• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-29 07:38:42 följande:

    Nu är jag på cd 30. Jag har ju oregelbunden cykel så mensen har en vecka till på sig att dyka upp. Grymt jobbigt att ha det såhär... Förra cykeln var 30, men dessförinnan 33 och 36. Så jag väntar otåligt kan man lugnt säga...

    Igår hade vi sex och det gjorde ont längst in om man säger, men så har jag haft innan mens tidigare. Så är bara till att vänta.. jag vill så jävla mycket men jag väntar mig ingenting. Tryggast så. Enligt app som räknar på ett snitt har jag BIM på söndag.. Jag ger det denna vecka iaf.


    Vad innebär cd?
    Om jag följer när jag hade p piller mensen (vilket såklart inte är som vanliga mensen) så skulle jag haft mens i söndags eller igår. Men det har inte kommit någon mens än. 
    Eftersom det är första månaden efter mensen så vet jag ju ej när min riktiga mens ska komma. Den har tidigare varit oregelbunden. Men jag hade ju ÄL den 17 augusti. Hur länge kan man vänta innan man vet att så här sent kan en mens ej komma. nu är jag gravid?!

    Hur lång kan en max cykel vara tänker jag?
    När hade du din ÄL?
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-29 07:41:36 följande:

    Känner som en dragande lite annorlunda känsla i livmodertrakten. Hoppas det är ett bra tecken men jag är mycket mycket försiktigt optimistisk.


    Hoppas verkligen ni lyckas nu!
    Hoppas vi alla lyckas!
  • Snultan
    Gitarrsolo skrev 2017-08-29 07:54:35 följande:

    Hoppas verkligen det går vägen för dig nu! Håller båda tummarna :)


    Tack :)
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-29 08:56:06 följande:

    Hoppas verkligen ni lyckas nu!

    Hoppas vi alla lyckas!


    De gör jag med! :)
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-29 08:54:51 följande:

    Vad innebär cd?

    Om jag följer när jag hade p piller mensen (vilket såklart inte är som vanliga mensen) så skulle jag haft mens i söndags eller igår. Men det har inte kommit någon mens än. 

    Eftersom det är första månaden efter mensen så vet jag ju ej när min riktiga mens ska komma. Den har tidigare varit oregelbunden. Men jag hade ju ÄL den 17 augusti. Hur länge kan man vänta innan man vet att så här sent kan en mens ej komma. nu är jag gravid?!

    Hur lång kan en max cykel vara tänker jag?

    När hade du din ÄL?


    Cd betyder cykeldag. En cykel börjar ju mensens första dag och slutar dagen innan nästa mens. Det är ju högst individuellt hur lång den är och också hur långt det är mellan ÄL och mens. Och speciellt nu då det är din första riktiga mens efter pillerstopp, verkar ju som att det kan ta ett tag innan mensen kommer igång, om den ens gör det. En "normal" luthealfas (tid mellan ÄL och mens är 14 dagar). Jag tycker du kan utgå från detta och vänta till åtminstone torsdag, då har det gått 2 veckor sen din ÄL och mensen borde rimligtvis vara på väg. Och har den inte kommit på torsdag tycker jag du kan ta ett test på fredag morgon, eller vänta tills typ måndag om du hellre vill det.

    Som sagt, du kan ju bli gravid direkt och inte ens få tillbaka mensen efter pillerstopp, eller så tar det lite längre tid. Just efter pillerstopp kan ju kroppen vara lite "konstig" av alla hormoner beroende på hur känslig man är.

    Jag hade ÄL 14 Augusti 'ish. Så de har ju gått 2 veckor + 1 dag sedan dess. Mina tidigare luthealfaser när jag testat för ÄL har varit 10, 14 och 18. Så väldigt olika med andra ord när jag har så pass oregelbunden.

    Å en cykel kan vara hur lång som helst i princip..
    Matheus 131002!
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-29 09:29:30 följande:
    Cd betyder cykeldag. En cykel börjar ju mensens första dag och slutar dagen innan nästa mens. Det är ju högst individuellt hur lång den är och också hur långt det är mellan ÄL och mens. Och speciellt nu då det är din första riktiga mens efter pillerstopp, verkar ju som att det kan ta ett tag innan mensen kommer igång, om den ens gör det. En "normal" luthealfas (tid mellan ÄL och mens är 14 dagar). Jag tycker du kan utgå från detta och vänta till åtminstone torsdag, då har det gått 2 veckor sen din ÄL och mensen borde rimligtvis vara på väg. Och har den inte kommit på torsdag tycker jag du kan ta ett test på fredag morgon, eller vänta tills typ måndag om du hellre vill det.

    Som sagt, du kan ju bli gravid direkt och inte ens få tillbaka mensen efter pillerstopp, eller så tar det lite längre tid. Just efter pillerstopp kan ju kroppen vara lite "konstig" av alla hormoner beroende på hur känslig man är.

    Jag hade ÄL 14 Augusti 'ish. Så de har ju gått 2 veckor + 1 dag sedan dess. Mina tidigare luthealfaser när jag testat för ÄL har varit 10, 14 och 18. Så väldigt olika med andra ord när jag har så pass oregelbunden.

