• Vattumankillen

    Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt?

    Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt och att man blir fet dessutom om man äter det ofta?

    Det känns som få personer bryr sig om sin vikt.

  • Svar på tråden Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt?
  • Nimzay
    Vattumankillen skrev 2017-08-06 15:13:05 följande:
    Ja om de kanske äter en sallad. Men många personer gör inte det
    Vad då äter en sallad...?? Förvånad Man kan väl äta hyfsat nyttigt utan att just äta en sallad...? Förvånad Om man till på köpet vanligtvis nästan bara äter en sallad som mat är det väl knappt ens nyttigt...?!! Förvånad

    Förstår överhuvudtaget inte varför du verkar så skeptisk, tveksam och oförstående till detta, man kan vara hyfsat hälsosam om man äter tillräckligt näringsrikt och någorlunda nyttigt för det mesta, men ändå äter riktigt onyttig mat ibland...

    FörvånadFörvånadFörvånad
  • Anonym (Beror på)

    Beror väl lite på vad man äter på McD.

    Jag brukar ta McFish och en vatten. Tror inte det är vidare onyttig mat faktiskt.

    Även om det givetvis är nyttigare med lax och sallad.

  • Harmonica
    Vattumankillen skrev 2017-08-06 15:19:48 följande:

    Hur menar du då?


    Att en måltid inte gör någon skillnad utan att det är valen du gör varje dag och inställningen du har till kost, kropp, rörelse och hälsa som spelar roll.
  • Anonym (Nej)
    Vattumankillen skrev 2017-08-06 15:03:02 följande:

    Oki men jag blir faktiskt påverkad om andra personer inte skötter sin hälsa då exempelvis skattepengar används när någon fet person behöver mediciner på grund av sin ohälsosamma levnadssitaution.


    Och du är helt perfekt antar jag? För jag vill absolut inte att mina skattepengar ska gå till något som du behöver!
  • Kjell2
    Vattumankillen skrev 2017-08-06 14:54:10 följande:

    Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt och att man blir fet dessutom om man äter det ofta?

    Det känns som få personer bryr sig om sin vikt.


    Ja, och jag äter godis, fikabröd, efterätter, friterad kyckling, glass, desertostar, pommesfrites, stekt fläsk, pannkakor med sylt, croisanter samt dricker alkohol mm. Allting ohälsosamt och sånt man blr tjock av. Ändå har jag ingen övervikt, bra blodvärden,bra kondition.
  • Aniiee

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ÄR macDonalds OHÄLSOSAMT? VAD ska jag nu äta? Kan jag äta på MAX istället? Eller Pizza Hut?

    Men allvarligt. Du kan äta mycket ohälsosammare än mcDonalds....... Hemma i ditt eget kök, till och med.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt?