• Anonym (Oinbj­uden)
    Äldre 1 Aug 16:19
    41424 visningar
    197 svar
    197
    41424

    Är inte bjuden till min sambos väns bröllop

    Som rubriken lyder så är min sambo bjuden till sin barndomsväns bröllop men inte jag.

    Bakgrund:
    Dom är ett gäng på åtta killar som har hållit ihop sedan högstadiet och ser varandra som nära vänner. Jag och min sambo bor i samma stad som flera av kilarna och deras flickvänner/fruar men inte paret som gifter sig, dom bor i en annan stad. Jag och min sambo har varit ihop två år. Jag har bara träffat brudparet en gång innan.

    Så till problemet:
    Alla i gänget och flickvänner/fruar är bjudna på deras bröllop, dom flesta har varit ihop lite längre än oss men inte alla, några bor inte ens ihop. Min pojkvän blev såklart upprörd att han är den enda som inte får ha med sin partner trotts att dom varit vänner i 20 år, han var med på svensexan utomlands etc. Övriga killar i gänget tycker också det är oförskämt eftersom dom alla alltid är måna om att bjuda med flickvänner. Kan tillägga att detta inte är något budgetbröllop, dom har bra budget. 

    Jag är såklart besviken att jag inte är bjuden och att alla kommer se att min pojkvän är där själv men samtidigt så har jag bara träffat dom en gång innan så det är mest att min pojkvän inte känner att det är kul att gå själv. Hur ska jag bete mig mot brudparet efter bröllopet när vi ses? Vi planerar att gifta oss inom två år och ingen av oss har lust att bjuda vännens blivande fru, skulle det vara konstigt av oss?

    Jag vet mycket väl att det inte är tvång att bjuda alla på bröllop men skulle vara intressant att höra era åsikter?

  • Svar på tråden Är inte bjuden till min sambos väns bröllop
  • Äldre 1 Aug 16:23
    #1

    Vad har de gett för anledning?

  • Äldre 1 Aug 16:26
    #2

    Jag tycker det är ganska uppenbart att de inte tycker om dig. Sorry...

  • Anonym (Lelli­)
    Äldre 1 Aug 16:27
    #3

    Din sambo borde fråga lite dumt "har det hänt något fel här, eller är min sambo inte bjuden? Bra att veta vet du, så vi inte råkar ut för missförstånd."

    Är det så att de av någon grund inte vill bjuda dig, vilket det ser ut som - bjud inte dem. Det hade inte jag gjort. Om det paret sedan känner sig uteslutet när alla andra vänner med partners går på rest bröllop så är det ju bara att svara att du inte känner dem och det ska bara vara folk du med känner där.

  • Anonym (Oinbj­uden) Trådstartaren
    Äldre 1 Aug 16:32
    #4
    nevermind skrev 2017-08-01 16:26:40 följande:

    Jag tycker det är ganska uppenbart att de inte tycker om dig. Sorry...


    Jag har som sagt bara träffat dom båda en gång tidigare och har efteråt sagt till min pojkvän att dom tycker om mig...
  • Äldre 1 Aug 16:32
    #5

    Fast har man bara träffats en gång så kan jag förstå att man inte är så sugen på att ha en (i princip) främling på bröllopet. Det behöver inte innebära att brudparet inte gillar dig, dom kanske bara vill ha sina närmsta vänner där. Kan vara en budgetfråga också, BP har inte råd att bjuda alla och någonstans måste man dra en gräns!

  • Anonym (Oinbj­uden) Trådstartaren
    Äldre 1 Aug 16:34
    #6
    Fiona M skrev 2017-08-01 16:23:26 följande:

    Vad har de gett för anledning?


    Det enda är att dom bara vill bjuda folk som dom känner. Fick reda på att en anna killes tjej inte heller är bjuden men det är ett nytt förhållande och dom har inte träffats
  • Äldre 1 Aug 16:43
    #7

    Det kan bli konstigt om du vill utesluta gäster som är viktiga för din sambo.
    Men förstår din tanke, och varför.

    Vill man markera, så säger man väl om inte min sambo får gå, så kan jag tyvärr inte närvara.


    Sen så med den lilla umgänget ni haft, så känns det inte så konstigt.
    Men inte rätt heller, med tanke på sambons status i gänget.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Tacka nej.)
    Äldre 1 Aug 16:45
    #8
    -1 +3

    Jag hoppas din sambo sätter stopp för denna utfrysning av dig och tackar nej till bröllopet st berättar varför han avstår. Det är extremt oartigt att göra som dom gör och hade det varit jag hade jag sagt tack men nej tack. Är inte min livskamrat välkommen kommer inte jag heller.

  • Anonym (Men..­....)
    Äldre 1 Aug 16:48
    #9
    +1

    Har med förvåning läst flera trådar där folk tycker att det är ok att bara bjuda den ena av ett par. För mig helt ofattbart?! Och alla argument om budgetbröllop, brudparets dag bla bla .........

    Om de hade bjudit in samtliga killar utan respektive så möjligen ok men under inga omständigheter ok att utelämna en partner av alla i ett par som dessutom är sambo! Oavsett om ni bara träffats en gång. I min värld så är det bara WT människor som skulle göra så. Om jag gifter mig och bjuder in mina vänner så vill jag att de ska trivas och ha lika kul som oss . I din sambos kläder skulle jag välja mellan två saker. Antingen ringa min vän om vi stod varandra nära och fråga vad f.n eller så skulle jag definitivt tacka nej.

    Enda gången vi haft vissa betänkligheter var vid ett tillfälle då en av tjejerna träffat en kille som inte kunde uppföra sig när han drack och en av de andra tjejerna skulle gifta sig. Han hade alltså betett sig mycket illa på en annan fest och därför var bruden rädd att han skulle förstöra hennes bröllop. Men han fick lova att inte dricka och därför välkommen trots allt.

  • Äldre 1 Aug 16:48
    #10
    Loigios skrev 2017-08-01 16:32:39 följande:

    Fast har man bara träffats en gång så kan jag förstå att man inte är så sugen på att ha en (i princip) främling på bröllopet. Det behöver inte innebära att brudparet inte gillar dig, dom kanske bara vill ha sina närmsta vänner där. Kan vara en budgetfråga också, BP har inte råd att bjuda alla och någonstans måste man dra en gräns!


    Haha ellerhur. Vi har råd att bjuda alla andras respektive men inte henne. Är ju sjukt. Och ta skrev ju att det inte har med pengarna att göra.
Svar på tråden Är inte bjuden till min sambos väns bröllop