• Anonym (Undrar)

    Förskola: Utgå från mina tider trots att pappan är hemma?

    Vet att det kan skilja sig mellan förskolorna, men tänkte ändå prova här.

    Ifall jag studerar heltid medan pappan är hemma (inte arbetslös direkt utan väntar på svar angående uppehållstillstånd eller ej), kan förskolan ändå utgå från mina tider helt?

    Jag vet inte tiderna ännu men tänker mig att det blir ungefär 08:00-15:00 för henne. Men tror ni att de kommer fråga om hans tider också och neka att dottern ska gå efter mina tider och istället säga att pappan får hämta henne mycket tidigare eftersom han ändå är hemma? Trots att vi betalar för platsen?

    Ska på inskolning snart så vill bara veta ifall det kan vara så att de kommer neka. Finns det regler eller liknande kring sånt?

  • Svar på tråden Förskola: Utgå från mina tider trots att pappan är hemma?
  • Anonym (oj)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-08-16 07:47:30 
     
    För att jag gärna vill vara hemma och ta hand om barn och hem.
    Man får tyvärr ingen pension när man inte yrkesarbetat.
  • Anonym (oj)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-08-16 08:03:12 följande:
    Minns inte att jag påstått det.. man får jobba som asylsökande.
    Då finns ingen anledning att bara sitta hemma och rulla tummarna. Kan tipsa om att det alltid finns lediga jobb som personlig assistent.
  • Anonym (En del borde inte vara föräldrar..)
    Anonym (oj) skrev 2017-08-16 08:07:05 följande:

    Då finns ingen anledning att bara sitta hemma och rulla tummarna. Kan tipsa om att det alltid finns lediga jobb som personlig assistent.


    Hur ska han kunna jobba som personlig assistent när han inte kan sköta sitt eget barn?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (En del borde inte vara föräldrar..) skrev 2017-08-16 08:16:15 följande:

    Hur ska han kunna jobba som personlig assistent när han inte kan sköta sitt eget barn?


  • Anonym (Lisa)
    Anonym (En del borde inte vara föräldrar..) skrev 2017-08-16 08:16:15 följande:

    Hur ska han kunna jobba som personlig assistent när han inte kan sköta sitt eget barn?


    Och inte vill lära sig svenska...
  • Gravitation

    Stackars barn med sådana här föräldrar.

    Borde finnas körkort till föräldraskap också!

  • Anonym (inte förskola)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-08-16 07:47:30 följande:

    Han har lärt sig lite svenska under tiden, bl.a. under sin praktik och han är nyfiken så han kommer ihåg ord han hör här och där.

    Fortfarande inte bra svenska för att kunna kommunicera, jag varken kan eller orkar agera svensklärare. Han kommer lära sig lättare när han får börja sfi istället för att bara lära sig hemma.

    För att jag gärna vill vara hemma och ta hand om barn och hem. Men när han får jobb som sagt (innan någon per automatik tror jag att jag vill leva på bidrag)


    Om han verkligen vill ha jobbet där han behöver kunna lite bättre svenska finns det inget som hindrar honom från att utnyttja tiden nu till att lära sig. Du behöver inte vara lärare. Det finns massor av kurser online. Det hjälper självklart om du pratar lite svenska med honom i hemmet. Bryr du dig om att göra ens det?

    Hur kan du vara säker på att han få jobbet "som väntar"? Om du vill gå hemma och bli försörjd av en man borde du nog satsat på någon annan än en asylsökande. Blev du gravid av misstag, eller var du så charmad av honom redan efter en månad?

    Det låter på dig som om han lagt ner alla försök att hitta jobb. Han måste givetvis fortsätta leta varje dag. Det är jätteviktigt får måendet att ha en sysselsättning.
  • Anonym (Plommon)

    TS,  med tanke på din dröm om att bli hemmmafru. Jag hoppas du förstår vilka lönenivåer som krävs av din man om han ska försörja dig och er familj och du inte jobbar. 

    Försök ta dig igenom din planerade utbildning. Det känns som du behöver en back-up och säkerhet i din situation.

  • Anonym (inte förskola)

    Om du nu är säker på att han skall försörja dig senare behöver du ju inte studera. Då kan du vara hemma mer med barnet just nu.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (inte förskola) skrev 2017-08-16 08:29:17 följande:

    Om du nu är säker på att han skall försörja dig senare behöver du ju inte studera. Då kan du vara hemma mer med barnet just nu.


    Det är dock säkrare att ha en utbildning ifall jag i framtiden skulle ångra mig.
Svar på tråden Förskola: Utgå från mina tider trots att pappan är hemma?