• Miss EM

    Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?

    Hej :)

    Har konstaterad pco, jag och min sambo har försökt att skaffa barn i c:a 2 år nu.

    Skall börja på tredje kuren utav letrozole nu,

    är det någon som sitter i samma sits som mig som skulle vilja följas åt? :)

  • Svar på tråden Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?
  • Staketet
    longingfornumber3 skrev 2017-10-11 07:53:12 följande:

    Okej då hoppas jag att även min försvinner snart! Jag brukar ha regelbunden mens men nu var den 3 veckor sen sä därför sattes provera in och jag hade rejäla blödningar 2 första dagarna men nu börjar dom bli lite mildare. Jag känner däremot att smärtan är värre än den brukar och tänker att det kanske är av letrozolen?

    Hur har ni annars mått av tabletterna? Jag har börjat känna mig varm i kroppen och väldigt känslig. Min man skojade med mig som han alltid gör idag och jag brukar skratta men idag började jag gråta ????


    Välkommen hit!

    Jag har inte fått några biverkningar av tabletterna skönt nog!
  • Vanillie
    longingfornumber3 skrev 2017-10-11 07:53:12 följande:

    Okej då hoppas jag att även min försvinner snart! Jag brukar ha regelbunden mens men nu var den 3 veckor sen sä därför sattes provera in och jag hade rejäla blödningar 2 första dagarna men nu börjar dom bli lite mildare. Jag känner däremot att smärtan är värre än den brukar och tänker att det kanske är av letrozolen?

    Hur har ni annars mått av tabletterna? Jag har börjat känna mig varm i kroppen och väldigt känslig. Min man skojade med mig som han alltid gör idag och jag brukar skratta men idag började jag gråta ????


    Säkert därför då. Jag fick primolut nor när jag småblött i 5 månader efter amningsstopp och då var det Stockholms blodbad vill jag lova haha. Slut på en vecka dock.

    Jag får en jävla huvudvärk/migrän av letrozol som sitter kvar ett par dagar efter stopp och har humörsvängningar ledsen/irriterad/glad. Känt mig lite småyr nån gång med.
  • Hormonkarusellen
    Vanillie skrev 2017-10-11 07:35:15 följande:

    Sjukt tråkigt är det! För att hålla igång lusten så är vi noga med att inte bara fokusera på ägglossningsdagarna. Att se till att sex inte bara förknippas med bebisverkstad. Men det blir ju lite så ibland ändå. Och ibland "sparar" vi oss tills det är dags för att det ska gå och inte bara va rutin.


    Haha ja vi brukar också spara oss lite... man får försöka hitta vad som funkar, men det är inte så lätt alltid nytt vul imorgon, hoppas på ägg och hinna!!
  • Vanillie
    Hormonkarusellen skrev 2017-10-11 17:50:19 följande:

    Haha ja vi brukar också spara oss lite... man får försöka hitta vad som funkar, men det är inte så lätt alltid nytt vul imorgon, hoppas på ägg och hinna!!


    Håller tummarna stenhårt! Du får rapportera sen
  • Hormonkarusellen
    Vanillie skrev 2017-10-11 18:08:02 följande:

    Håller tummarna stenhårt! Du får rapportera sen


    Idag gick det inte alls... hoppas äl väntar till helgen :-S annars missar vi kanske chansen om den var på gång!
  • Vanillie
    Hormonkarusellen skrev 2017-10-11 19:47:12 följande:

    Idag gick det inte alls... hoppas äl väntar till helgen :-S annars missar vi kanske chansen om den var på gång!


    Såg inte VUL bra ut eller ni fick inte till Det?
  • Hormonkarusellen
    Vanillie skrev 2017-10-11 19:51:47 följande:

    Såg inte VUL bra ut eller ni fick inte till Det?


    Vul imorgon, idag var det hemma det inte gick. Jag kan ju inte bryta ihop då, för då lär det ju inte gå bättre nästa gång - men innerst inne går jag sönder.. förstår att det är otrolig press, om det nu är äl så ska han prestera direkt - jag hade inte klarat det - men nu är han knäckt så jag måste vara den starka...

    har det hänt er och hur har ni gjort för att det inte ska låsa sig igen och kanske ännu mer nästa gång?
  • Vanillie
    Hormonkarusellen skrev 2017-10-11 20:12:48 följande:

    Vul imorgon, idag var det hemma det inte gick. Jag kan ju inte bryta ihop då, för då lär det ju inte gå bättre nästa gång - men innerst inne går jag sönder.. förstår att det är otrolig press, om det nu är äl så ska han prestera direkt - jag hade inte klarat det - men nu är han knäckt så jag måste vara den starka...

    har det hänt er och hur har ni gjort för att det inte ska låsa sig igen och kanske ännu mer nästa gång?


    Aha! Har hänt nån gång och även om man går sönder inombords så får man hålla skenet uppe och ta det lugnt inför nästa gång. Säga att ni tar det som det kommer. Jag hade lite smygpanik nu häromdan när ältestet va starkt och mannen först inte kunde. Vi tog en paus och sen gick det en stund senare

    och även om jag ville skrika "prestera nu när det väl gäller!" i frustration så fick jag skådespela att allt va lugnt så att det skulle gå sen och inte låsa sig haha. Man blir ju knäpp!
  • Hormonkarusellen
    Vanillie skrev 2017-10-11 20:23:55 följande:

    Aha! Har hänt nån gång och även om man går sönder inombords så får man hålla skenet uppe och ta det lugnt inför nästa gång. Säga att ni tar det som det kommer. Jag hade lite smygpanik nu häromdan när ältestet va starkt och mannen först inte kunde. Vi tog en paus och sen gick det en stund senare

    och även om jag ville skrika "prestera nu när det väl gäller!" i frustration så fick jag skådespela att allt va lugnt så att det skulle gå sen och inte låsa sig haha. Man blir ju knäpp!


    Hoppas det ör ganska vanligt, fullt förståeligt och otroligt ledamsamt när man inget hellre vill... nytt försök senare eller imorgon kanske ...
  • Virparitakarani

    Godmorgon allihopa. Idag var det dags för ovitrelle för min del. Gick kanon och som det skulle denna gången. (En gång lyckades jag missa hälften och fick spruta om...) Så imorgon räknar vi med ägglossning. Hur går allt för er?

Svar på tråden Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?