• Äldre 11 Sep 10:01
    24249 visningar
    92 svar
    92
    24249

    Min man blir arg av mina känslor.

    Min man blir upprörd, irriterad och arg av mina känslor. Om jag berättar att jag är ledsen och behöver honom så blir han irriterad, skrattar åt mig, han kan kalla mig för fula ord och även härma mig när jag pratar. Han kan gå sin väg också.
    Jag har ett behov av att man pratar men det har inte han. Och han är inte en känslosam person heller vilket jag är och det gör att mina behov av känslomässigt engagemang från hans sida aldrig blir tillfredsställt.

    Hur reagerar era män om ni mår dåligt och är ledsna? Är detta normalt?

  • Svar på tråden Min man blir arg av mina känslor.
  • Stårsc­han
    Äldre 11 Sep 10:03
    #1

    Hur kommer det sig att du är kvar hos denna person och anser honom vara din bättre hälft? Det låter ju inte ens som om ni är vänner.

  • Anonym (Emma)
    Äldre 11 Sep 10:07
    #2

    Hur tänker du själv? Om någon av dina vänner skulle berättat att de hade det så här i sin relation, vad hade du gett för råd då?

    Hur länge har ni varit tillsammans, har ni barn ihop?

    Du behöver ta dig ur detta snarast möjligt. Innan du blir alltför skadad känslomässigt. Berätta för övrig familj och vänner hur du blivit behandlad så att de kan stötta dig.

  • Äldre 11 Sep 10:10
    #3
    Stårschan skrev 2017-09-11 10:03:32 följande:

    Hur kommer det sig att du är kvar hos denna person och anser honom vara din bättre hälft? Det låter ju inte ens som om ni är vänner.


    För att jag älskar honom. Jag vill att han ska älska mig tillbaka såsom jag älskar honom och han säger att han gör det. Ofta berättar han att jag är hela hans liv. Problemet är bara att när jag behöver honom som mest så behandlar han mig dåligt. Eller, jag vet inte längre om det är dåligt eller inte, jag driver honom dit menar han. Det är jag som gör att han skriker på mig och säger fula saker för att han blir så frustrerad av att jag är som jag är med mina känslor.
  • Äldre 11 Sep 10:19
    #4
    Anonym (Emma) skrev 2017-09-11 10:07:50 följande:

    Hur tänker du själv? Om någon av dina vänner skulle berättat att de hade det så här i sin relation, vad hade du gett för råd då?

    Hur länge har ni varit tillsammans, har ni barn ihop?

    Du behöver ta dig ur detta snarast möjligt. Innan du blir alltför skadad känslomässigt. Berätta för övrig familj och vänner hur du blivit behandlad så att de kan stötta dig.


    Ja vi har två söner tillsammans. Jag pendlar hela tiden mellan att må dåligt och att fundera över om det är mig det är fel på. Jag gråter mest hela tiden och det enda som funkar är om jag låtsas vara glad, för då är allt lugnt hemma.

    Allt annat är att jag är dramatisk och psykisk.

    Jag står för varenda hushållssyssla, varenda aktivitet med sönerna, varenda körning, varenda nattninng, varenda dusch, varenda måltid, varenda sociala tillställning, varenda liten sak från det att vi kliver upp på morgonen till att vi lägger oss.

    Jag är 38 år gammal, känner mig som en vilsen 15 åring. 38 år.. snart 40.. Man ska ha livet klart nu..
  • Äldre 11 Sep 10:23
    #5

    Vad har din man för diagnos?

  • Anonym (Emma)
    Äldre 11 Sep 10:31
    #6
    SinkSink skrev 2017-09-11 10:19:52 följande:
    Ja vi har två söner tillsammans. Jag pendlar hela tiden mellan att må dåligt och att fundera över om det är mig det är fel på. Jag gråter mest hela tiden och det enda som funkar är om jag låtsas vara glad, för då är allt lugnt hemma.

    Allt annat är att jag är dramatisk och psykisk.

    Jag står för varenda hushållssyssla, varenda aktivitet med sönerna, varenda körning, varenda nattninng, varenda dusch, varenda måltid, varenda sociala tillställning, varenda liten sak från det att vi kliver upp på morgonen till att vi lägger oss.

    Jag är 38 år gammal, känner mig som en vilsen 15 åring. 38 år.. snart 40.. Man ska ha livet klart nu..
    Har du nånsin berättat för någon hur du har det hemma? Vågar /kan du det?

    Självklart är det inte dig det är fel på. Det är ett under att du orkar ha det så här så länge! Din man är väldigt elak mot dig. Det du beskriver är psykisk misshandel.

    Jag tror du skulle behöva prata med någon för att kunna ta dig ur din situation. Hur gamla är era söner? Hur beter han sig mot dem?

    Det är inte bra för barn att växa upp i en så destruktiv och kärlekslös miljö som er. Du behöver bryta, inte bara för din egen skull men också för era barn.

    Har du koll på om det finns någon kvinnojour i närheten där du bor?
  • Äldre 11 Sep 10:34
    #7
    Alexi skrev 2017-09-11 10:23:57 följande:

    Vad har din man för diagnos?


    Han har ingen diagnos?
  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 11 Sep 10:37
    #8

    Får du hjälp med din psykiska ohälsa?

    Din man beter sig som en idiot, samtidigt är det såklart påfrestande att leva med någon som är ledsen och gråter hela tiden.

    Tycker du bör lämna honom och söka hjälp på psyk.

  • Äldre 11 Sep 10:38
    #9

    Klart att han har eller borde ha en diagnos om han beter sig så där. Läs på om tex npf-diagnoser. Eller psykopat.

  • Stårsc­han
    Äldre 11 Sep 10:39
    #10
    +2
    SinkSink skrev 2017-09-11 10:10:03 följande:
    För att jag älskar honom. Jag vill att han ska älska mig tillbaka såsom jag älskar honom och han säger att han gör det. Ofta berättar han att jag är hela hans liv. Problemet är bara att när jag behöver honom som mest så behandlar han mig dåligt. Eller, jag vet inte längre om det är dåligt eller inte, jag driver honom dit menar han. Det är jag som gör att han skriker på mig och säger fula saker för att han blir så frustrerad av att jag är som jag är med mina känslor.
    Det här är värre än jag först trodde. Det du beskriver här visar tydligt på att han har hjärntvättat dig och utövat sin psykiska misshandel så länge att du tror att det han säger är sant. Det är INTE ditt fel att han kallar dig fula saker, utan det är helt och hållet han som är ansvarig för sina egna handlingar.

    Om han trycker ner dig när du mår som sämst så är han allvarligt skadlig för dig. Bra att du äntligen frågar om detta är normalt. Det är det INTE . Visserligen är det på tok för vanligt, men det är INTE hälsosamt, utan är ett tydligt tecken på ett destruktivt förhållande.
Svar på tråden Min man blir arg av mina känslor.