• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Snultan

    Att kolla på SOS djur när man är gravid = inte så bra haha. Superkänslig nu! Jag är väldigt känslig i vanliga fall å får alltid tårar av program med djur eller små barn eller typ sofias änglar (eller orange is the New black efter Poussey dog!). Men nu är jag extra blödig hehe.

    Nu kommer strax sonen och sambon hem (de har sovit hos en kompis). Ser såå fram emot att berätta för sambon!

    Har som "mensvärk" nu. Kan inte minnas att det kändes såhär mkt förra graviditeten i början? Men visserligen var jag sjuk när jag plussade så de kanske körde över symtomen lite.


    Matheus 131002!
  • inalife

    Haft bim i 5 dgr, molnande värk i livmodern till och från, men enligt grav test negativt

    Jätte jobbigt detta :(

  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 15:04:59 följande:

    De är så svårt att vänta samtidigt som man inte vill bli besviken ja.. vänta in i det sista är ju de ansolut bästa. Men svårt de där med å vänta haha.

    Jaså, va kul :) man tycker ju de borde va någe om en annan petson märker förändringar med en.

    Jag har oxå vart ordentligt suris denna månaden något som min sambo oxå märkt haha. Nu är jag extremt känslig känner jag. Går från lyckorys till gråt fram o tillbaka hehe.


    Ja, väntan är jobbig. Ovissheten är jobbig. Usch! Hur många dagar efter ÄL testade du?

    Oh va kul, vilken rolig överraskning för din sambo! :)
  • Percafluviatilis

    Hej, skriver sällan på FL längre. Tänkte bara höra hur ni tänker - Antal försök eller antal månader man försökt? Tänker på snittet 7 månader och att det inte är ovanligt att det tar upp till 14 månader. Vi har nu försökt i 11 månader utan antydan till plus men vi har under dessa månader gjort 13 försök pga min ganska korta cykel. Vad tror ni? Är snittet 7 försök eller 7 månader. Är mest nyfiken...

  • Jooosen
    Percafluviatilis skrev 2017-09-02 15:52:37 följande:

    Hej, skriver sällan på FL längre. Tänkte bara höra hur ni tänker - Antal försök eller antal månader man försökt? Tänker på snittet 7 månader och att det inte är ovanligt att det tar upp till 14 månader. Vi har nu försökt i 11 månader utan antydan till plus men vi har under dessa månader gjort 13 försök pga min ganska korta cykel. Vad tror ni? Är snittet 7 försök eller 7 månader. Är mest nyfiken...


    Hm jag tänker försöket som den ägglossningen man prickar in helt enkelt. I veckan blir det äl nr 6 och alltså vårat sjätte försök...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Snultan
    Victoria K skrev 2017-09-02 15:14:45 följande:

    Ja, väntan är jobbig. Ovissheten är jobbig. Usch! Hur många dagar efter ÄL testade du?

    Oh va kul, vilken rolig överraskning för din sambo! :)


    Det var ÄL+20

    Ja hehe men vet inte om de blev så mkt överraskning hehe.. när han kom hem så frågade han hur de gick där nere, om jag hade testat mig etc :P men försökte avvärjs honom så fick han ett litet paket med stickan, hehe :)
    Matheus 131002!
  • Ungmensäker
    Njcm skrev 2017-09-02 14:49:02 följande:

    Du kan Avsolut ha äl nu om du haft så oregelbunden :) äl bör ske inom 48h :D håller tummarna för er !


    Åhh jag hoppas!! Hade sex nu efter jobbet idag och tänkte att vi ska ha imorgon bitti också, då borde vi ju pricka det liksom?
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 16:43:52 följande:

    Det var ÄL+20

    Ja hehe men vet inte om de blev så mkt överraskning hehe.. när han kom hem så frågade han hur de gick där nere, om jag hade testat mig etc :P men försökte avvärjs honom så fick han ett litet paket med stickan, hehe :)


    Okej, tack för svaret! Ha nu en underbar helg :)
  • Flansen
    Svea87 skrev 2017-09-02 09:48:06 följande:

    Testade imorse helt blankt... ska ha mens på torsdag. Vill bara ha det där plusset. Har så många tecken. Molvörk i snart 2 veckor illamående till och från ömma bröst. Har beställt ett digitalt hem och får försöka hålla mig till torsdag.. grattis alla som plussat!!


    Samma här. Jag ska ha mens på tis eller onsdag, testade negativt igår på äl+10. Men jag tycker också att jag har fått många symptom de senaste dagarna och har bara en känsla av att jag är gravid.... Ska också försöka hålla mig till torsdag nu, håller tummarna för oss! Hur många dagar efter äl har gått för dig? :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017