    Å en cykel kan vara hur lång som helst i princip..
    jaha okej, logiskt. Nu när du säger det :)
    Jo men precis, eftersom det är första mensen precis efter p piller stopp så är det så himla svårt att veta. Jag har ju ingen aning om hur min kropp är. Men jag hade ÄL precis som jag hade när jag åt P piller om man säger så alltså 13 dagar efter mensens sista dag fick jag vänta. 
    Då är det kanske runt 13 dagar till alltså imorgon som min mens kommer nu utan p piller.

    Ja du, det går ju bara att spekulera. Det går ej att veta. Jag får vänta och se bara. Inga gravidsymptom alls så jag gissar att jag inte är gravid men när mensen dröjer så byggs ju hoppet upp ändå tyvärr :(
    För varje dag som går så blir molvärken mer nästan som att jag känner äggets bana, galet. I så fall känns det ännu mer idag som att mensen ska komma idag eller imorgon.

    Hade du ÄL 14 augusti och fortfarande väntar så väntar jag med. Då kan jag lätt vänta 3 dagar efter dig. Men som sagt...tror mensen kommer ikväll eller imorgon för känner typ banan den åker. hade ont längre upp innan nu är det betydligt längre ner precis som att mensen är på väg ut... :( 

    Då ska du testa på fredag eller när har du tänkt?

    Jag tror inte jag testar alls, för känner som sagt att den är på väg. Jag hoppas såklart att det tar sig, men om det inte gör det blir jag besviken. Men inte lika besviken som om jag skulle testat mig. 

    Får hålla ut helt enkelt. Det kommer ju fler chanser...
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-29 09:29:30 följande:
    Cd betyder cykeldag. En cykel börjar ju mensens första dag och slutar dagen innan nästa mens. Det är ju högst individuellt hur lång den är och också hur långt det är mellan ÄL och mens. Och speciellt nu då det är din första riktiga mens efter pillerstopp, verkar ju som att det kan ta ett tag innan mensen kommer igång, om den ens gör det. En "normal" luthealfas (tid mellan ÄL och mens är 14 dagar). Jag tycker du kan utgå från detta och vänta till åtminstone torsdag, då har det gått 2 veckor sen din ÄL och mensen borde rimligtvis vara på väg. Och har den inte kommit på torsdag tycker jag du kan ta ett test på fredag morgon, eller vänta tills typ måndag om du hellre vill det.

    Som sagt, du kan ju bli gravid direkt och inte ens få tillbaka mensen efter pillerstopp, eller så tar det lite längre tid. Just efter pillerstopp kan ju kroppen vara lite "konstig" av alla hormoner beroende på hur känslig man är.

    Jag hade ÄL 14 Augusti 'ish. Så de har ju gått 2 veckor + 1 dag sedan dess. Mina tidigare luthealfaser när jag testat för ÄL har varit 10, 14 och 18. Så väldigt olika med andra ord när jag har så pass oregelbunden.

    Å en cykel kan vara hur lång som helst i princip..
    ... och där kom dem brunröda flytningarna innan mensen. Precis när jag skrev att jag riktigt känner att den är på väg, så var den det med. Mensen är här med besked. :( 
    Jaja, jag anade det som sagt. Min sambo är så positiv det är så härligt! Han sa det är ingen stress, vi bara fortsätter.
    Hjärta Härligt! 

    Så är det ju. Vi fortsätter. Jag tycker ändå det känns kul och väldigt bra att veta iaf 1 cykel hur den är utan p piller, så nu vet jag ju det till nästa månad. Denna månad hade jag ingen aning hur den var. Men nu vet jag iaf 1 cykel som jag kan relatera till. Nu kan jag slappna av till nästa ÄL och då blir det Clearlue igen med dubbel hormonindikator. Är kär i dem! Skrattande

    Då ska vi försöka göra som ni, varje dag då det visar en höjning och jag glömde ju att testa, efter man fått hög fertilitet står det"testa nu oftare för att ej missa din maximala fertilitet" . Det gjorde inte jag denna gången, jag testade på morgonen precis som innan, så vi kan ju lika bra ha missat den för på morgonen upptäckte jag och vi hade sex på kvällen, så vi missade den precis.

    oj vilken novell. Ursäkta.
    Lycka till nu! Jag följer dig och håller tummarna för att du lyckas denna gång! {#emotions_dlg.flower}
  • Svea87

    Jag har BIM 7/9. Slutade med p-piller i maj men det här första riktiga försöket sen jag slutade med piller. Vill så gärna att det tar sig. Har mycket tecken men det är ju säkert äl känningar. Dock har mina bröst aldrig varit såhär känsliga vid äl tidigare. ????

  • LifeOfBullshit

    Okej, det verkar som att min ägglossning uteblev denna månad. Men hänger kvar lite till då min beräknade ÄL bli den 17:e och BIM 29-30:e. Så vi får se om man kan bli gravid i september ändå... Heja heja!


    BIM 3:e September 2017
  • Svea87
    LifeOfBullshit skrev 2017-08-29 12:13:05 följande:

    Okej, det verkar som att min ägglossning uteblev denna månad. Men hänger kvar lite till då min beräknade ÄL bli den 17:e och BIM 29-30:e. Så vi får se om man kan bli gravid i september ändå... Heja heja!


    Varför tror du att den uteblev?
Svar på tråden Vi med BIM September 2017