• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Svea87

    Känner typ inget idag och tror typ min mens är påväg.. och alla tester visar negativt,.. mens på torsdag men den har kommit två dagar tidigt två månader i rad. Ber till alla gudar att mina tecken är graviditet.. vill så mycket att jag vill må illa och ha molvärk haha

  • Percafluviatilis
    Charlieellerså skrev 2017-09-04 10:10:09 följande:

    Jag ser ett streck och det ser ju blått ut va?


    Det såg blått ut i verkligheten inom tiden. Sen när det torkat blev det lite gråare.. Jag ska köpa ett predictor early sen, lättare att se med röd färg. Åh, jag hoppas så otroligt mycket. 13e försöket denna gången!
  • Isathe
    FH24 skrev 2017-09-04 11:11:37 följande:
    Hej, testade positivt på äl +8 förra tisdagen och på digitalt i torsdags. Testade då jag började få molvärk och ont i brösten, för övrigt inget annat. Dock bim idag/Imorgon. Fick lite ljust ljust rosa på pappret igår och hade sådan mensverk så lite orolig nu att det bara var kemisk graviditet och att mensen kommer. Dock inte kommit något mer efter så håller tummarna på att mensen håller sig undan :)

    Håller tummarna för dig, stort lycka till!!

    Tack!


    Jag håller alla tummar jag kan för dig att de går hela vägen. Vilket försök i ordningen är detta? Som sagt genombrottsblödning förekommer ju. Å tycker dagens test ser för starkt ut för att vara en kemisk graviditet.


    Själv är jag inne på försök 7 nu

  • Victoria K

    Tänkte uppdatera er (ifall det är någon som undrar)

    Jag fick min mens inatt :( Vaknade av kraftig mensvärk och kände på trosan att det var blött, så gick på toa i hopp om det bara var flytningar...men nej, det var mensen. Blev sååå ledsen, började gråta och grät i någon timme, kunde inte somna om på jättelänge. Som tur var hade jag min man bredvid som kunde ge mig en tröstande kram Hjärta

    Är så nere och deppig just nu. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid.

    Jag måste verkligen ha varit skengravid denna månad, med tanke på mina symptom och det faktum att de började så tidigt innan mensen. Usch, vill inte uppleva det igen.

    Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort så att vi kan försöka igen. Nu ska jag sluta med Bisolvon och allt sånt som säger kan hjälpa en att bli gravid, jag orkar inte hålla på...

    Förlåt för deppigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig. 

  • marsen

    Hoppar in här!

    Jag och min sambo planerar barn, jag har två sedan innan, han har inga än.

    För att det ska klaffa så bra som möjligt med våra liv så hade vi planerat första försöket till oktober. Nu kan det vara så att jag redan är gravid då vi hade oskyddat sex precis vid ägglossning. Tyckte tiden gick så fort så tänkte inte ens på att det var nära ägglossning. Tittade min menskalender efter sexet och det ägde rum två dagar innan ägglossning. Kikade med LH-stickor precis efter sexet och då var test-strecket svagare än kontroll-strecket så tänkte att då är det ingen fara. Den måste ju först stegra ännu mer och sen ska ägglossning äga rum. Men tittade med en ny LH-sticka imorgonen efter och då var test-strecket ännu svagare så då förstod jag att min stegring var strax innan sexet och att vi mycket möjligt hade sex precis innan eller vid ägglossning.

    Nu är inte det någon katastrof om jag skulle bli gravid redan den här månaden utan nu hoppas jag att jag är det!

    Är på ÄL +5 typ och beräknad BIM är den 15/9. Tänkte prova första gången på söndag som är BIM -5.

    Känner en annorlunda känsla i magen, lite smått illamående, inte så att jag vill kräkas men att det känns som att frukosten ligger uppe i strupen. Kaffet var inte alls lika gott i morse som det brukar vara. Ömma bröstvårtor. Letar alla tecken nu ????

  • FH24
    Isathe skrev 2017-09-04 12:21:43 följande:

    Tack!

    Jag håller alla tummar jag kan för dig att de går hela vägen. Vilket försök i ordningen är detta? Som sagt genombrottsblödning förekommer ju. Å tycker dagens test ser för starkt ut för att vara en kemisk graviditet.

    Själv är jag inne på försök 7 nu


    Tack så jättemycket! <3

    Detta var försök nummer 2 så fortfarande rätt tidigt om det inte skulle gå vägen denna gång.

