• Anonym (Nora)
    Äldre 13 Sep 15:10
    11910 visningar
    22 svar
    22
    11910

    Tablett i vaginan, hjälp

    Jag är 14 år och har köpt dom här: www.apotea.se/rfsu-active-balance-vaginaltablett-10-st mot svamp, för jag tror jag har svamp. Och undrar om någon kan förklara hur man sätter in dom? xD Vill inte att dom fastnar eller att det typ gör ont? Någon som vet hur man gör? -.- 

  • Svar på tråden Tablett i vaginan, hjälp
  • Anonym (-)
    Äldre 13 Sep 15:19
    #1

    Dom lär ju lösas upp där inne.

  • Anonym (Nora) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 15:24
    #2

    det står att man ska sätta in dom djupt in, om man misslyckas med det menar jag att dom fastnar.

  • Anonym (C)
    Äldre 13 Sep 15:24
    #3

    Den löses upp och sätts in ungefär som man sätter in en tampong.

  • Anonym (S)
    Äldre 13 Sep 15:25
    #4

    De fastnar inte eftersom de smälter där inne. Det är så de funkar så det kan inte bli fel.

  • Äldre 13 Sep 15:28
    #5
    Anonym (Nora) skrev 2017-09-13 15:24:13 följande:

    det står att man ska sätta in dom djupt in, om man misslyckas med det menar jag att dom fastnar.


    Det är inte tänkt att du ska ta ut tabletten igen. Den funkar precis som en sugtablett, som smälter i munnen, fast i vaginan istället.
  • Anonym (olja)
    Äldre 13 Sep 16:05
    #6

    De är lite sträva så jag brukar smeta på lite olivolja för att det ska vara lättare att få in dem. Det enda som händer om du inte får in tabletten så långt är att den fort rinner ut igen, och då får den inte lika bra effekt som den skulle ha haft annars.

  • Anonym (Nora) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 21:40
    #7

    Jag tror inte att jag ska ta ut den men det står att den inte löser upp sig om man inte sätter in den rätt.. vi har ingen olivolja, går det bra med en annan olja?? aldrig satt in en tampong.

  • Anonym (C)
    Äldre 13 Sep 21:48
    #8

    Du kan ta annan matolja eller lite vaselin. Om du surfar runt lite hittar du beskrivning på hur man sätter in tampong. Sätt in den när du lägger dig så minskar du risken för att det rinner ur lite klet. Det kommer att gå bra.

  • Kodia
    Äldre 14 Sep 20:14
    #9

    Varför tror du att du har svamp?

  • Äldre 14 Sep 21:39
    #10

    Det finns också en tablett att svälja som kan köpas på apotek. Men bäst vore om du fick det kan konstaterat att det är svamp. Finns det nån ungdomsmottagning i din närhet?

Svar på tråden Tablett i vaginan, hjälp