• Miss EM

    Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?

    Hej :)

    Har konstaterad pco, jag och min sambo har försökt att skaffa barn i c:a 2 år nu.

    Skall börja på tredje kuren utav letrozole nu,

    är det någon som sitter i samma sits som mig som skulle vilja följas åt? :)

  • Svar på tråden Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?
  • Staketet
    Caarolinecaarlsson skrev 2017-10-27 18:57:07 följande:

    Jaa nu när jag kom hem va de jättestarkt sträck, så helt klart ett positivt test!! Helnöjd!

    Så va tvinga sambon till en snabbis innan han va tvungen o åka. Hahah nöden har ingen lag :D

    Sjukt ändå att få ägglossning igen cd 33.. elle ja, hoppas ägget släpper denna gången! :D


    Man får ta alla chanser man har! Håller tummarna för er! :)
  • Virparitakarani

    Hej. Var ett tag sen jag skrev nu. Har haft små, små förhoppningar att jag kanske blivit gravid ändå. Men nej. Igår började det komma rött blod, idag är mensen i full gång. Grät som en dåre igår. Försöker ta nya tag idag. Detta är så rysligt krävande av en. Hur ska man orka...

    Jag skulle behöva er hjälp. Hade ni räknat gårdagen som mensen första dag, då det ju kom blod (kom när jag torkade mig på toan, inget under natten för jag var på toa och så ingenting) Men nu på morgonen är det liksom igång, med mensvärk & hela kitet. Eller är då idag första dagen? Känna mer som idag va?

    Det verkar noga - så jag tänkte ta hjälp av mina experter här! Hoppas allt är bra med er alla. ??????

  • Caarolinecaarlsson
    Staketet skrev 2017-10-27 21:35:26 följande:

    Man får ta alla chanser man har! Håller tummarna för er! :)


    Ja heltklart!! Får hoppas på de bästa :)

    Åh tack!! :D

    Hur går allt för dig då? :)
  • Sommarhopp
    Virparitakarani skrev 2017-10-28 06:40:04 följande:

    Hej. Var ett tag sen jag skrev nu. Har haft små, små förhoppningar att jag kanske blivit gravid ändå. Men nej. Igår började det komma rött blod, idag är mensen i full gång. Grät som en dåre igår. Försöker ta nya tag idag. Detta är så rysligt krävande av en. Hur ska man orka...

    Jag skulle behöva er hjälp. Hade ni räknat gårdagen som mensen första dag, då det ju kom blod (kom när jag torkade mig på toan, inget under natten för jag var på toa och så ingenting) Men nu på morgonen är det liksom igång, med mensvärk & hela kitet. Eller är då idag första dagen? Känna mer som idag va?

    Det verkar noga - så jag tänkte ta hjälp av mina experter här! Hoppas allt är bra med er alla. ??????


    Vad tråkigt. :( Jag skulle räkna den dagen som det är tydlig mens och inte bara någon droppe, då är det väl mer spotting?

    Själv fick jag mens igår. Så det lyckades inte den här gången heller. Ska försöka övertala min gyn om att få göra en äggledarspolning så vi iallafall får veta om det är något mer fel på mig förutom dålig ägglossning. Verkade iaf som att min sambo äntligen skulle få göra spermieprov den här omgången som kommer nu. (om han verkligen kan tänka sig det, som gyn sa...) Men han vill självklart kolla. Vi har provat hemtest eftersom de inte ville kolla honom förut, och då verkade det vara ok. Inte superbra, men ok. Men vill gärna att han kollas på riktigt också, hemtesten ser ju inte allt. Om de är missbildade tex.
  • Virparitakarani
    Sommarhopp skrev 2017-10-29 14:28:11 följande:

    Vad tråkigt. :( Jag skulle räkna den dagen som det är tydlig mens och inte bara någon droppe, då är det väl mer spotting?

    Själv fick jag mens igår. Så det lyckades inte den här gången heller. Ska försöka övertala min gyn om att få göra en äggledarspolning så vi iallafall får veta om det är något mer fel på mig förutom dålig ägglossning. Verkade iaf som att min sambo äntligen skulle få göra spermieprov den här omgången som kommer nu. (om han verkligen kan tänka sig det, som gyn sa...) Men han vill självklart kolla. Vi har provat hemtest eftersom de inte ville kolla honom förut, och då verkade det vara ok. Inte superbra, men ok. Men vill gärna att han kollas på riktigt också, hemtesten ser ju inte allt. Om de är missbildade tex.