    Hoppas att det tar sig nu då! Håller hårt i tummarna!! :)
  • Milou3
    Victoria K skrev 2017-09-04 12:29:16 följande:

    Tänkte uppdatera er (ifall det är någon som undrar)

    Jag fick min mens inatt :( Vaknade av kraftig mensvärk och kände på trosan att det var blött, så gick på toa i hopp om det bara var flytningar...men nej, det var mensen. Blev sååå ledsen, började gråta och grät i någon timme, kunde inte somna om på jättelänge. Som tur var hade jag min man bredvid som kunde ge mig en tröstande kram 

    Är så nere och deppig just nu. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid.

    Jag måste verkligen ha varit skengravid denna månad, med tanke på mina symptom och det faktum att de började så tidigt innan mensen. Usch, vill inte uppleva det igen.

    Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort så att vi kan försöka igen. Nu ska jag sluta med Bisolvon och allt sånt som säger kan hjälpa en att bli gravid, jag orkar inte hålla på...

    Förlåt för deppigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig. 


    Usch :( hade du hunnit testa positivt innan?

    Oavsett är det förjäkla deprimerande med mens när allt man vill är att bli gravid! Har själv kämpat ett år nu med 2 tidiga mf redan 3-4 dagar efter BIM och positivt test.

    Man har ju fått lära sig att vara försiktig så man inte blev gravid - inte att det kunde ta en sån jäkla tid att bli gravid!

    Stor kram och hoppas du snart mår bättre. Du är iaf inte ensam om detta.
  • Snultan
    Victoria K skrev 2017-09-04 12:29:16 följande:

    Tänkte uppdatera er (ifall det är någon som undrar)

    Jag fick min mens inatt :( Vaknade av kraftig mensvärk och kände på trosan att det var blött, så gick på toa i hopp om det bara var flytningar...men nej, det var mensen. Blev sååå ledsen, började gråta och grät i någon timme, kunde inte somna om på jättelänge. Som tur var hade jag min man bredvid som kunde ge mig en tröstande kram 

    Är så nere och deppig just nu. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid.

    Jag måste verkligen ha varit skengravid denna månad, med tanke på mina symptom och det faktum att de började så tidigt innan mensen. Usch, vill inte uppleva det igen.

    Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort så att vi kan försöka igen. Nu ska jag sluta med Bisolvon och allt sånt som säger kan hjälpa en att bli gravid, jag orkar inte hålla på...

    Förlåt för deppigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig. 


    Vad tråkigt att höra! Vet precis hur det känns och det känns sugigt! Ta en liten paus från allt, spara på krafterna och kom igen om någon vecka! Önskar er all lycka till! <3
    Matheus 131002! Gravid med andra barnet - BF Maj 2018! ?
  • Victoria K
    Milou3 skrev 2017-09-04 12:39:10 följande:
    Usch :( hade du hunnit testa positivt innan?

    Oavsett är det förjäkla deprimerande med mens när allt man vill är att bli gravid! Har själv kämpat ett år nu med 2 tidiga mf redan 3-4 dagar efter BIM och positivt test.

    Man har ju fått lära sig att vara försiktig så man inte blev gravid - inte att det kunde ta en sån jäkla tid att bli gravid!

    Stor kram och hoppas du snart mår bättre. Du är iaf inte ensam om detta.
    Tack för peppen och den digitala kramen ;)

    Nej, jag hann inte testa innan, och tur var kanske det. Inte så kul att bli besviken två gånger.

    Ja, verkligen...naiv som man är så trodde man ju inte att det skulle ta sån tid att bli gravid. Det här var vårt 8:e försök. Det är inte så jättelänge kanske, om man jämför med andra, men det känns ju som en evighet och tankarna kommer ju "kanske kan jag inte bli gravid?"....nej, fy det är inte roligt.

    Styrkekramar till oss alla som kämpar! Solig
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-04 12:53:57 följande:
    Vad tråkigt att höra! Vet precis hur det känns och det känns sugigt! Ta en liten paus från allt, spara på krafterna och kom igen om någon vecka! Önskar er all lycka till! <3
    Tack för omtanken! :) 

    Ja, jag ska försöka att fokusera på något annat denna cykel, inte så mycket på eventuella symptom. Rosenroten som jag åt ska jag sluta med, tror den gav ÄL-känningar alldeles för länge efter ÄL och därmed fick tankarna att börja, att något kanske hände där inne. Nej, nu är det slut med det.

    Får se fram emot att vi om cirka två veckor ska flytta till hus! Bor i lägenhet nu så det ska bli superkul! :D

    Lycka till med din graviditet! :) Grattis igen!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017