för c.a en vecka sedan och tror att det var runt ägglossning. Så ifall det tagit sig så blir BIM runt den 4/9. Ni som har samma datum för BIM när kommer ni testa första gången?

  • gröna L

    Hej! Vi försöker skapa vårt tredje barn, det är första försöket nu. Ägglossning var kring den 20/8 tror jag. Ett diffust symtom har jag lyckats identifiera: jag känner nästan som sammandragningar, det liksom spänner nertill i magen. Hoppas det betyder nåt!!!

  • Jokri85
    Silverkruka skrev 2017-08-28 16:42:05 följande:

    Hjälp, nån som vet? Kör första månaden med ägglossningstest, clearblue avancerat. Igår morse hade jag en blinkande smiley (sexade på kvällen) och imorse var det en fast smiley. Min sambo är bortrest nu, så vi kommer tidigast att få till det imorgon kväll igen. Innebär det att vi missar Äl?


    Det låter bra så som ni fick till det. Spermier kan ju leva upp till 4-5 dygn iad flickspermier :) så det kan gå.

    Innan ÄL är bäst chans. :)
  • Flansen
    MisseKido skrev 2017-08-28 22:14:29 följande:

    Hej! Hoppar in här. Har inte försökt aktivt att bli gravid men vi har pratat lite om en trea och hade oskyddat för första gången för c.a en vecka sedan och tror att det var runt ägglossning. Så ifall det tagit sig så blir BIM runt den 4/9. Ni som har samma datum för BIM när kommer ni testa första gången?


    Jag har samma datum som dig (eller ev 5/9) och jag kommer kaaanske testa på torsdag och fredag med predictor early och ett annat testa tidigt. Trots att jag vet att det förmodligen knappt kommer synas något OM det är positivt. Kul med samma BIM :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017