• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Milou3
    sussjohansson skrev 2017-08-31 12:30:34 följande:

    Jag plockade ut min spiral för två veckor sedan men har inte sett röken av någon mens övh. Har försökt kolla lite med ägglossningtest bara för att se om det kanske kommit igång, men blir inte klok. Bilden visar fyra dagars test. Vad visar det, ingen stegring vad jag kan se? :o 


    Har du testat med ett gravtest?
  • MisseKido
    Archimedes skrev 2017-08-31 10:39:38 följande:

    Usch jag tror inte att detta lilla plus kommer stanna :(. Fick en mörkare flytning igår och så har jag en molande mensvärk. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma :(. Jag som började släppa tankar på missfall igår eftermiddag så kom detta på kvällen. Är på bim-4 så det enda är väl att vänta. Jag kommer aldrig data mig innan bim igen iaf!

    Borde jag testa imorgon för att se om strecket blivit starkare? Eller ska jag vara släppa allt och se vad som händer nästa vecka?


    Åh hoppas att det går vägen ändå! Jag är nog fel person att fråga för jag har tydligen blivit testtokig den här gången. Jag beställde hem gravtest "tidigt" idag, hoppas jag hinner få det imorgon. Jag är väldigt osäker på mitt senaste test. Men blir testet starkare så borde det gå åt rätt håll för dig? Du gör det som känns rätt..
  • Svea87

    Har bim 7/9 har mått små illa sen i måndags men idag fick jag gå hem från jobbet för att jag mådde så illa. Har haft molvärk i typ 1,5 vecka och väldigt känsliga bröst som spänner till ibland.. hoppas verkligen på ett plus annars är det nåt fel på min kropp..

  • sussjohansson
    Milou3 skrev 2017-08-31 12:43:51 följande:
    Har du testat med ett gravtest?
    Ja jag har tagit flera, det senaste idag och det visar negativt. 
  • Isathe
    Repet skrev 2017-08-31 09:40:53 följande:

    Vi hoppas också på plus i september. har BIM 12/9. det är vårt andra försök med hormonbehandling, men nästan 2 års längtan (fick diagnosen PCOS i juli vilket förklarade en hel del). 
    Fick omslag på äl stickorna i tisdags och läkaren hittade en fin blåsa vid VUL, så nu håller vi tummarna att det funkar denna gång!


    Håller tummarna för dig. Vilken typ av behandling har du? Fått spruta för att ägget ska släppa också?


    Jag har också PCO men får ingen hjälp för än vi försökt i 1 år själva, därför jag är nyfiken!

  • Archimedes
    MisseKido skrev 2017-08-31 12:46:36 följande:

    Åh hoppas att det går vägen ändå! Jag är nog fel person att fråga för jag har tydligen blivit testtokig den här gången. Jag beställde hem gravtest "tidigt" idag, hoppas jag hinner få det imorgon. Jag är väldigt osäker på mitt senaste test. Men blir testet starkare så borde det gå åt rätt håll för dig? Du gör det som känns rätt..


    Visst borde det bli starkare då?
  • Jokri85


    Kunde såklart inte hålla mig. Ser ut att vara något streck där.... svårt att ta in. Jag anade ju...men ändå känns det så overkligt när det knappt märks något?!

    Haha

    Jag ska testa tisdag morgon igen när jag får den som säger 1-2 veckor gravid t.ex så får vi se... är försiktigt positiv.

    Första försöket till nr 2. Använde oss av clearblue dubbel hormonindikator. För att få fram EXAKT ÄL.
  • Mor till Ella
    Jokri85 skrev 2017-08-31 14:54:38 följande:

    Kunde såklart inte hålla mig. Ser ut att vara något streck där.... svårt att ta in. Jag anade ju...men ändå känns det så overkligt när det knappt märks något?!

    Haha

    Jag ska testa tisdag morgon igen när jag får den som säger 1-2 veckor gravid t.ex så får vi se... är försiktigt positiv.

    Första försöket till nr 2. Använde oss av clearblue dubbel hormonindikator. För att få fram EXAKT ÄL.


    Grattis!

    Det syns ju så tydligt fast det är så tidigt. Grattis igen!
  • FH24
    Jokri85 skrev 2017-08-31 14:54:38 följande:

    Kunde såklart inte hålla mig. Ser ut att vara något streck där.... svårt att ta in. Jag anade ju...men ändå känns det så overkligt när det knappt märks något?!

    Haha

    Jag ska testa tisdag morgon igen när jag får den som säger 1-2 veckor gravid t.ex så får vi se... är försiktigt positiv.

    Första försöket till nr 2. Använde oss av clearblue dubbel hormonindikator. För att få fram EXAKT ÄL.


    Ååh stort grattis!! Syn tydligt att det är positivt! :D
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-31 11:22:55 följande:

    Jaha okej. Då kanske du kan ha schema så du endast tar orange larm?! Bra om det är flexibelt schema iaf!

    Hur gjorde du förra graviditeten eller du jobbade med annat då?

    Pluggar på universitetet till lärare. :)

    Oj wow bra jobbat!!

    Ja men precis, innan kunde jag äta en grov macka för att mätta magen om jag var hungrig nära inpå att jag skulle sova. Men nu är jag hungrig efter den mackan också...typ som jag aldrig stoppat in mig en macka.

    Vi får hålla tummarna att allt går vägen för oss båda. Borde ju vara gravida kan jag tycka.

    Vi får se på söndag/tisdag. :)


    Ja men precis. Det går nog att ordna nåt. Förra grav jobbade jag som personlig assistent och då gick jag med graviditetspenning 2 månader innan bf pga tungt jobb. Även om jag hade orkat så var det ett krav från arbetsgivaren.

    Mm spännande att se vad detta är :)
    Matheus 131002!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017