• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • mjaomjao

    Stort grattis till alla som plussat!!!! Och styrkekramar till er som inte gjort det!!!! Jag fick jättekonstigt mens nu och haft det så senaste tre månaderna, ska ringa och tjata till mig en tid hos gyn. Kramar och lycka till.

  • R84
    Repet skrev 2017-08-31 21:19:47 följande:

    Fytusan vad jag lider med er. All väntan och allt hopp, vi ligger ju ett år efter er (började 2016) men vi har ju nu fått hjälp och bara de är en tröst. Så jag håller tummar och tår att ni får träffa läkare som dom som vi har haft!

    Men du får absolut inte tänka att det inte är meningen att du ska bli mamma! snarare att du kommer bli den bästa av mammor för ditt barn kommer vara så otroligt efterlängtat!!!


    Tack! Ja det är stundtals otroligt tungt. För ett par veckor sedan berättade sambon att hans syster är gravid och då bröt jag ihop totalt. Jag är självklart glad för deras (och alla andras) skull, men sorgen och längtan hos mig gör att det blir för mycket. Men jag kände mig som världens hemskaste människa när jag stod i köket och grät över det. Menmen..... någon gång kanske det blir vår tur. Och som du skriver..... den lille/lilla ungen kommer att vara så efterlängtad!

    Hur har ni fått hjälp?
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-08-31 15:10:13 följande:

    Men hallå fuskis!!! Haha! Men där är nåt ju!!! Va roooligt! :D grattis!!!


    Jag tycker inte om ovissheten. Jag vet ju att jag mår annorlunds och för varje dag känner jag pytte pytte mer symptom. Så jag anade att jag var gravid. Då är det bättre att testa och veta. Sen kan man aldrig veta om man lyckas behålla det eller inte. Men jag kommer göra allt för att lyckas behålla det. Äter och dricker redan som om jag vore gravid.

    Tack! Min sambo tycker ej vi ska ta ut npgot i förskott. Men ser fram emot att testa med det digitala på tisdag.
  • Jokri85
    Elsisi skrev 2017-08-31 18:57:58 följande:

    Grattis! Du är ju gravid!

    Jag testade dagen efter ett liknande och fick negativt på första ditgitals men en dag senare positivt. Så blondiner besviken om inte digitala fångar upp det direkt :)


    Tack!

    :)

    Ska testa och se. Jag är ju redan på BIM +5 imorgon och ÄL+15. Typ.
  • Jokri85
    tjejuå86 skrev 2017-08-31 20:17:14 följande:

    Tog ett test ikväll och det visade ett svagt plus bim -5 ska ta ett digitalt i helgen så det känns mer säkert men kan inte smälta detta än vill typ gråta av lycka samtidigt som jag är galet rädd för spökstreck. Men plusset var blått och synligt efter ca 1min


    Grattis! Blev samma för mig BIM +5.

    ska testa på tisdag med digitalt.
  • luciabarn

    Hittade just denna tråd.. har hängt i den andra "vi som vill plussa i september"-tråden. Verkar dock vara mer aktivitet här. Så testar med min frågeställning här istället och hoppas att någon kan ge mig lite input:

    Jag har bim imorgon (enligt app).. men cykeln har varierat mellan 28-32 dagar. Imorgon är dag 31. Idag är alltså dag 30, och 12 dagar efter äl, testade med äl-test och det blev positivt för 12 dagar sen..

    Imorse gjorde jag ett gravtest, negativt. Har haft mensvärk sen i måndags, blev då övertygad om att mensen var på G, att den skulle komma tidigare dvs tisdag eller onsdag. Men idag har jag ingen mensvärk.. och negativt gravtest. Betyder det att det är kört?

    Negativt på äl+12 känns som att det är ganska självklart negativt och att det inte blev något denna månad heller.. någon som vet om det är kört? Eller kan de fortf ha blivit av? :)

  • Elsisi
    luciabarn skrev 2017-08-31 22:37:58 följande:

    Hittade just denna tråd.. har hängt i den andra "vi som vill plussa i september"-tråden. Verkar dock vara mer aktivitet här. Så testar med min frågeställning här istället och hoppas att någon kan ge mig lite input:

    Jag har bim imorgon (enligt app).. men cykeln har varierat mellan 28-32 dagar. Imorgon är dag 31. Idag är alltså dag 30, och 12 dagar efter äl, testade med äl-test och det blev positivt för 12 dagar sen..

    Imorse gjorde jag ett gravtest, negativt. Har haft mensvärk sen i måndags, blev då övertygad om att mensen var på G, att den skulle komma tidigare dvs tisdag eller onsdag. Men idag har jag ingen mensvärk.. och negativt gravtest. Betyder det att det är kört?

    Negativt på äl+12 känns som att det är ganska självklart negativt och att det inte blev något denna månad heller.. någon som vet om det är kört? Eller kan de fortf ha blivit av? :)


    Välkommen!

    Det behöver inte vara för sent! Vänta några dagar och testa igen. Hur starka utslag hormonerna ger är så olika. Vissa plussar inte förrän efter BIM, som trådtartaren till exempel :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017