    Ja det var oerhört tråkigt. För en gångs skull hade jag hopp - men det sket sig ändå. Försöker så att tänka "rätt" och vara positiv men ibland bara faller jag. Särskilt när man har "vänner" som alltid ska trycka i ens ansikte att man inte fått barn än osv...

    Jag räknade gårdagen som dag 1. Såg lite blod på fredagskvällen men inget på natten, så hade jag inte "letat" efter blod så hade jag kanske inte sett det ens.

    Har du inte fått göra det? Det fick jag göra direkt i början av utredningen , samtidigt som min sambo fick göra prov på sperma. Den var bra. Vårt "fel" är min rubbade cykel. Kunde ha en cykel på 29-49 dagar ibland - efter att ha slutat med preventivmedel. Så med letrozol & ovitrelle har min cykel blivit mycket bättre. Men gravid blir jag ändå inte... :(

    Du borde tjata dig till en spolning & framförallt hans prov! Det är ju fullständigt avgörande att hans fungerar också, innan du får behandling tänker jag.

    Stor kram!
  • Hormonkarusellen

    Är det någon som gör en tråd för fjärde kuren? Mens idag och ska ta trippel dos från onsdag till söndag. Hoppas det kan ge ägglossning! Utredning 16e är inbokad

  • Virparitakarani
    Hormonkarusellen skrev 2017-10-30 11:15:53 följande:

    Är det någon som gör en tråd för fjärde kuren? Mens idag och ska ta trippel dos från onsdag till söndag. Hoppas det kan ge ägglossning! Utredning 16e är inbokad


    Jag är till och med på 5:e nu tror jag. Så jag hänger med här ändå. Så skönt att få höra från andra som gör samma grej. Vi ska få insemination denna gången.

    Har du inte gjort någon utredning än utan fått börja på letrozol ändå? Vad stor skillnad det verkar vara beroende på vilken klinik man är på.

    Önskar dig all lycka till!!!
  • Sommarhopp

    Pratade med dom på gyn idag. Fick ingen spolning med motivationen att de har många hyrläkare så vi skulle prova med bara letrozol en gång till o sen ta upp diskussionen igen om det inte tar sig nästa gång heller. Antar att det är för dyrt att göra. Däremot skulle vi äntligen få göra ett spermieprov. Eller ja, de kunde tänka sig att lämna ut en behållare och information till oss. Men vi ska ringa ett annat sjukhus en timme bort för att boka tid för att lämna in det.

  • Virparitakarani
    Sommarhopp skrev 2017-10-30 17:44:40 följande:

    Pratade med dom på gyn idag. Fick ingen spolning med motivationen att de har många hyrläkare så vi skulle prova med bara letrozol en gång till o sen ta upp diskussionen igen om det inte tar sig nästa gång heller. Antar att det är för dyrt att göra. Däremot skulle vi äntligen få göra ett spermieprov. Eller ja, de kunde tänka sig att lämna ut en behållare och information till oss. Men vi ska ringa ett annat sjukhus en timme bort för att boka tid för att lämna in det.


    Vad synd att du inte bara fick göra en spolning. För mig visade den visserligen ingenting fel och gjorde inte mig gravid heller (de sade att man skulle försöka på egen hand 3 månader efter den) men det var ändå skönt att få gjort den.

    Vad skönt att ni ändå får göra ett prov på mannen. Det kan ju säga mycket om situationen. Håller alla tummar!!
  • Hormonkarusellen
    Virparitakarani skrev 2017-10-30 13:29:07 följande:

    Jag är till och med på 5:e nu tror jag. Så jag hänger med här ändå. Så skönt att få höra från andra som gör samma grej. Vi ska få insemination denna gången.

    Har du inte gjort någon utredning än utan fått börja på letrozol ändå? Vad stor skillnad det verkar vara beroende på vilken klinik man är på.

    Önskar dig all lycka till!!!


    Jag själv har, men inte vi som par har ingen äl, så därför har jag fått letrozol. Men skillnaden är nog stor beroende på var man hamnar!

    Har du fått äl av letrozol ändå? Framgång i så fall
Svar på tråden Tredje kuren letrozole, någon som vill följas åt?