• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Jooosen
    Victoria K skrev 2017-09-04 17:35:25 följande:

    Håller med dig, att det fasen inte ska ta sig på så många ligg! Vi hade sex 4 dagar i rad, paus på en dag, sen på det igen 3 dagar i rad.. Phew! Man var ju inte sugen på mys efter det, kan man ju lätt säga..tog en vecka innan vi hade sex igen, haha!

    Mår också skit, fick mensen idag. Att ständigt försöka och försöka tar på krafterna, man tvivlar på sin förmåga som kvinna att kunna skaffa barn..


    Lider med dig! Är på försök 6 och börjar ruttna på det här! Är något fel vill man fan veta det snart!!!! Kram
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-04 21:13:02 följande:

    Konstigt, måste vart nåt tillfälligt fel då?

    Jag tycker ändå det låter som att du har en del symtom. Och även om det är lätt att tro att man inbillar sig allt så kan ju inte allt va inbillning. Jag hade ju ÄL några dar tidigare än dig och mina symtom har gått väldigt mkt fram och tillbaka. Hade fler från början

    Nu har jag molvärk och trötthet och brösten gör ont om man tar på dom. Lätt att oroa sig och antingen oroar man sig för att man känner för mkt eller för att man känner för lite.

    Hoppas du får ett glatt besked imorgon men det tror jag, skulle bli mkt förvånad annars.

    Snart går du testa, jag kikar in här imorn o ser hur det går för dig :)


    Ja men precis så är det ju.

    Ska passa på att gå och lägga mig nu.

    Var nog någon månad sen eller knske år sen jag la mig innan 22. Men känner att kroppen behöver det.

    Har du fått några nya symptom?

    Är du med i något annat forum här på FL?
  • AAMLB

    Hej! Får man vara med här :)? BIM 19:e september här ! Första försöker efter uttag av spiral i augusti :)

    Jag har två barn sen tidigare (10 & 7 år gammla) så detta planerade barnet (om något kommer) är mitt och sambons första gemensamma och hans isåfall enda biologiska barn :)

  • Victoria K
    Jooosen skrev 2017-09-04 21:16:46 följande:

    Lider med dig! Är på försök 6 och börjar ruttna på det här! Är något fel vill man fan veta det snart!!!! Kram


    Ja men verkligen! Vill veta om något är fel, så tar det sig inte snart så kommer jag ringa gyn.

    Jag håller tummarna för oss att det ska ta sig nästa månad :)
  • Ninidja

    BIM 23/9 - första "riktiga" försöket till första barnet. Tog ut p-staven redan i mars, men mensen behövde tyvärr ett halvår på sig att komma igång... men nu äntligen! ????

  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-09-04 21:38:20 följande:

    Ja men precis så är det ju.

    Ska passa på att gå och lägga mig nu.

    Var nog någon månad sen eller knske år sen jag la mig innan 22. Men känner att kroppen behöver det.

    Har du fått några nya symptom?

    Är du med i något annat forum här på FL?


    Ah jag är oxå jättetrött. Men inga nya symtom förutom dem jag skrev. Väldigt trött, molvärk och ömma bröst när man rör dem. Mer hungrig oxå föresten! Å jag tycker det är jättejobbigt att skära ner på te och pepsi max haha.

    Nä jag är inte med i nån annan. Inte hittat nån trevlig grupp och här var så trevligt men osäker om jag ska gå med i nåt annat eller inte.. hur tänker du göra?

    Ska med lägga mig nu, vi hörs imorn :)
    Matheus 131002! Gravid med andra barnet -BF Maj 2018
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-09-04 21:38:20 följande:

    Ja men precis så är det ju.

    Ska passa på att gå och lägga mig nu.

    Var nog någon månad sen eller knske år sen jag la mig innan 22. Men känner att kroppen behöver det.

    Har du fått några nya symptom?

    Är du med i något annat forum här på FL?


    Föresten en annan sak jag börjat känna nu är att det sticker i mitt snitt-ärr. Antar att de blir så när livmodern växer, känns ibland som att trosorna har fastnat i ärret, de liksom svider.. men antar att det sticker i ärret i livmodern. Lite läskigt är de ändå. Kroppen är fantastisk.
    Matheus 131002! Gravid med andra barnet -BF Maj 2018
  • Jooosen
    Victoria K skrev 2017-09-04 22:05:10 följande:

    Ja men verkligen! Vill veta om något är fel, så tar det sig inte snart så kommer jag ringa gyn.

    Jag håller tummarna för oss att det ska ta sig nästa månad :)


    Ja verkligen!! Har äl om några dagar! Gäller bara att få med min sambo på noterna nu.. (prestationsproblem) :(
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-04 22:12:06 följande:

    Ah jag är oxå jättetrött. Men inga nya symtom förutom dem jag skrev. Väldigt trött, molvärk och ömma bröst när man rör dem. Mer hungrig oxå föresten! Å jag tycker det är jättejobbigt att skära ner på te och pepsi max haha.

    Nä jag är inte med i nån annan. Inte hittat nån trevlig grupp och här var så trevligt men osäker om jag ska gå med i nåt annat eller inte.. hur tänker du göra?

    Ska med lägga mig nu, vi hörs imorn :)


    Håller med om symptomet mer hungrig med. Fast kanske att jag känner mer hungers känsla när jag blir hungrig. Typ vrålhungrig direkt. Men jag upplever nog att jag äter lika mkt eller...en aning mindre... men oftare.

    När har du fått bf i appar o så? Eller du har inga appar än?

    När ska du på första mötet med en barnmorska?! :)

    Håller med dig om att stämningen här är så god... vet ej vart jag ska vända mig. Säg till om du hittar något bra! :)
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-04 22:12:06 följande:

    Ah jag är oxå jättetrött. Men inga nya symtom förutom dem jag skrev. Väldigt trött, molvärk och ömma bröst när man rör dem. Mer hungrig oxå föresten! Å jag tycker det är jättejobbigt att skära ner på te och pepsi max haha.

    Nä jag är inte med i nån annan. Inte hittat nån trevlig grupp och här var så trevligt men osäker om jag ska gå med i nåt annat eller inte.. hur tänker du göra?

    Ska med lägga mig nu, vi hörs imorn :)


    Just det.. det med te och läsk har jag undvikit ett tag så dricker ej det. Men däremot älskar jag att dricka te på hösten och vintern. Finns inget mysigare än att sitta med en kopp svart te sånt där löste. Och kanske något gott kex till eller något. Hahaha längtar nästan..

    Men har läst att man kan dricka typ många koppar te om dagen... eller?

    Själv räcker det med 1 eller 2. Tror man fick dricka 3 koppar kaffe och 6 koppar te. Men är ej säkrr. Ska kolla upp det innan min te säsong sätter fart haha
    Snultan skrev 2017-09-04 22:16:11 följande:

    Föresten en annan sak jag börjat känna nu är att det sticker i mitt snitt-ärr. Antar att de blir så när livmodern växer, känns ibland som att trosorna har fastnat i ärret, de liksom svider.. men antar att det sticker i ärret i livmodern. Lite läskigt är de ändå. Kroppen är fantastisk.


    Wow. Som du säger kroppen är verkligen fantastisk. Hur allt fungerar... mäktigt. Och att vi kan skapa ett barn. Vilken märklig mäktig kärleksfull grej att kunna göra. Det är verkligen ett mirakel!

    Förutom det så hoppas jag du slipper känna av det lämgre fram. Tänker att det är nu mest omställning sker för kroppen men sen är den uppvärmd eller vad man ska säga?!

    Hoppas du känner av det mindre snart.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017