• bergvi­s
    Äldre 28 Jul 12:27
    11127 visningar
    31 svar
    31
    11127

    Vill adoptera finns ett men

    Hej alla!
    Sitter och är ledsen. Varför undrar ni nog. Jo jag har kollat upp om adoption då jag inte kan få egna barn. I det hela finns ett stor Men. Jag och min sambo är inte gifta och vi får inte adoptera då.
    Fattar inte hur en ensamstående kan få adoptera, men inte vi som är ett par och har bra inkomst m.m. får inte för vi är bla inte gifta. Vi vill så gärna adoptera ett barn, men att gå gifta sig pang bom för att möjligen få adoptera är lite väl också.

    Har ni råd om vad vi kan göra?
  • Svar på tråden Vill adoptera finns ett men
  • Äldre 28 Jul 12:29
    #1

    Gift er och sen skilj er.

  • Äldre 28 Jul 12:34
    #2

    Gift er,det kan vara enkelt och billigt ,med bara 2 vittnen!

  • Äldre 28 Jul 12:42
    #3

    Men gift er borgerligt med bara vittnen då. Är det inte värt det för att få adoptera? Är adoption enda vägen till barn, man vill ha barn och enda hindret är just giftermål så gifter man sig ju.

  • Äldre 28 Jul 13:38
    #4

    Förstår inte problemet? Varför inte gifta sig?

  • Äldre 28 Jul 14:54
    #5

    Ja det är kanske irriterande, men om man vill ha något som ett barn, så gör man helt enkelt vad som krävs. Att gå till stadshuset och skaffa ett papper på att man gift sig är inte så svårt. Ingen mer än ni och adoptionsbyrån behöver veta något.

  • bergvi­s
    Äldre 28 Jul 16:00
    #6

    Så vi ska gifta oss bara så där och hoppas på att vi får adoptera från ett land. För mig är giftemål mer än att bara gå in i stadshuset och säga ja till varandra. Jag vill ha ett minne för livet och bjuda in släkten i kyrkan. Men då vet jag att det är bara gifta sig och sen är det klart av vad jag kan förstå av kommentarerna.
    Så ni gifte er också borligt på en gång när ni sökte för att adoptera eller?

  • bergvi­s
    Äldre 28 Jul 16:02
    #7
    Connie07 skrev 2017-07-28 12:34:19 följande:

    Gift er,det kan vara enkelt och billigt ,med bara 2 vittnen!


    Jag vet, men jag är inte mycket för giftemål. Men är de enda utavägen så för man tvinga sig och gifta sig. 
  • Äldre 28 Jul 16:05
    #8
    bergvis skrev 2017-07-28 16:00:17 följande:
    Så vi ska gifta oss bara så där och hoppas på att vi får adoptera från ett land. För mig är giftemål mer än att bara gå in i stadshuset och säga ja till varandra. Jag vill ha ett minne för livet och bjuda in släkten i kyrkan. Men då vet jag att det är bara gifta sig och sen är det klart av vad jag kan förstå av kommentarerna.
    Så ni gifte er också borligt på en gång när ni sökte för att adoptera eller?
    Om vi inte varit gifta och fått adoptera av andra skäl hade vi gift oss dagen efter! Vi bara skulle ha barn. Punkt. Nu gick det tack o lov via en massa ED, annars hade vi fått ta till surrogatmamma. Så ja, om ni får adoptera om ni är gifta, vad sjutton tvekar du för?! Du verkar ju ändå vilja gifta dig hur som helst. Vi hade haft barn för länge vi fått adoptera.
  • bergvi­s
    Äldre 28 Jul 16:05
    #9
    Aliona skrev 2017-07-28 14:54:56 följande:

    Ja det är kanske irriterande, men om man vill ha något som ett barn, så gör man helt enkelt vad som krävs. Att gå till stadshuset och skaffa ett papper på att man gift sig är inte så svårt. Ingen mer än ni och adoptionsbyrån behöver veta något.


    Sen kan man efter de få vänta 3-4 år innan man blir godkänd i vissa länder. Så de blir även andra som får veta tillslut att man gift sig ändå
  • bergvi­s
    Äldre 28 Jul 16:14
    #10

    Ja i sisom tid vill jag gifta mig men jag vill inte känna mig tvingad att gifta mig heller. Då de inte hjälper oss med barnfrågan inom vården så tänkte vi adoptera istället då ensamstående får adoptera men par ska vara gifta. Så ni har adopterat eller Jag är bara jag ?

Svar på tråden Vill adoptera finns ett men